Hei, tarvitsen neuvoja ja vinkkejä kuten kuvassa näkyy, tiilet ovat hajonneet ja saumat irronneet monista paikoista. Kesäksi olen ajatellut yrittää korjata sen, kuinka teen sen helpoiten? Ja
pitäisikö ensimmäisen tiilirivin olla hiekan, soran tai jonkun muun päällä. Luulen, että se on nyt maaroolevyn päällä.
Annicka
Jos siellä on markduk och matjord nedersta skiftet, ei mikään ratkaisu saumojen kanssa auta. Se liikkuu roudan ja kosteuden mukaan ja halkeaa joka vuosi. Valettu betonisokkeli tai ainakin kunnolla tiivistetty ei-tjälfarlig maa muurin alle on tarpeen, jos saumojen halutaan pysyvän kunnossa.
Eikö tilanne olekaan niin paha? Se voi hyvin olla sellaisena, kunnes växthuset on aika vaihtaa?
Kulmakivi, joka on haljennut, viittaa pakkasrapautumiseen. Tiilet eivät saisi olla suoraan maassa ja niillä pitäisi olla ylätaso tai pelti, joka huolehtii veden poisjohtamisesta tiililtä. Olen rappaillut tiilet hydraulisella kalkkilaastilla, joka auttaa pitämään ylimääräisen veden poissa mutta sallii tiilen kuivua.
Saumojen erottuminen kivistä viittaa siihen, että maa on liikkunut.
Mutta kokonaisuutena minun mielestäni muuri ei näytä liian huonolta, ottaen huomioon olosuhteet ja kuinka avoimena se on.