V
Vrakersberg: Hei Internet! Se, mikä alkoi pienenä maalauksena tyttäremme huoneessa, päättyi siihen, että yläkerran päätyhuone uudessa 1800-luvun talossamme purettiin runkoon asti. Useita omituisuuksia paljastui purkamisen aikana, joten se oli kai ihan hyvä. Katto ja julkisivu on vaihdettu ulkopuolelta ja huone lisäeristetty sisältä, kaikki tehty hieman hutiloidusti, joten rakenne ei enää ollut
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
M
maskan: Hei! Mietin, voiko seuraavan "seinätikun" kiinnittää kiinnityslaastilla kipsilevyseinään? https://www.bauhaus.se/dekorsten-colorado-sahara Jos olen laskenut oikein, sen paino on noin 32kg/m2. Kestääkö kipsilevyseinä tämän? Minulla on ponttilaudoitus takana, joten voisin ruuvata lisää ruuveja esim. cc30. Mutta en löydä tietoa siitä, kuinka paljon painoa kipsilevy kestää
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
M
Mandelitomamma: [citat] Se sijaitsee huoneen toisessa osassa, noin 1 m etäisyydellä seinistä. Huone on noin 22 neliömetriä.
4 vastausta · 1,7k lukukertaa
S
Sakran: Hei! Olemme kellarissa. Olemme purkamassa kaiken orgaanisen materiaalin. Lattia pitää tietysti myös purkaa. Talon aikaisemmat omistajat ovat poistaneet osan seinästä alakerran kellarista. Sitten he huomasivat, että se oli kantava, joten he tukivat sen puupilarilla. Aiomme nyt kutsua tänne muuraajan, joka muuraisi seinän takaisin alkuperäiseen muotoonsa. Haluamme nyt purkaa ja valmistella
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
joakim_j
joakim_j: Talossani (40-luku) on seiniin asennettu masonite tretexin päälle. Itse pidän masonitea helvetillisenä sekä ruuvata että naulata. Se on kovaa kuin betoni.
5 vastausta · 2,7k lukukertaa
T
Trixtian: Olen ajatellut remontoida (poistaa vanhat ja rakentaa uudet) kellarissa olevan huoneen ja käyttää sitä kotiteatterina. Se tulee myös toimimaan vierashuoneena ja yötyöntekijän makuuhuoneena, jolla on pieniä lapsia =) Joten ajatuksena on, että sen tulisi olla melko äänieristetty. Edellytykset: Huone sijaitsee kellarin kulmassa, aivan makuuhuoneiden alapuolella... Katot ja lattiat ovat
0 vastausta · 1,9k lukukertaa
H
husradet: [citat] En ole koskaan aiemmin tehnyt täysremonttia, mutta olen käyttänyt käsityöläisiä kotona terassin rakentamiseen, keittiöön ja klinkkerin asennukseen eteiseen aikaisemmin. Minusta 3-4 kuukautta kuulostaa paljolta. Kuinka monta henkilöä ajattelet silloin olevan ja kuinka kauan kukin vaihe kestää?
8 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
P
Petrus1979: Olemme purkaneet savupiipun talostamme, joka on rakennettu vuonna 1884. Voi pojat, mikä työ :) savupiippu seisoo mukulakivifundamentilla, joka menee maahan. Maan ja palkkien välillä on noin 100 cm. Ajatuksenani on poistaa mahdollisimman paljon kiviä, jotta voin laittaa uuden rossipohjan ja eristää ennen kuin uusi lattia asennetaan. Minulla on myös ajatus ensin asentaa hienosilmäinen
0 vastausta · 708 lukukertaa
·
H
HasseMas: En saa ulos cisternirautaa, koska se on melko taivutettu ja näyttää olevan kiinni takaosassa. Täytyykö eri raudat irrottaa tietyssä järjestyksessä?
0 vastausta · 618 lukukertaa
J
Jultomtepappan: Hei foorumi! Meidän pitäisi käsitellä talomme kellarissa oleva huone, joka on rakennettu vuonna 1972. Seinät ovat kevytbetonia, johon on kiinnitetty kangas ja maalattu päälle, mikä ei ehkä ole täysin optimaalista maan alla. Salaojitus näyttää toimineen tähän asti, mutta haluan silti tehdä oikein nyt, kun on aika kunnostaa huonetta. Kun olen poistanut (höyryttänyt) loput
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
ullet
ullet: Kaikki riippuu siitä, kuinka tärkeä viimeistely on. Tältä näyttää "väliaikainen" portaat autotallimme parvelle, ratkaistu juuri kuten olet suunnitellut tehdä OSB-levyllä (paitsi että kaikki on maalaamatonta). [bild] [bild] En koe sitä suurempana lika-ansana kuin tavallisia portaita, sora ja vastaava voivat päästä levyn ja varsinaisen askelman väliin. Kelpaa autotalliin, mutta
4 vastausta · 5,4k lukukertaa
·
Demmpa
Demmpa: Jos olette päättäneet tarkalleen, mihin seinäkiskot tulevat, voi laittaa lisärimoja sinne. Tai Jos olette päättäneet käyttää hänglist, voi asettaa kortlingar siihen korkeuteen mihin hänglist tulee, sekä johonkin korkeuteen lisää. Tällä tavalla riittää yksi kerros kipsiä säästämään 12-15mm per seinä, yhdessä riman kanssa. Tai voi käyttää reikää-osb-renoveringsgips,
5 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
K
Kentaclinta78: Hehe, :) Täältä löydät kaikki ratkaisut projektiisi, kenelläkään ei ole aikaa vastata täällä tai kiinnostusta useimmissa asioissa.. Vancouver Carpenter https://www.youtube.com/channel/UCbZdXox6mKHdcT2QdVT-goQ/videos Sinun kannattaa googlata ruotsalaisia sanoja tällä sivulla yllä ja kääntää ne englanniksi Googlaa teippi, "papp" seinälle ja katolle, liima, tasoite jne. Jotain
1 vastaus · 3,1k lukukertaa
·
S
skaanlj: [citat] Nyköping Södermanland
4 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
S
4 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
K
Kentaclinta78: Tämä oli hoidettu jo kauan sitten muuten, en tiedä sitten tuliko rakkuloita, mutta pitäisi olla rauhassa.
5 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
GoC
GoC: [citat] Mutta vaikka levyllä olisi asbestia, saat luultavasti enemmän asbestikuituja tuloilmaventtiilin kautta kuin jos siinä olisi asbestia. On huomattavasti suurempia vaaroja tuhlata huoltaan siihen, että jokin rakennusosa asunnossa saattaa sisältää asbestia. Uskon, että pelkkä ilma kaupunkialueella on huomattavasti haitallisempaa. Mutta eniten haitallinen on huoli kaikesta, mikä voi
6 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
H
Ha88e: Juuri nyt etenee hitaasti. Olen luonut lunta koko illan. Joten nyt olen aika poikki. Katsotaan huomenna, ehkä voin ottaa muutaman kuvan, jotta näet projektin.
7 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
Lhartwig
Lhartwig: Miten liitos putkien välillä korjataan? Tänä päivänä se on tiivistetty o-renkaalla. Katso kuva. Voiko sellaisia o-renkaita löytää?
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
M
MackanM: Hei Rakennan Lättbetong-lohkoilla Ytong 365. Kun talo on tiivis, pitäisikö höyrysulku asentaa heti vai tulisiko kuivata ensin? Minulla on nimittäin paljon 220 eristettä levyissä, jotka haluaisin asentaa, ja pohdin, pitäisikö myydä ne ja käyttää puhalluseristettä, jotta voin työskennellä sisällä ja olla odottamatta, että talo kuivuu ennen kuin asennetaan eristettä ja sitten
0 vastausta · 658 lukukertaa
R
Rulle86: Ajatus on asentaa levy suoraan paneelia vasten, ilman muovia. Aikaisemmin tretex oli suoraan kiinni ilman muovia. Paneelin takana on ilmarako. Ainoa ero tulee olemaan, että gyproc korvaa tretexin....
15 vastausta · 9,2k lukukertaa
·
L
Lund: [citat] [citat] Kiitos teidän kommenteista, kokeilen tehdä jotain sellaista ja katsotaan onnistunko
5 vastausta · 2,7k lukukertaa
·
J
justusandersson: Jos sinun täytyy hakea rakennuslupaa, tarvitaan piirustukset ja mahdollisesti rakennesuunnitelmat. Tähän ei tavallisella timpurella ole yleensä pätevyyttä. Jos ostat Willabgardenilta, saat oikeat piirustuspohjat. Vaihtoehtona on palkata arkkitehti ja sitten kilpailuttaa urakka pienempänä urakkana kaikkien sääntöjen mukaisesti.
6 vastausta · 4,1k lukukertaa
·
S
Sesulo: Täysin noviisi mutta.. Terva on varmaankin tarkoitettu estämään maankosteutta alhaalta päin ja se pitäisi ehkä korvata modernilla ratkaisulla (platon). Sittenhän tästä lattialämmityksestä eristämättömällä laatalla (cellplast) kiistellään jonkin verran, koska tiettyinä vuodenaikoina voi esiintyä käänteistä kosteuden siirtymistä. Turvallisinta on varmaan porata ja tehdä
1 vastaus · 925 lukukertaa
S
Silkentjakke: [citat] Hei! Miten saat kiilan tehtyä?
24 vastausta · 87,0k lukukertaa
·
F
fb35523: Minulla ei oikeastaan ole tietoa U-arvon laskemisesta, vaan olen enemmän käyttänyt matematiikan tietojani korkeakoulusta ja hieman alkeellista taitoa käyttää kaavakokoelmia. U-arvo kokonaiselle rakenteelle, esim. seinälle, voidaan laskea näin: U=1/(sum of all R), R=d/λ, U=1/(d1/λ1+d2/λ2+...+dn/λn) Varmista mielellään yllä oleva omilla kaavoillasi. Sinun pitäisi pystyä
5 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
A
AndersS: Pidä sitä kuin olisit saanut yhden kokemuksen lisää. Arvostan aikani suhteessa materiaalikustannukseen nyt enemmän, ja se on tarkoittanut minulle, että olen tarkempi materiaalivalinnan kanssa. Myös se, että tulee vähän ylimääräistä hukkaa joskus, jotta lopputulos olisi hyvä.
7 vastausta · 6,5k lukukertaa
·
S
Stuff: [citat] Voi olla hyvä syventyä siihen, mikä standardi talossa muuten on. Jos talo on vanhempi, se on voitu rakentaa matalampien vaatimusten mukaisesti kuin mitä nykyään uudistuotannossa. Ei ole mitään syytä, että tämä toimenpide olisi paljon korkeampi tasoltaan kuin olemassa olevien asuntojen välisten seinien taso. Onko sisäseinä muuten täsmälleen kuten se oli rakennettu ennen?
2 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
J
justusandersson: Kyllä, noin vuoteen 1950 asti suurin osa pienistä taloista rakennettiin lankkuja käyttäen kaikissa seinissä. Poikkeus: muuratut talot (ei vain julkisivutiili).
6 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
P
Panelmannen: Ei sori, kommentti piti olla toisessa keskustelussa, luulin että ehtisin poistaa sen..
4 vastausta · 1,6k lukukertaa
T
TheCed: [citat] ehkä pitäisi lisätä, että kyseessä on siis rankalokero, johon olen laittanut eristystä.
14 vastausta · 11,6k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.