Hei,
olen kohtaamassa remonttia, jossa mm. pohjaratkaisua on tarkoitus muuttaa eräässä LB-talon vuodelta 1973.
Sisäseinät, jotka pitää purkaa, on merkitty punaisella.
Uudet sisäseinät vihreällä.
Tulkitsen teknisen kuvauksen niin, ettei pitäisi olla huolia, mutta ajattelin silti kuulla niiltä, jotka osaavat.

Suuret kiitokset etukäteen

Vanha tekninen kuvaus LB-talon rakennusmateriaaleista ja rakenteista vuodelta 1973, siinä innerväggar (väliseinät) ja niiden muutos korostettu punaisella tekstillä. Rakennussuunnitelma, jossa LB-talon pohjapiirros vuodelta 1973. Punaiset viivat osoittavat kaadettavat sisäseinät, vihreät viivat uudet sisäseinät. Rakenteen poikkileikkauskuva, joka esittää LB-talon katon kaltevuutta ja korkeuksia. Kuva on osa rakennussuunnitelmaa vuodelta 1972.
 
H hugoaronzon sanoi:
Hei, står edessä remontti, jossa mm. pohjaratkaisua muutetaan vuoden 1973 LB-talossa. Sisäseinät, jotka puretaan, ovat merkitty punaisella. Uudet sisäseinät vihreällä. Tulkitsen teknisen kuvauksen siten, että ei pitäisi olla mitään huolenaiheita, mutta halusin silti tiedustella asiasta niiltä, jotka osaavat.

Suurkiitos etukäteen

[kuva] [kuva] [kuva]
Hei!
Ihmettelen vain, saitko vastauksen siitä, oliko mikään seinistä kantava? Meillä on myös lB-talo vuodelta 1973, samanlainen kuin sinun, mutta peilikuvana. Suunnittelemme poistavamme seinän keittiön ja eteisen väliltä ja mietimme myös, onko se kantava? Juuri tuo seinä oli yksi niistä, jotka merkitsit punaisella! Kiitollinen vastauksestasi! Ystävällisin terveisin,
 
Kattotuolit eivät teoriassa tarvitse sisäseiniä tueksi, mutta yleensä ne painuvat hieman vuosien mittaan.

Muuten voit tehdä kuten minä talossani, jossa on samanlaiset kattotuolit, vedin liimapuupalkin ullakolle ja asetin sen kattotuolien päälle sekä kiinnitin kiinnikkeillä niin, että ne tuolit, jotka eivät saaneet seinätukea alapuolelta, voivat roikkua palkista.

Silloin voi olla aivan sileä sisäkatto.
 
  • Tykkään
hugoaronzon ja 3 muuta
  • Laddar…
Kattotuolit ovat itsenkantavia, mutta olisin silti laittanut palkin olohuoneen pitkän seinän sijasta. Vanhoille taloille käy niin, että ne asettuvat ja eivät välttämättä ole niin vahvoja kuin ne ovat "teoriassa". Ne toiset seinät eivät ole ongelma poistaa.
 
  • Tykkään
hugoaronzon ja 1 muu
  • Laddar…
Stavis85
Bumpar tätä ketjua vähän... Olen tehnyt saman kuin ta mutta mietin pitäisikö kuitenkin vahvistaa ullakolle. Minun kattoni ei ole vielä painunut yhtään ainakaan.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.