Hei kaikki iloiset! Olen yrittänyt melko pitkään etsiä relevantteja aiheita, mutta alan tuntea, että on parempi kysyä, missä tietopohja on suurin!

Asia on se, että katson uuden pienen vapaa-ajan asunnon rakentamista, vaihtoehtoisesti tiny house, mahdollisesti pyörillä, jos se niin vaatii tai ainakin siirrettävissä. Siinä tulee monimutkaisuus siitä, että rakennettavan lattianrunko tarvitsee kestää siirtämistä, jotta koko homma ei romahda kuin korttitalo!

Tämän mielessä haluan rakentaa niin vahvasti kuin on tarpeen.
Mitat ovat jotain tyyliin 12x4 metriä (koska sen täytyy mahtua kuorma-autoon/perävaunuun), ajattelenko väärin, jos ajattelen tarvitsevani vähintään 2 kokonaista palkkia 12 metriä, vai pitäisikö se ennemminkin liittää jotenkin? Jos ajattelen väärin, miten se pitäisi rakentaa?
Talo rakennetaan väliaikaisesti pilareille/lohkoille ja oletan, että se täytyy siirtää parin vuoden sisällä, joten noston täytyy olla mahdollista.

Ja jos toimitaan tällä tavalla, miten puutavaran pitäisi olla? jos se ei lisää liikaa korkeutta, tuntuu edulta, mutta onko se ehkä ei olekaan? alla oleva kuva on träguiden.se:stä, toimisiko tämä minun mittoihini?
3d-0304-g32c-l.jpg

Katselin myös hieman tätä keskustelua, https://www.byggahus.se/forum/threads/konstruktion-bjaelklag-pa-plintgrund.122694/ <- onko siellä mitään tietoa, josta minulle olisi hyötyä? voinko soveltaa sitä omaan rakennukseeni?

Myös tämä kuva oli mielenkiintoinen, myös träguiden:stä
oppen-plintgrund-bild2-v-0303-g08.jpg

Ylläoleva kuva esittää 4,5 metriä pilaririvien välillä, joten minun 4m leveys pitäisi olla rauhallinen. Ja sitten kantava palkki, joka näyttää olevan yhtenäinen. mutta kun se on tällä määrällä pilareita, ei ole puhetta, että se kestäisi minkäänlaisia kuormia yli "4 pisteen". miten teen siitä mahdollisimman vahvan?

Pahoittelen, jos kysyn vääriä kysymyksiä, mutta ei voi oppia kysymättä.. Kiitos minulta!
Ystävällisin terveisin/ Robert

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Mathilda Ö
  • Laddar…
Hei!

Minua kiinnostaisi tietää, oletko edistynyt tässä asiassa, ehkä jopa rakentanut valmiiksi?

Suunnittelen tekeväni samanlaisen projektin, Tiny Housen kooltaan 10x3m, joka aluksi rakennetaan pilareille ja sitten siirretään rekalla muutaman vuoden päästä.

Olisin todella kiitollinen vastauksesta,
Mathilda Östman

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.