O
Hei!

Olemme poistaneet putken, joka kulki eteisen läpi, ja haluamme alkaa palauttaa eteistä. Kysymykseni on yksinkertaisesti: miten reiät saadaan parhaiten piiloon? Mitä eri tekniikoita/menetelmiä voi käyttää?

• Seinämä, jossa on kolme reikää ja merkit kiekkoina; näyttää putken poistamisen jäljiltä.
Mats-S
Näyttääkö se olevan kipsi- tai lastulevykatto ...?

- Sahaa reiät niin, että saat ne neliskanttisiksi ja suorat reunat. (Tarkista huolellisesti, ettet sahaa poikki mitään johtoa...)
- Kiinnitä muutamia laudanpaloja reikien päälle (kattolevyn yläpuolelle) tukemaan uusia paikkapaloja. (Huom, varo ettet ruuvaa sormeesi kiinni... on sattunut minulle muutaman kerran kun oli kiire :oops:
- Sahaa uudet palat, jotka sopivat reikiin.
- Ruuvaa uudet palat kiinni tukilautoihin, jotka asetit aiemmin.
- Paikkaa ja maalaa.

DONE :)

• Tykkään
order66 ja 1 muu
  • Laddar…
O
Mats-S Mats-S sanoi:
Näyttää siltä että se on kipsiä tai lastulevyä ... ?

- Sahaa reiät niin, että ne ovat neliömäisiä ja suorat reunat. (Katso tarkasti, ettet sahaa pois mitään johtoa ...)
- Laita muutama laudanpala reikien päälle (yläpuolelle kattopaneelia) tukemaan uusia sovituspaloja. (Huom, varo ettet ruuvaa sormeesi ... on tapahtunut minulle muutaman kerran kun on ollut kiire :oops:
- Sahaa uudet palat, jotka sopivat reikiin.
- Ruuvaa uudet palat kiinni tukilautoihin, jotka laitoit aiemmin.
- Tasoittele ja maalaa.

DONE :)
Kuulostaa siltä, että se ei ole mahdotonta tee-se-itse-harrastajalle! Mietin, pitäisikö palkata kirvesmies ehkä. Mutta tekevätkö he edes niin pieniä töitä?

Luulen, että kattopaneelit ovat kipsilevyä, joten ostan vain muutaman laudan ja kipsilevyn? Mutta tarkistan sen. Mutta kai voi ostaa lastulevyäkin muuten luulisin?

O order66 sanoi:
Kyllähän tuo ei kuulosta mahdottomalta harrastaja-korjaajalle! Mietin, tarvitaanko ehkä kirvesmiestä. Mutta ottavatko he edes vastaan niin pieniä töitä?

Luulen, että katossa on kipsilevyjä, joten ostan vain vähän lautoja ja kipsilevyn? Mutta aion tarkistaa sen. Mutta voiko sitten ostaa lastulevyjä, oletan?
Kyllä, otat vastaavan levyn. Kipsilevyjä on sitten eri vahvuisia, joten mittaa se myös. Minulla on itselläni 9mm kipsilevyjä katossa, mutta niitä ei enää löydy. Olen joutunut ottamaan 6mm kipsiä ja täyttänyt kittillä. Vinkki, leikkaa ensin sovitepala ja käytä sitä mallina katossa. Silloin se tulee sopimaan täydellisesti.

• Tykkään
order66 ja 1 muu
  • Laddar…
Mats-S
T Tompafix sanoi:
Tips, leikkaa passbit ensin ja käytä sitä mallina katossa.
Huomasin "pienen" yksityiskohdan, hyvä havainto Tompafix :)
O order66 sanoi:
Se ei kuulosta mahdottomalta harrastelija-korjaajalle!
Harrastelijapuusepät selviävät usein paljon enemmän kuin he uskovat, hieman opastusta ja hieman lisää itseluottamusta, ja pääsee pitkälle.
Suurin etu ammattina työskentelemisessä on se, että voi katsoa eteenpäin ja suunnitella tulevia vaiheita niin, että ei tarvitse tehdä uudelleen tai korjata. Se säästää meiltä paljon aikaa, mutta lopputulos voi usein olla samanlainen :)

Mutta kuten kirjoitin, varo sormia ... voi piru miten kipeää se tekee, kun kiinnittää sormen kynnen läpi, pitää laittaa peruutusvaihde ruuvinvääntimeen ainoalla vapaalla kädellä ja peruuttaa ruuvi pois sormesta ... :sweat::sweat::sweat:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
order66
  • Laddar…
O
Mats-S Mats-S sanoi:
Missasin tämän "pienen" yksityiskohdan, hyvin huomattu Tompafix :)

Harrastenikkarit pystyvät usein paljon enempään kuin uskovatkaan, vähän ohjausta ja lisää itseluottamusta niin pääsee pitkälle. Suurin etu ammattilaisena työskentelystä on, että voi katsoa eteenpäin ja suunnitella tulevia vaiheita, jotta ei tarvitse korjata ja tehdä uudelleen. Se säästää paljon aikaa, mutta lopputulos voi usein olla samanlainen :)

Mutta kuten kirjoitin, varo sormiasi ... voi hyvänen aika kuinka kipeää tekee kun ruuvaa sormen kynnen läpi, pakko laittaa peruutus pienoissähköporakoneeseen ainoalla vapaalla kädellä ja peruuttaa ruuvi ulos sormesta … :sweat::sweat::sweat:
Onneksi sain selville, että naapuri, joka on käsityöläinen, voi auttaa minua ja aion käyttää tilaisuutta hyväkseni oppiakseni!

• Tykkään
Tompafix
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.