Hei, olin repimässä tapettia kesämökistä ja aloin hieman huolestua, voisiko seinässä mahdollisesti olla asbestia. Tapetin takana on soramainen kerros, noin 3-4 cm, joka murenee hajotessaan (ei pölise). Tämän takana on tiiliseinä. Talo on rakennettu vuonna 1937, mutta epäselvää on, onko tämä tehty myöhemmän remontin yhteydessä.

Tiedän, että täysin varmaa voi olla vain ottamalla näytteitä, mutta mitä mieltä olette kuvien perusteella?
 
  • Vanhan talon seinän rakenne, jossa näkyy grus- ja tiilikerroksia tapetin alla. Rakennusvuosi 1937, mahdollinen asbestihuoli.
  • Purkutyötä, jossa paljastuu kerros murskautunutta materiaalia tapetin takaa. Alapuolella näkyy tiiliseinä. Rakennusvuosi 1937.
Kuva seinällä
 
  • Kuva paljaasta tiiliseinästä, josta rapautuu laastia ja vaurioitunutta rappausta.
En usko ilman s-,k vohvelitapettia, en ole koskaan kuullut, että olisi olemassa tapettia, jossa on asbestia takana.
 
Prahda! Ei asbestia! Revi ja remontoi, ole iloinen ja nauti elämästä!
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.