Hei,
Olen parhaillaan kunnostamassa vanhaa varastoa, joka seisoo valetulla pilarilla, mutta edelliset omistajat ovat valaneet eristämättömän laatan pilareiden väliin.

Olen päättänyt olla purkamatta ja rakentamatta uutta, vaan sen sijaan paikata ja eristää…myöhemmin varmasti sekä työläämpää että kalliimpaa, ymmärrän nyt. :-)

Jotta saisin tiivistettyä laatan ja seinien välit, olen valanut sokkelin leca-harkoilla, jotka olen sitten rappannut sisäpuolelta. Sen päällä on vaneripaperi ja sokkelipuu.

Ulkopuolella olen lisäeristänyt, laittanut tuulensuojakangasta ja tehnyt rankarakenteen saadakseni aikaan tuuletusraon. Seinäpaneelit tulevat keväällä.

Mutta miten teen sisäpuolella?

Olen ajatellut eristää suoraan vanhaa puuseinää vasten ja sitten laittaa vaakasuorat koolaukset helpottamaan rakennuslevyjen kiinnitystä seuraavassa vaiheessa. Syy tähän on se, että seinäkoolaukset ovat epätasaisin mitoin, eivät siis ole cc60. Mutta senhän saan ratkaistua koolauksilla, joihin kiinnitän levyt, ajattelen niin. Koolauksia tarvitaan myös, jotta seinälevyt olisivat tasaiset sokkelia vasten.

Mutta miten teen höyrynsulun kanssa? Tarvitsenko höyrynsulkumuovia seinille ja kattoon, vai onko siitä hyötyä laatan ja sokkelien ollessa eristämättömiä?

Minulla on allastekniikka kuvan lyhyellä sivulla ulkopuolella olevalle uima-altaalle.

Varaston tulisi pysyä yli jäätymisrajan, mutta ei välttämättä mukavuuslämpö…vain niin, ettei vesi ja herkät esineet jäädy rikki.

Mitä mieltä olette? Onko höyrynsulku välttämätön? Tarvitsenko jonkinlaisen ilmanvaihtoratkaisun, jos otan/ei otan höyrynsulkua huomioon lattian/sokkelin sekä sisällä lämmitetyn allastekniikan kannalta?

Katto on rakennettu seuraavasti:
1) Kattopalkit, joissa on tuulensuojakangas.
2) Tuuletusväli
3) Råspont
4) Kattohuopa
5) Koolaukset
6) Peltikatto

• Vanhan varaston sisäpuoli, puuseinät, vanerilevyjä ja karmit esillä, työkalut pöydällä oikealla. Puupalikat kuvaavat rakennusvaihetta.
  • Vanha varasto, jota ollaan remontoimassa; puiset seinät, työpöytä täynnä työkaluja ja tikkaat seinää vasten. Lattialla projektivalo ja kangasta.
  • Renoverattavan varaston seinä, jossa on Bison-tuulensuojakangas ja puinen runko. Maassa eristelevyjä ja työvälineitä metsän reunassa.
A andwim sanoi:
Mitä sanotte? Onko höyrysulku tarpeellinen?
Todennäköisesti ei tarpeellinen tällä hetkellä.
Mutta kuka tietää mitä tapahtuu tulevaisuudessa?
Varasto voi muuttua vierasmajaksi, ympärivuotiseksi kotityöhuoneeksi, teinimajoitukseksi tai miksi tahansa.
Joten minä asentaisin muovin. Se käy nopeasti eikä ole vaikeaa tai kovin kallista.

• Tykkään
andwim
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.