Hei!
Minulla on talo, joka on rakennettu vuonna 1955, ja siinä on kellari, jonka sisäpuolella on rapatut seinät. Mikä materiaali on kellari todennäköisesti rakennettu ja miten kiinnitän parhaiten hyllyt sisäseiniin?

Viimeksi muokattu:
Taloni vuodelta 52 on ulkoseinät muurattu betoniharkoilla. Dyonit-levyt(puuviilulevy) sisäpuolella kipsattuna. Väliseinät paikallavalettuja. Jos kellarisi on samanlainen, sinun täytyy käyttää melko pitkää ruuvia, jos hyllyt kiinnitetään ulkoseiniin. Täytyy päästä "ohi" puuviilulevyjen, jos hyllyjä aiotaan kiinnittää. Joko ruuvi/tulppa tai betoniruuvi on mitä yleensä käytän. Sisäseiniin voi käyttää lyhyempää ruuvia, koska ei tarvitse läpäistä mitään puuviilukerrosta. /LOB

L lob sanoi:
Taloni vuodelta 52 on ulkoseinät muurattu betonikivellä. Dyonit-laatat (träullit) rappauksella sisäpuolella. Väliseinät valettu paikan päällä.
Jos kellarisi on samanlainen, sinun täytyy käyttää melko pitkää ruuvia, jos hyllyjä halutaan kiinnittää ulkoseinille. On mentävä "ohi" träullit-laattojen, jos haluaa kiinnittää hyllyjä. Yleensä käytän ruuvia/tulppaa tai betoniruuveja.
Sisäseinillä voi käyttää lyhyempää ruuvia, koska ei tarvitse läpäistä mitään träullit-kerrosta.
/LOB
Mitä ruuvia sisäseinälle?

Jos et ole saanut piirustuksia talostasi, hanki uudet rakennuslupatoimistosta kunnassasi. On olemassa erilaisia tapoja rakentaa, ja tässä vaiheessa ne olisivat vain puhtaita arvauksia. Piirustus ja tekninen kuvaus ovat kullan arvoisia.

Arvaukseni on, että kellari on muurattu betoniharkolla, jonka sisäpuoli on rapattu.

Yksinkertaisinta ilman piirustuksia on yksinkertaisesti porata reikä, niin huomaa mistä se on rakennettu.

• Tykkään
Torpar-Anna
  • Laddar…
Olen samaa mieltä JAsnabben kanssa, mutta käytän näitä ruuveja, jos aion kiinnittää jotain todella raskasta. Betoniruuvit, joissa on upotettu tai kupera pää, myynnissä. Tuotteet ovat saatavilla eri malleina, kiiltopäällysteiset, hinnat alkaen 199 kr ja 129 kr.

Muuten käytän tavallista ruuvia ja plugia. Aloitan pienellä poralla ja sitten ”oikean” kokoisella. Minun kellarissani on valitettavasti käytetty sekä kevytsoraa että tiheään raudoitusta, joten reiän poraaminen SEINÄN LÄPI on todella uhkapeliä.....

• Tykkään
Torpar-Anna
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.