1 184 lukukertaa ·
3 vastausta
1k lukukertaa
3 vastausta
Maalata leikkikioski
Olen rakentanut kioskin käsittelemättömästä ylijäämäpuusta. Ajatuksena oli nähdä, kuinka pitkälle se riittäisi. Runko on tehty 6-7 cm paksuista mäntyrimoista, jotka on kiinnitetty yhteen kulmarautojen avulla, ja ulkopuolella on pontattua puuta. Ajatuksena on, että se asetetaan ulos pilareille tai soralle keväällä. Se on tällä hetkellä terassilla, koska autotalli oli hieman liian täynnä.
Maalauksen osalta on epävarmaa, miten sen saisi kestämään lahoamatta vuoden jälkeen.
Olen inspiroitunut tästä muun muassa:
http://studioelwa.se/bygg-en-kiosk-till-barnen-av-spillvirke/
Joten tällä hetkellä se on auki ja takapuolella ja etupuolella.
Pitäisikö seinät irrottaa ja maalata rimat ja seinien sisäpuolet suojaksi? Vai onko parempi asentaa luukku ja takaosa, jotka voi avata?
Kun taloon kiinnitetään paneeli, harvoin maalataan puun sisäpuolta, koska se harvoin altistuu.
Maalauksen osalta on epävarmaa, miten sen saisi kestämään lahoamatta vuoden jälkeen.
Olen inspiroitunut tästä muun muassa:
http://studioelwa.se/bygg-en-kiosk-till-barnen-av-spillvirke/
Joten tällä hetkellä se on auki ja takapuolella ja etupuolella.
Pitäisikö seinät irrottaa ja maalata rimat ja seinien sisäpuolet suojaksi? Vai onko parempi asentaa luukku ja takaosa, jotka voi avata?
Kun taloon kiinnitetään paneeli, harvoin maalataan puun sisäpuolta, koska se harvoin altistuu.
Rakensin samanlaisen hukkapuusta. Vähän sekoitus käsittelemätöntä ja kyllästettyä, katto vanerista, jonka maalasin. Se kesti hyvin pari vuotta, mutta sitten koju ei ollut enää hauska, joten purimme sen. Osittain lapsityövoimalla sekä rakentamisessa että purkamisessaK kattparet sanoi:Olen rakentanut kioskia käsittelemättömästä hukkapuusta. Ajatus oli nähdä, kuinka pitkälle se riittää. Runko on rakennettu 6-7 cm paksuista mäntytangoista, jotka on ruuvattu yhteen kulmateräksellä, ja laudoitus ulkopuolelle. Ajatus on, että se asetetaan ulos pilariharkkojen tai soran päälle keväällä. Tällä hetkellä se on terassilla, koska autotalli oli hieman liian täynnä.
Kuitenkin epäselvää on, miten maalauksen kanssa pitäisi tehdä, jotta se ei mätäne vuoden kuluttua.
Tämä inspiroi minua muun muassa:
[linkki]
Nykyään se on avoin taka- ja etupuolelta.
Pitäisikö ruuvata seinät irti ja maalata rangat ja seinien sisäpuolet suojaksi? Vai olisiko parempi asentaa ikkunaluukku ja taustalevy, jotka voidaan avata?
Kun taloon laitetaan paneeli, harvoin kai maalataan puun sisäpuoli, koska se harvoin altistuu.
Onnittelut - olet valmis.
Leikkikioski kestää tarpeeksi kauan, jotta sekä nykyiset pienet lapset että heidän tulevat pikkusisaruksensa ehtivät kyllästyä siihen kauan ennen kuin se alkaa lahota. Ei eristystä ja avoin sekä edestä että takaa. Se ehtii kuivua kokonaan sateiden välissä ja silloin ei tarvitse huolehtia. Jos se ei tietysti sijaitse suoraan maan päällä, mutta siinä tapauksessa sen maalaaminen ei auta.
Jos haluat maalata sen ulkonäkösyistä, suosittelen sinua käyttämään kuultomaalia, jotta se pysyy hyvin tuuletettuna ja kuivuu märkien kausien välillä.
Leikkikioski kestää tarpeeksi kauan, jotta sekä nykyiset pienet lapset että heidän tulevat pikkusisaruksensa ehtivät kyllästyä siihen kauan ennen kuin se alkaa lahota. Ei eristystä ja avoin sekä edestä että takaa. Se ehtii kuivua kokonaan sateiden välissä ja silloin ei tarvitse huolehtia. Jos se ei tietysti sijaitse suoraan maan päällä, mutta siinä tapauksessa sen maalaaminen ei auta.
Jos haluat maalata sen ulkonäkösyistä, suosittelen sinua käyttämään kuultomaalia, jotta se pysyy hyvin tuuletettuna ja kuivuu märkien kausien välillä.
Klikkaa tästä vastataksesi
