Hyvää jatkoa kaikille. Olen remontoimassa näin ennen vuotta 2022 ja olen juuri asentanut kipsilevyjä yhteen huoneeseen, mutta huomasin juuri toisen tasoituskerran jälkeen tehneeni virheen. Satuin laittamaan "vahvikkeen" rakoihin gipsin reunaan, kun olen oppinut, että pitäisi ensin tasoittaa hieman ja sitten laittaa teippi tai verkko tasoitteen päälle. Vaikuttaako tämä vai onko vaikutus sama vaikka ei ole tasoitetta takana?

Ystävällisin terveisin,
Gustav.

Jos se on armeringsverkko, niin sillä on luultavasti vähemmän väliä.

Oletko laittanut lasikuitunauhoja vai paperinauhoja? Jos olet laittanut lasikuitunauhoja, niin sittenhän kitattua tulee kuitenkin taakse.

D
On olemassa jopa liima-aseverkkoja, jotka on tarkoitettu ensin liimattaviksi ja sitten tasoitettaviksi. Maalareiden säännöt pakottavat heidät käyttämään paperinauhaa vahvikkeena. Paperinauhoja pidetään (ja ne ovat todennäköisesti) vahvempina, mutta olen aina inhonnut työskennellä paperinauhojen kanssa eikä mikään verkoilla tehdyistä liitoksistani ole haljennut. Se ratkaistaan todennäköisesti, jos liiketapa on oikea suhteessa verkkoon.

Olen itse juuri harjoitellut seinällä paperinauhalla ja se meni ihan ok, kahdessa kolmasosassa :rolleyes:

Pitää myös näköjään tuntea tasoitetyypit, jotka sopivat paperinauhille. Nyt laitan ensin tasoitteen syvennyksiin, sitten märkätilaliimaa nauhoille ja lopuksi tasoitekerroksen, jättäen kuivumisajan kaikkien vaiheiden väliin. Jos on maalari, tekee kaiken oikeilla tuotteilla ja toteuttaa sen yhdellä tavalla pelkästään paperinauhaa ja tasoitetta käyttäen...

Lasikuitu/vahvikeverkko on huomattavasti yksinkertaisempi siinä suhteessa.

Käytin kuituverkkoa, toistaiseksi mikään ei ole haljennut ja lopputulos oli hyvä. Aion luultavasti tehdä samalla tavalla seuraavassa huoneessa, koska se oli mielestäni huomattavasti vähemmän sotkuista ja työlästä.

• Tykkään
1977bjorn
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.