Hei,
On muutama kysymys koskien harvalaudoituksen käyttöä huntonit-kattopaneelin kiinnittämiseksi. Kyseessä on 40-luvulta peräisin oleva asunto, jossa on betonikatto jonka haluan piristää. Olisi hienoa, jos se myös vaimentaisi ääntä hieman.
Ajattelin asentaa huntonit 300x1220 -levyjä poikittain 28x70 -kokoiselle harvalaudoitukselle, joka kiinnitetään betonikattoon keskitettävästi 60 cm välein käyttäen laajenemisnauloja 6x60.
Kuinka tiheästi laajenemisnaulat tulisi asentaa? Luokituksen mukaan niitä ei tarvita kovin monta, mutta varmasti olisi hyvä olla vähän ylimääräistä varmuutta.
Olen nähnyt, että osa rakentaa kehyksen seinien ympärille. Tarvitaanko sellaista tässä tapauksessa, ja jos niin miksi?