4 073 lukukertaa ·
12 vastausta
4k lukukertaa
12 vastausta
Palkki katossa huoneiden välillä
Olemme purkaneet seinän eteisen ja olohuoneen välillä, mutta haluamme laittaa siihen palkin. Jotta huone olisi hieman jaettu. Jotain täytyy laittaa siihen, koska katon ja gyproc-levyn väliin jää rako.
Aluksi ajattelin ostaa 45 x jotakin (en ole vielä päättänyt) ja laittaa kipsiä ympärille. Mutta mietin laittaisinko siihen palkin. Kuitenkin sen pitäisi sopia yhteen 70 mm paksuisen seinän osan kanssa.
Löydän vain 90 tai 95 kokoisia palkkeja.
Joten kysymykseni on, pitäisikö panostaa kipsiin, koska mitat ovat silloin oikeat, mutta se on paljon työläämpää. Vai pitäisikö ostaa palkki, ehkä C24, ja pyytää heitä sahaamaan se niin, että se olisi 70 mm paksu.
Mitä mieltä olette?
Aluksi ajattelin ostaa 45 x jotakin (en ole vielä päättänyt) ja laittaa kipsiä ympärille. Mutta mietin laittaisinko siihen palkin. Kuitenkin sen pitäisi sopia yhteen 70 mm paksuisen seinän osan kanssa.
Löydän vain 90 tai 95 kokoisia palkkeja.
Joten kysymykseni on, pitäisikö panostaa kipsiin, koska mitat ovat silloin oikeat, mutta se on paljon työläämpää. Vai pitäisikö ostaa palkki, ehkä C24, ja pyytää heitä sahaamaan se niin, että se olisi 70 mm paksu.
Mitä mieltä olette?
Voidaan käyttää liimapuupalkkia katossa huoneiden välillä jakamaan tilaa. 70x70 on hieman pieni, haluaisin sen ulottuvan alemmas ja näyttävän tyylikkäältä. Ei tarvitse olla liimapuupalkki, mutta jotain joka näyttää hyvältä.Jonatan79 sanoi:
Magnus E K
Talon omistaja
· Östergötland
· 4 611 viestiä
Magnus E K
Talon omistaja
- Östergötland
- 4 611 viestiä
On oltava liimapuupalkit, jotka ovat 66 mm paksuja, mikä ehkä on tarpeeksi lähellä näyttämään hyviltä? Esim. 66 x 270.
Mutta yleensä katossa on palkki korvaamaan aiemmin kantanut seinä (tai jos se alusta alkaen tarvitaan kantavuussyistä). Jos tämä ei ole tarpeen täällä, ehkä se näyttäisi paremmalta ilman? (Eli tehdä katto toisin.)
Mutta yleensä katossa on palkki korvaamaan aiemmin kantanut seinä (tai jos se alusta alkaen tarvitaan kantavuussyistä). Jos tämä ei ole tarpeen täällä, ehkä se näyttäisi paremmalta ilman? (Eli tehdä katto toisin.)
Ei ole kantavaa seinää. Muita vaihtoehtoja otetaan vastaan. Haluan vain tehdä sen mahdollisimman yksinkertaisesti ja kauniisti. Tunnen, että jos alan laittaa kipsiä ja reunoja, on riski, että jokin menee pieleen.Magnus E K sanoi:
Pitäisi olla liimapuupalkkeja, jotka ovat 66 mm paksuja, mikä saattaa olla tarpeeksi lähellä näyttääkseen hyvältä? Esimerkiksi 66 x 270.
Mutta useimmiten katossa on palkki korvaamassa aiemman kantavan seinän (tai jos alun perin vaaditaan kantavuussyistä). Jos tämä ei ole tarpeen täällä, ehkä se olisi kauniimpi ilman? (Eli tehdä katto uudella tavalla sen sijaan.)
JanneJanne123
Talon omistaja
· Stockholm
· 2 911 viestiä
JanneJanne123
Talon omistaja
- Stockholm
- 2 911 viestiä
Voitko ottaa kuvan sieltä, missä haluat rakentaa uudelleen? Onko siellä maalattu seinäpinta, johon haluat rakentaa alas? Minä purisin happamaan omenaiseen ja laittaisin puurunkoja, joissa on kipsi molemmin puolin. Valitettavasti ei ole olemassa oikoteitä, jos haluat sen sulautuvan ympäristöön.
Talon omistaja
· Klagshamn
· 285 viestiä
Odotukset lopputuloksesta määrittävät vähän, mikä menetelmä on paras. En usko, että on kovin hyvä idea ostaa kokonainen palkki, sekä sen suhteen, että se on kalliimpaa kuin tarpeellista, että koska palkki on aika painava, täytyy rakentaa pylväitä joiden päälle se voidaan laittaa, tai sitten täytyy olla jotain tukevampaa mihin se voidaan ruuvata kiinni. Jos haluatte sileän ja hienon laatikon, uskon että koolaukset ja kipsi on oikea tie. On myös mahdollista rakentaa laatikko koolauksista ja MDF:stä, on helpompi saada hienoja reunoja, joten vähemmän tasoitusta ja hiomista. Voi maalata tavallisella seinämaalilla, kunhan ensin pohjamaalaa. Jos haluatte puu-näkymää, voitte rakentaa laatikon liimapuulevystä ja maalata/petsata tai käsitellä miten haluatte.
Klikkaa tästä vastataksesi
