Hei!

Olen nyt etsinyt kauan ilman tulosta ja kokeillut useita tuotteita ilman, että olisin tyytyväinen, joten käännyn nyt teidän puoleenne tässä foorumissa saadakseni neuvoja ja ideoita ongelmani ratkaisemiseksi. Toivottavasti teillä on mahdollinen ratkaisu tähän.

Olen siis kunnostamassa huoneistoani (valmistettu betonista) alhaalta ylöspäin, kaikki poistetaan, lattia, tapetti, listat, karmit jne. Nyt kun seinät ovat valmiit, lattia on asennettu ja ovikarmit ovat paikoillaan, niin pitäisi asentaa lattialistat ja oven- ja ikkunanpielet. Nämä listat liimaan kiinni vahvalla asennusliimalla, jotta ei tarvitse ruuvata/naulata betoniin. Tämä aiheuttaa kuitenkin rakoja seinän ja listojen väliin, joita en voi sietää.

Helppoa ajattelin ja täytin raot lateksimassalla, lopputulos oli uskomattoman hieno ja olin tyytyväinen työhöni... mutta... käsittelemätön lateksimassa on tahmeaa ja venyvää, joten se toimii magneettina pölylle. Sitä ei myöskään voi helposti poistaa rätillä tai pölyhuiskalla, se tarttuu tiukasti kiinni.

Valitsin tietoisesti olla maalaamatta massan jälkeen, koska listat on ostettu valmiiksi maalattuina, joten en halua pilata hienoa viimeistelyä enkä myöskään saada maalattua pintaa, joka ei ole tasaisesti seinän kanssa. (olen hyvin tarkka tässä suhteessa)

Toivon todella, että on olemassa jokin ratkaisu niiden rakojen peittämiseksi ilman maalaamista. Jotkut kokeilemani asiat ovat seuraavat:

Lateksimassa: Hyvä valkoinen väri, joka sulaa hyvin yhteen. Kuitenkin se on tahmeaa, joten pöly tarttuu.

Rakennusmassa: Hyvä valkoinen väri, joka sulaa hyvin yhteen. Kuitenkin se on tahmeaa, joten pöly tarttuu.

Akryylimassa: Ei ole tahmeaa, joten pöly lähtee helposti, mutta se on kermanvalkoista ja osittain läpikuultavaa, joten se ei sulaudu hyvin listan kanssa.

Mitä ideoita teillä on?

Ystävällisin terveisin
Tobias

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.