OK. Kiitos! Valmistan luukun itse. En tiedä mistä saa hankittua bussningar mutta toisaalta kullager on helppo ja halpa löytää. :p
 
Saranat johonkin auton oveen? Ne ovat tukevia, mutta todennäköisesti todella kalliita uusina varaosina.
Käytettynä?
Muuten rakentaa itse.
Rauta rautaa vasten ja välillä tippa öljyä ei voi olla mikään ongelma. Se luukku tuskin lepattanee kuin lehtokurpannokka?
 
  • Tykkään
Busster
  • Laddar…
Onhan olemassa svetsgångjärn. Pitäisi toimia erinomaisesti ja edullisesti.
 
raveper raveper sanoi:
Onhan olemassa hitsattavia saranoita. Niiden pitäisi toimia erinomaisesti ja olla edullisia.
Ei, ne eivät ole suunniteltu tämän tyyppiselle kuormitukselle (tappi voi taipua/hitsi voi haljeta) lisäksi ne on saatava täysin suoriksi jotta ne toimivat, jos niitä käytetään näin.. (tavallisessa sovelluksessa ne liukuvat asennuspinnalla uroksen ja naaraan välillä, jossa on messinkilevy)
 
Akseli suoraan läpi ja laakerit rungossa? Ei pitäisi maksaa omaisuutta.
 
  • Tykkään
Busster
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar sanoi:
Akseli suoraan läpi ja laakeri rungossa? Ei pitäisi maksaa omaisuuksia
Vaikeaa saada läpitunkeva akseli "reiässä lattialla", miten sen saisi paikalleen? :thinking:

Tiedän miten olisin tehnyt, houkuttaa käynnistää tietokone ja käynnistää Inventor :geek:
 
Violina Violina sanoi:
Tulee vaikeaa jatkuvalla akselilla "yhdessä reiässä lattiassa", miten sen saisi paikalleen? :thinking:

Tiedän miten olisin tehnyt, vähän tekee mieli käynnistää tietokone ja käynnistää Inventor :geek:
“If there is a will, there is a way!” ;)
 
Rakenne ja luukku kootaan yhteen ja kiinnitetään aukkoon, jos kyseessä on teräs niin hitsataan, jos kyseessä on betoni niin käytetään kemiallista ankkuria, vai jääkö minulta jotain huomaamatta?
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar sanoi:
Rakennetaan runko ja luukku yhteen ja kiinnitetään aukkoon, jos se on terästä niin hitsataan, jos se on betonia, niin käytetään kemiallista ankkuria vai jääkö minulta jotain huomaamatta?
Ei montaakaan huomiotta jäänyttä asiaa! :D
 
Näen vain paljon ratkaisuja kuinka paljon sen pitäisi avautua? Jos vertaa minun kärryä koneeseen, se nostaa noin 10 tonnia ja liukuu voidelluilla 60 akseleilla kahdesta kohdasta, silloin pienen 200 kg luukun pitäisi kestää 30 mm akseleilla ilman huolta kulumisesta, jos avaat sen alle <1000 kertaa vuodessa.
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar sanoi:
Näen vain paljon ratkaisuja kuinka paljon sen pitäisi avata? Jos vertaan koneeseen liittyvää kärryäni, se nostaa noin 10 tonnia ja johtaa rasvattuja 60 akseleita 2 pisteessä, joten pienen 200 kg luukun pitäisi selviytyä 30 mm akseleilla ilman kulumisen miettimistä, jos sen avaa alle 1000 kertaa vuodessa
Muutama kuva olisi mahtavaa :D
 
Hoito onnistuu huomenna heti kun tulee valoisaa :-)
 
  • Tykkään
Busster
  • Laddar…
Keltaisen työkoneen metallinen nivelosa, johon on kiinnitetty vihreä tukirakenne. Taustalla näkyy mutainen maa.
 
  • Tykkään
Busster
  • Laddar…
Mitä mieltä olette tästä avauksesta? :D

 
  • Tykkään
claesborjesson
  • Laddar…
Ehkä vähän liian työn raskauttama...
 
  • Haha
Busster
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.