Minulla on pieni pohdinta tästä:
Saxtakstolan rakenne, jossa näkyy viistosärmä ja seinärakenne. Kuvassa katto ja seinän kohta kytkettynä toisiinsa.
Kun eristetään kattoa saksikattotuoleilla, olen lukenut, että ensin tarvitaan ilmarako raakapontin vasten, sitten tulee itse eristys ja sen jälkeen vedeneristyskerros. Sitä en ole mistään löytänyt, miten tehdään, kun katto kohtaa seinän; minkä osan seinärakenteesta vien mukanani ylös kattoa kohti? Pitäisikö nähdä, että katto menee alas seinää kohti vai että seinä menee ylös kattoa kohti? Mikä on kätevämpää?

En löydä, mistä voi muokata otsikkoa viestille, joka oli vähän kummallista ruotsia...

Viimeksi muokattu:
D dogpox sanoi:
Minulla on pieni pohdinta tästä:
[kuva]
Kun eristetään kattoa ristikoilla, olen lukenut, että ensin tarvitaan ilmarako raakaponttia vasten, sitten tulee itse eristys ja sitten tiivis kerros. Se, mitä en ole löytänyt mistään, on kuinka tehdä siinä kohtaa, missä katto kohtaa seinän; mikä osa seinärakenteesta tuodaan ylös kattoon? Pitäisikö ajatella, että katto laskee seinää kohti vai että seinä nousee kattoon? Mikä on helpoin tapa?
Eristys katosta lepää vasapalkin päällä ja lopettaa sinne. Se täytyy suojata tuulelta jollain tavalla. Jos sinulla on tuulisuojakangas seinässä, se täytyy yhdistää tuulensuojan kanssa katossa. Teippaa kaikki saumat.

T Tompafix sanoi:
Katon eristys on vasapalkin päällä ja päättyy siihen. Se tulee suojata tuulelta jollain tavalla.
Jos sinulla on seinässä tuulensuoja, se on liitettävä yhteen katon tuulenohjaimen kanssa.
Teippaa kaikki saumat.
Joten käytännössä nostan seinän ulko-osan ja yhdistän sen levyyn, joka luo ilmarako?

D dogpox sanoi:
Joten nousen käytännössä seinän ulkopuolen kanssa ja yhdistän sen levyyn, joka luo ilmarako?
3D-malli rakenteesta, jossa 1 osoittaa ulkoseinää ja 2 levyä, joka luo ilmarakoa.

Jos 1 vastaa ulkoseinää tuulensuojalle, ja 2 on board tai vastaava, joka luo ilmarako...?

Rakennesuunnitelma, jossa näkyy katto, eristys ja tuulensuoja, viittaa avonaiseen räystäspintaan. Päiväykset julkaisu- ja päivitystiedoin. seinästä lähtee tuulensuoja ylös ja mahdollisesti paneeli riippuen siitä, aiotko käyttää avointa räystästä vai et.

T Tompafix sanoi:
[kuva] seinästä ylöspäin menee tuulensuoja ja mahdollisesti paneeli riippuen siitä, onko sinulla avoin räystäs vai ei.
Kuvassa näyttää pikemminkin siltä, että ilmarakoa luova levy menee alas tuulensuojaan asti?

Mielestäni sivusto on vaikeasti navigoitava...saanko kysyä, mistä löysit kuvan?

D dogpox sanoi:
Kuvassa näyttää pikemminkin siltä, että levy, joka luo ilmarako, menee alas tuulenohjaimeen asti?

Sivusto on mielestäni vaikea navigoida...voinko kysyä, mistä löysit kuvan?
Levy, joka luo ilmarakoa, toimii myös tuulenohjaimena. Voit tehdä kumpaa tahansa, kunhan ilmarako ulottuu kuitenkin kattorakenteeseen asti. Eli ilman täytyy päästä sinne sisään.
Puutarjontaa löytyy kaikki hyödyllinen tieto, jota etsit.
Löydät tietoa eristeratkaisuista tyyliin isover tai paroc.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.