1 428 lukukertaa ·
2 vastausta
1k lukukertaa
2 vastausta
Työjärjestys betonin ankkuritangon katkaisuun
Haluan leikata pois pari ankkuritankoa (~10mm), jotka on valettu betoniin. En ole koskaan käyttänyt kulmahiomakonetta tähän tarkoitukseen ja ajattelin vuokrata sellaisen.
Voinko leikata tangon katkaisulaikalla muutaman millimetrin kulmassa betoniin tai tuhoanko laikan? Vai pitäisikö minun ensin leikata tanko betonin yläpuolelta ja sitten käyttää hiomalaikkaa lopun hiomiseen? Ajattelen, että se osoittaisi tällöin 5mm, tämän hiominen kestäisi varmaankin ikuisuuden?
Haluaisin tehdä tämän mahdollisimman nopeasti.
Haluaisin myös tietää, kuinka valita laikan paksuus.
Muut vinkit otetaan mielellään vastaan. Pinta korjataan ja maalataan myöhemmin, mutta haluan myös minimoida tämän työn.
Voinko leikata tangon katkaisulaikalla muutaman millimetrin kulmassa betoniin tai tuhoanko laikan? Vai pitäisikö minun ensin leikata tanko betonin yläpuolelta ja sitten käyttää hiomalaikkaa lopun hiomiseen? Ajattelen, että se osoittaisi tällöin 5mm, tämän hiominen kestäisi varmaankin ikuisuuden?
Haluaisin tehdä tämän mahdollisimman nopeasti.
Haluaisin myös tietää, kuinka valita laikan paksuus.
Muut vinkit otetaan mielellään vastaan. Pinta korjataan ja maalataan myöhemmin, mutta haluan myös minimoida tämän työn.
Tavalliset katkaisu- ja hiomalaikat purevat melko huonosti betoniin. Sen sijaan ne leikkaavat rautaa kuin voita (melkein). M10 kierretangon katkaisu katkaisulaikalla onnistuu alle minuutissa. Voit myös katkaista ne tavallisella rautasahalla. (myös se käy itse asiassa melko nopeasti)Y yehor sanoi:Haluan katkaista pari ankkuritankoa (~10mm), jotka on valettu betoniin. En ole koskaan käyttänyt kulmahiomakonetta tähän tarkoitukseen ja ajattelin vuokrata sellaisen.
Voinko katkaisulaikalla katkaista tangon kulmassa pari millimetriä betoniin tai menenkö tuhoamaan laikan? Vai pitäisikö minun ensin katkaista tanko betonin yläpuolelta ja sitten käyttää hiomalaikkaa viimeisten millimetrien hiomiseen? Ajattelen, että se tulisi tällöin ulottumaan 5mm, tämän hiominen vie varmaankin ikuisuuden?
Haluaisin mielelläni tehdä tämän mahdollisimman nopeasti.
Haluaisin myös tietää, miten valita laikan paksuus.
Muut vinkit ovat tervetulleita. Pinta korjataan ja maalataan jälkikäteen, mutta haluan myös minimoida tämän työn määrän.
Jos olisin minä, tekisin näin.
1. Katkaisin tangon rautasahalla tai kulmahiomakoneella katkaisulaikalla.
2. Kovertaisin hieman ympäriltä talttameisselillä ja vasaralla.
3. Hioisin paljastetun metallin muutaman millimetrin pinnan alapuolelle kulmahiomakoneella ja hiomalaikalla. Geometrian vuoksi pienempi laikka on tässä parempi.
4. Korjaisin betonitasoitteella. Combimixillä on sellainen, joka mielestäni toimii hyvin.
Jos niitä on vain pari kappaletta, voit ottaa ne talttaamalla,
Jos haluat käyttää kulmahiomakonetta, kelpaa Biltema tai Jula:n halpa versio tarkoitukseesi, 3-400 kr saat 125 mm hiomakoneen, joka sopii hyvin kotikäyttöön, tuskin kannattaa vuokrata, kun voit hankkia oman ja kourallisen hioma/leikkauskiekkoja alle 500 kr.
Jos haluat käyttää kulmahiomakonetta, kelpaa Biltema tai Jula:n halpa versio tarkoitukseesi, 3-400 kr saat 125 mm hiomakoneen, joka sopii hyvin kotikäyttöön, tuskin kannattaa vuokrata, kun voit hankkia oman ja kourallisen hioma/leikkauskiekkoja alle 500 kr.
Klikkaa tästä vastataksesi