Hei!
Etupuoli tarvitsee kunnostusta.

Nyt kysymykseen: vasemman puoleisessa pylväässä on 5 cm syvyyttä ja 15 cm korkeudella lahonnutta puuta, eli puu on pehmeää ja pylväässä on reikä.
Mikä on mielestänne paras ratkaisu ja kunnostusmenetelmä?
Voiko sitä pelastaa jollakin tavalla, eli täyttämällä se jollakin materiaalilla vai täytyykö koko pylväs vaihtaa? Kiitos etukäteen!

• Puun talon etuosassa, jossa vasemmalla oleva pylväs on vaurioitunut ja rei'itetty. Lapsi seisoo portailla pohtien korjausta.
R
Henkilökohtaisesti olisin vaihtanut pilarin, se ei tarvitse olla lainkaan vaikeaa ja jos ette ole täysin kädettömiä, voitte korjata sen itse.

Pilar tukee katon ylätasoa oven päällä, jos pilari mätänee, on riski, että se katkeaa ja silloin katto romahtaa. Ja jos teillä on huono tuuri, osa julkisivusta saattaa seurata mukana tai joku voi loukkaantua.

Joten valinta on sinun, haluatko kosmeettisesti täyttää ja toivoa, että se kestää, vai vaihtaa pylvään ja nukkua rauhassa. ;)

Tutki, miksi pilarit ovat pehmenneet ja maali hilseillyt. Muuten se tapahtuu uudelleen. Onko yhteys betonilattiaan, mikä aiheuttaa pilarien imevän kosteutta?

BengtH BengtH sanoi:
Tutki miksi pilarit ovat pehmenneet ja maali hilseillyt. Muuten se tapahtuu uudelleen. Yhteys betonilattiaan, mikä saa pilarit imemään kosteutta?
Kiitos vastauksesta, kyllä juuri näin, syy on todennäköisesti kuvauksesi mukainen ja hilseily iän ja auringon vuoksi.

R RalleB sanoi:
Itse olisin vaihtanut pilarin, se ei tarvitse olla ollenkaan vaikeaa ja jos ette ole peukalo keskellä kämmentä, voitte hoitaa sen itse.

Pilarin kannattelee katon sisäänkäynnin yläpuolella, ja jos pilari lahoaa, on riski, että se menee poikki ja sitten katto romahtaa. Ja jos teillä on huono tuuri, niin osa julkisivusta seuraa mukana tai joku loukkaantuu.

Joten valinta on sinun, haluatko kosmettisesti täyttää ja toivoa, että se kestää vai vaihtaa pilari ja nukkua hyvin. ;)
Kiitos vastauksesta ja kommentista! Kyllä todennäköisesti tulee koko kunnostus. Mutta haluan tutkia mahdollisuudet ensin, tiedätkö, onko mahdollista vaihtaa vain vaurioitunut puu, eli 20-30 cm alempi osa? Vai onko parempi vaihtaa koko pilari?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.