Hei! Minulla on yksi pohdinta. Aion remontoida kellarissa. Ajattelin laittaa solumuovia betonilattiaa vasten, ja sen päälle kelluvan lastulevylattian. Pohdintani on, miten teen seinärankojen kanssa? Voinko ruuvata ne kelluvaan lastulevylattiaan vai pitäisikö minun tehdä seinärangat ensin betonilattiaa vasten ennen kuin aloitan lattian kanssa?

Terveisin

Sinun tulisi alusta alkaen varata tilaa ilmanvaihdolle lattian alle. Seinät tulee kiinnittää betoniin, käytä mieluiten teräskömmät kellarissa.

• Tykkään
Jimmy123133
  • Laddar…
H huggan sanoi:
Sinulla pitäisi olla aluksi platton-levyt tuuletusta varten lattian alla. Seinät täytyy kiinnittää betoniin, käytä mieluiten teräsprofiileja kellarissa.
Kiitos vinkeistä!

Miksi et vain ruuvaisi koolauksia kellarin seiniin?
Tarkoitan siis, että et laittaisi niitä lattialle.
Ja olen samaa mieltä vinkistä teräskoolauksista!

KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Miksi et vain ruuvaisi koolauksia kellariseiniin?
Tarkoitan siis, ettet laittaisi niitä lattialle.
Ja yhdyn vinkkiin teräskoolauksista!
Joo, ehkä sen voi tehdä, en vain tiedä kuinka suoria betoniseinät ovat

Lisään kysymyksen siitä, miten lattia ja seinä kohtaavat. Pitäisikö seinän rakentaa aivan betonilaatan alapuolelle ja sitten lattia laitetaan vasten pienen ilmarakon kanssa?
Vai pitäisikö lattia asentaa ensin ja sitten rakentaa seinä?

Tein sellaisen eristyksen vuonna 1976 kellariin, kun rakensin taloni, 5 cm paisutettua polystyreeniä eristämättömälle laatalle kelluva lattialastulevy päällä. Seinät tuettiin 45/70 palkeilla, jotka asetettiin lastulevyjen päälle ja ruuvattiin kiinni seinään; 70 mm mineraalivillaa, johon kiinnitettiin 12 mm lastulevyjä, mutta jätettiin tuuletettu ilmarako lattialistaa vasten, ei muovikalvoa lattiaan eikä seinään. Seinät ovat 25 cm Leca-harkkoa. Näin ei ehkä tehtäisi tänä päivänä, mutta asun edelleen talossa ilman kosteusongelmia.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.