2 190 lukukertaa ·
6 vastausta
2k lukukertaa
6 vastausta
Kelluva lattialastulevy ja seinät
Hei! Minulla on yksi pohdinta. Aion remontoida kellarissa. Ajattelin laittaa solumuovia betonilattiaa vasten, ja sen päälle kelluvan lastulevylattian. Pohdintani on, miten teen seinärankojen kanssa? Voinko ruuvata ne kelluvaan lastulevylattiaan vai pitäisikö minun tehdä seinärangat ensin betonilattiaa vasten ennen kuin aloitan lattian kanssa?
Terveisin
Terveisin
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Miksi et vain ruuvaisi koolauksia kellarin seiniin?
Tarkoitan siis, että et laittaisi niitä lattialle.
Ja olen samaa mieltä vinkistä teräskoolauksista!
Tarkoitan siis, että et laittaisi niitä lattialle.
Ja olen samaa mieltä vinkistä teräskoolauksista!
Lisään kysymyksen siitä, miten lattia ja seinä kohtaavat. Pitäisikö seinän rakentaa aivan betonilaatan alapuolelle ja sitten lattia laitetaan vasten pienen ilmarakon kanssa?
Vai pitäisikö lattia asentaa ensin ja sitten rakentaa seinä?
Vai pitäisikö lattia asentaa ensin ja sitten rakentaa seinä?
Tein sellaisen eristyksen vuonna 1976 kellariin, kun rakensin taloni, 5 cm paisutettua polystyreeniä eristämättömälle laatalle kelluva lattialastulevy päällä. Seinät tuettiin 45/70 palkeilla, jotka asetettiin lastulevyjen päälle ja ruuvattiin kiinni seinään; 70 mm mineraalivillaa, johon kiinnitettiin 12 mm lastulevyjä, mutta jätettiin tuuletettu ilmarako lattialistaa vasten, ei muovikalvoa lattiaan eikä seinään. Seinät ovat 25 cm Leca-harkkoa. Näin ei ehkä tehtäisi tänä päivänä, mutta asun edelleen talossa ilman kosteusongelmia.
Klikkaa tästä vastataksesi