Hei,
Olen ajatellut rakentaa allasrakennuksen. Olen luonnostellut edestakaisin ja päätynyt designiin, joka luultavasti toimisi meillä.

Ajatuksena allasrakennuksen kanssa on itse asiassa olla "kesähuone", jossa voi kattaa pöydän ja olla mukavasti. Se tulee olemaan täysin eristämätön, paitsi altaan pumppuhuone.

Luonnostelun aikana on tullut esiin joitakin rakennusteknisiä asioita, joista tarvitsen neuvoja, ja joitakin asioita en vain saa toimimaan.

1.
3D-visualisointi suunnitellusta poolitalosta, jossa näkyvät limträpilarit, betonilattia ja harmaat seinät. Rakenteet ja seinien liitos esitelty.
Miten kiinnitän pilarit betoniin siten, että se on samalla vakaa (kantava rakenne) ja suhteellisen kosteudenkestävä? Pilarit ovat liimapuuta 120x120x2500 mm. Haluaisin, että "kiinnitys" näkyy mahdollisimman vähän.

2.
Limittäpilari ja Lecablock-muurauksen suunnitelmapiirustus, jossa näkyy betonilattia ja yksityiskohdat materiaalien asennuksesta ja liittymisestä.
Tiettyjen pilareiden väliin muuraan seinät kevytsoraharkoilla (90 mm paksuus). Mitä pitäisi ottaa huomioon kevytsoraharkkojen ja liimapuun välillä? Miten suojaudutaan kosteudelta?

3.
3D-kuva seinärakenteesta, jossa näkyy lecaharkko, limapuu, rimoitus ja paneelipinta eri kerroksina; merkinnät ja mitat mukana. 3D-mallissa näkyy seinärakenteen leikkaus, jossa paneli, leca-lohko ja kantava pylväs kohtaavat perustuksen yläpuolella, teksti "Hur får man...
Joissakin osissa aion käyttää vaakapaneelia ulkopuolella. Voisin rapata kevytsoraharkot, mutta kun mikään muu talossa ei ole rapattu, se näyttäisi oudolta.
Kysymys: Miten saan paneelin liitoksen liimapuun kanssa siistiksi? Liimapalkki on 120 mm. Kevytsoraharkko on 90 mm, sitten tulee rima 30 mm ja paneeli 21 mm, mikä tekee niin, että paneeli ulottuu 21 mm kuten kuvassa näkyy. Voiko peltiseppä tehdä jotakin tai onko olemassa erikoisia listoja? Sen täytyy myös olla vähän vedenkestävä.

Monia kysymyksiä. Jos saan apua johonkin, olen tyytyväinen :D

Kiitos minulle!

• Havainnekuva rakennusprojektista, joka näyttää limsträpelarin, lecablockin, laudan ja paneelin kiinnityksen perustuksella.
Miten kävi? Olen itse utelias

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.