2 621 lukukertaa ·
10 vastausta
3k lukukertaa
10 vastausta
Kysymys kaakelista
Hei
Tänään meni pieleen laatoituksen kanssa. Ensimmäinen kerta kun laatoitan. Luulen, että tiedän mitä tein väärin. 30x60 ja 20x60 graniittikeramiikkalaatat, ja laitoin vain kiinnityslaastia seinään. Olin ehkä myös vähän hidas.
You live & you learn ...
Lisäksi tasonkorjain nostaa toisinaan laatan toista reunaa hieman, kun kiristää hattua, ja silloin kiinnityslaastin pitää olla melko tuoreeltaan levitetty. Huomasin myöhemmin palatessani, että monet laatat olivat irti, joten otin yli puolet alas ja raaputin laastin seinästä ja laatoista. Ajattelin yrittää uudestaan huomenna.
Ja nyt kysymykseni: Voinko vain harjata laatan taustan (jonka raaputin tänään) ennen kuin aloitan asennuksen, vai tarvitseeko minun pestä ne?
Tänään meni pieleen laatoituksen kanssa. Ensimmäinen kerta kun laatoitan. Luulen, että tiedän mitä tein väärin. 30x60 ja 20x60 graniittikeramiikkalaatat, ja laitoin vain kiinnityslaastia seinään. Olin ehkä myös vähän hidas.
You live & you learn ...
Lisäksi tasonkorjain nostaa toisinaan laatan toista reunaa hieman, kun kiristää hattua, ja silloin kiinnityslaastin pitää olla melko tuoreeltaan levitetty. Huomasin myöhemmin palatessani, että monet laatat olivat irti, joten otin yli puolet alas ja raaputin laastin seinästä ja laatoista. Ajattelin yrittää uudestaan huomenna.
Ja nyt kysymykseni: Voinko vain harjata laatan taustan (jonka raaputin tänään) ennen kuin aloitan asennuksen, vai tarvitseeko minun pestä ne?
Tee laatoista niin puhtaat kuin mahdollista nyt.
ne eivät ole yksinkertaisia formaatteja aloittaa sillä.
Sekoita hyvin vähän fix ja varmista, että piirrä apuviivat seinälle ennen kuin aloitat.
Mitä käytät fixkamm:ksi?
ne eivät ole yksinkertaisia formaatteja aloittaa sillä.
Sekoita hyvin vähän fix ja varmista, että piirrä apuviivat seinälle ennen kuin aloitat.
Mitä käytät fixkamm:ksi?
Kiitos Mathias!
Niin puhtaaksi kuin mahdollista. Sitten minun täytyy pestä ne huomenna aamulla. Pitäisikö minun pestä seinäkin?
Olen käyttänyt 12mm kam, mutta ajattelen, että jos laitan kiinnitysaineen molemmille puolille, minun pitäisi ehkä pienentää kokoa
Niin puhtaaksi kuin mahdollista. Sitten minun täytyy pestä ne huomenna aamulla. Pitäisikö minun pestä seinäkin?
Olen käyttänyt 12mm kam, mutta ajattelen, että jos laitan kiinnitysaineen molemmille puolille, minun pitäisi ehkä pienentää kokoa
Viimeksi muokattu:
Huomenna laatat eivät irtoa....
mutta sen ei tarvitse olla täysin puhdas liimasta. raaputa seinä vain sileäksi.
Luultavasti käyttäisin vähän pienempää kammaa, luulisin, maks. 10mm, mutta se riippuu hieman myös pohjasta. 12mm kampa sekä laatassa että seinässä on todella paljon liimaa....
Luultavasti käyttäisin vähän pienempää kammaa, luulisin, maks. 10mm, mutta se riippuu hieman myös pohjasta. 12mm kampa sekä laatassa että seinässä on todella paljon liimaa....
Ok, hyvä juttu. Harjaan vaan laatat ja seinän kuivalla tiskiharjalla tai juuriharjalla nyt aamulla.
Joo, ajattelin myös niin. Minulla on 6 ja 8 mm kampa kotona, joten käytän jompaakumpaa niistä.
Kuinka kauan kestää, että kiinnityslaasti kovettuu?
Pakkauksessa (Heydi) lukee, että voi saumata 8 tunnin jälkeen. Mutta 8 tunnin jälkeen kiinnityslaasti oli edelleen hyvin löysää. Huoneessa oli 12°, mutta laitoin tuulettimen yöksi, joten nyt on ollut 17° ja kiinnityslaasti vaikuttaa kovalta.
Joo, ajattelin myös niin. Minulla on 6 ja 8 mm kampa kotona, joten käytän jompaakumpaa niistä.
Kuinka kauan kestää, että kiinnityslaasti kovettuu?
Pakkauksessa (Heydi) lukee, että voi saumata 8 tunnin jälkeen. Mutta 8 tunnin jälkeen kiinnityslaasti oli edelleen hyvin löysää. Huoneessa oli 12°, mutta laitoin tuulettimen yöksi, joten nyt on ollut 17° ja kiinnityslaasti vaikuttaa kovalta.
Sementtilaasti pysyy pidempään ämpärissä, mutta pinta kuivuu nopeasti seinällä. Max 15 min seinällä ennen kuin laatta on paikallaan, luulen, että se oli kiilto, jota käytin. Kun laatoitin 30*60 ensimmäistä kertaa, en laittanut seinälle enemmän sementtilaastia kuin kahdelle laatalle kerrallaan. Levitä laatan takapuolelle tasainen puoli laastikammasta. Se parantaa tarttuvuutta.
Sain korjauksen kunnossa & tahmeaksi.
Jasså med släta sidan ?
20 min lukee Heydi säkillä. Ja olin varmasti hieman hidas välillä. Kuten sanottu, tein varmasti monia virheitä.
Olen nyt repimässä pois pahinta pölyä laattojen takapuolilta sekä seinästä.
Jasså med släta sidan ?
20 min lukee Heydi säkillä. Ja olin varmasti hieman hidas välillä. Kuten sanottu, tein varmasti monia virheitä.
Olen nyt repimässä pois pahinta pölyä laattojen takapuolilta sekä seinästä.
Tämä voi myös olla myötävaikuttanut siihen, että laatat irtosivat.
Tulkitsen valmistuspäivämäärän maaliskuuksi -19
Jos niin, aion mennä vaihtamaan loput säkit
Olin unohtanut vetää ulos yhden tasojärjestelmän yksiköistä (sellainen, jota käytetään uudelleen kokonaan) ja oli todella helppoa kiertää tappi laatan takaa ja vetää se ulos. Eli laastin on vieläkin tahmeaa laattojen takana. Kuten taikina suunnilleen.
Tulkitsen valmistuspäivämäärän maaliskuuksi -19
Jos niin, aion mennä vaihtamaan loput säkit
Olin unohtanut vetää ulos yhden tasojärjestelmän yksiköistä (sellainen, jota käytetään uudelleen kokonaan) ja oli todella helppoa kiertää tappi laatan takaa ja vetää se ulos. Eli laastin on vieläkin tahmeaa laattojen takana. Kuten taikina suunnilleen.
Otin yhteyttä Deromeen ja tulkitsin päivämäärän oikein. Fixet oli vanhentunut, joten aion vaihtaa kaikki säkit. Ostin sen viime syksynä ...
Varotoimenpiteenä otin alas myös loput laatat. Aloitan alusta huomenna.
Varotoimenpiteenä otin alas myös loput laatat. Aloitan alusta huomenna.
Joo hyvä että huomasit sen, on syy miksi monilla kaupoilla on vähän sellaisia asioita hyllyllä, tyyliin myös saumaus, huono parasta ennen päivämäärä on tärkeää tarkistaamänniska sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi