Aion korjata kellarin sisäseinän vähän. Maali ja hieman muuta soraa on irronnut. Lattialla on maali, joka irtoaa kosteudessa, ehkä se tukkii ja kosteus nousee seinille sen sijaan, että se irtoaisi siellä? Suunnitelmani on poistaa maali lattialta ja tasoittaa seinät. Miten minun pitäisi ajatella seinän rappausta? Olen lukenut diffuusioavoin rappauslaasti, mitä se on?
Kupliva maali voi myös olla merkki siitä, että seinille on käytetty liian tiivistä maalia. Sinun tapauksessasi näyttää myös siltä, että osa seinästä lattian lähellä on hieman sileämmällä rakenteella. Luultavasti joku on aiemmin parantanut seinää uudella tasoitteella tai laastilla ja sitten maalilla. Ehkä tavallista tiivistä maalia on käytetty. Olisin yrittänyt hioa pois maalin myös seiniltä ennen tasoitteen korjaamista ja sitten maalannut avoimella maalilla. Esim. silikaattimaali. Ehkä voit selvitä hiomalla vain alapuoliskon seinistä puhtaaksi.
Kupliva maali voi myös olla merkki siitä, että seinille on käytetty liian tiivistä maalia. Sinun tapauksessasi näyttää myös siltä, että seinän alaosassa lähellä lattiaa on sileämpi rakenne. Luultavasti joku on aiemmin korjannut seinän uudella rappauksella tai tasoitteella ja sitten maalannut sen. Ehkä on käytetty tavallisesti tiivistä maalia.
Olisin yrittänyt hioa maalin pois myös seiniltä ennen rappauksen korjaamista ja sitten maalata avoimella maalilla, esim. siliikatimaalilla. Ehkä voit päästä vain hiomalla seinien alaosat puhtaiksi
Joo, vain aivan alhaalla on sileää... kuin joku olisi yrittänyt rapata ja levittää väärän maalin. Ajattelen panostaa vain alimpaan osaan ja käyttää diffuusioavointa maalia. Mikä rappaus toimii?
Joo, se on vain alhaalla, missä se on sileä... kuin joku olisi yrittänyt puhdistaa ja laittaa väärää väriä. Ajattelin keskittyä vain alaosaan ja diffuusiolle avoimeen maaliin. Mikä rappaus toimii?
Tavallinen Putsbruk C Byggmaxista on minun kellarini seinillä, ja se on pysynyt siinä ainakin 7-8 vuotta. Varmistin, että kastelen olemassa olevan rappauksen kunnolla ennen uuden laittamista, jotta se saisi hyvän otteen. Sen jälkeen kastelin rappauksen uudestaan jonkin päivän jälkeen, jotta se ei kuivuisi liian nopeasti ja halkeaisi.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.