Saan pian uuden talon, jossa on suuuri autotalli :) joka on valmiiksi eristetty + muovi ja rima. Minulle jää sähkötyöt, valaistus, sisäseinät ja sisäkatto. Kipsilevyt kattoon tietenkin (?) mutta seinät? Käytetäänkö sielläkin kipsilevyjä? Kuvittelen, että tulen heti lyömään seivästä tai lapioa suoraan seinään, sekä että on vaikeaa ripustaa asioita, mutta saatan ajatella väärin? Onko sallittua paloriskin suhteen käyttää lastulevyä sen sijaan? Etuja tai haittoja?

Betonilattia - pese huolellisesti ja sitten maalaa epoksilla?

• Varasto, jossa on muovilaatikoita hyllyillä, työpenkki täynnä työkaluja ja keskeneräinen katto puulistoin ja muovieristein.
Björn Saete Björn Saete sanoi:
Saan pian uuden talon, jossa on suuri autotalli :) joka on valmiiksi eristetty + muovi ja koolaus. Minulle jää sähkö, valaistus, sisäseinät ja sisäkatto. Kipsi kattoon tietysti(?) mutta seinät? Laittaako niihin myös kipsiä? Kuvittelen, että isken piikin tai lapion suoraan seinän läpi heti ensimmäiseksi, ja että tavaroiden ripustaminen on vaikeaa, mutta ehkä ajattelen väärin? Onko sallittua paloturvallisuus huomioon ottaen laittaa lastulevyä sen sijaan? Etuja tai haittoja?

Betonilattia - pestä huolellisesti ja sitten maalata epoksilla?
haittapuoli lastu on, että se on kallista. Jos se olisi tehty vain toiminnallisuutta varten, niin esimerkiksi muottivaneri olisi ollut paras.

Björn Saete Björn Saete sanoi:
Pian saan uuden talon, jossa on suuri autotalli :) joka on valmiiksi eristetty + muovi ja rimoitus. Minulle jää sähkö, valaistus, sisäseinät ja sisäkatto. Kipsilevy kattoon tietysti(?) mutta seinät? Käytetäänkö sielläkin kipsilevyä? Kuvittelen, että isken ensi töikseni seinään kuokan tai lapion läpi ja että on vaikeaa kiinnittää tavaroita, mutta ehkä ajattelen väärin? Voiko lastulevyä käyttää palovaaran vuoksi? Plussat tai miinukset?

Betonilattia - pese huolellisesti ja sitten maalaa epoksilla?
Kuinka lähellä taloa tai toista rakennusta autotalli on?
Täällä oli vähän selitetty:
https://www.mellbygarage.se/sv/blogg/information/brandskydd-for-garage/

Monet asettavat OSB:n kipsilevyn taakse, jolloin seinille voi kiinnittää helposti tavaroita. Tietysti se toimii myös lastulevyn, vanerin tai raakapontin kanssa takana.

• Tykkään
Kjell.a.e
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.