Hei, tarvitsen neuvoja ja vinkkejä kuten kuvassa näkyy, tiilet ovat hajonneet ja saumat irronneet monista paikoista. Kesäksi olen ajatellut yrittää korjata sen, kuinka teen sen helpoiten? Ja
pitäisikö ensimmäisen tiilirivin olla hiekan, soran tai jonkun muun päällä. Luulen, että se on nyt maaroolevyn päällä.
Annicka


Tiiliseinä talvisessa puutarhassa, lumi peittää osittain rikkoutuneen tiilen ja irronneet saumat. Taustalla näkyy kasveja muovihuoneessa.
 
Karrock
Jos siellä on markduk och matjord nedersta skiftet, ei mikään ratkaisu saumojen kanssa auta. Se liikkuu roudan ja kosteuden mukaan ja halkeaa joka vuosi. Valettu betonisokkeli tai ainakin kunnolla tiivistetty ei-tjälfarlig maa muurin alle on tarpeen, jos saumojen halutaan pysyvän kunnossa.

Eikö tilanne olekaan niin paha? Se voi hyvin olla sellaisena, kunnes växthuset on aika vaihtaa?
 
Koko rakenne on tuomittu epäonnistumaan, sehän on tavallista tiiltä maan tasolla ilman suojaa kosteudelta ylhäällä.
 
Stefan N Stefan N sanoi:
Koko rakenne on tuomittu epäonnistumaan, onhan se tavallista tiiltä maan tasalla ilman kosteussuojaa yläosassa.
Hei Stefan mitä tarkoitat ilman suojaa yläosassa?
 
U
A Annickaholtenkrans sanoi:
Hei Stefan, mitä tarkoitat ilman suojaa ylhäällä?
Kulmakivi, joka on haljennut, viittaa pakkasrapautumiseen. Tiilet eivät saisi olla suoraan maassa ja niillä pitäisi olla ylätaso tai pelti, joka huolehtii veden poisjohtamisesta tiililtä. Olen rappaillut tiilet hydraulisella kalkkilaastilla, joka auttaa pitämään ylimääräisen veden poissa mutta sallii tiilen kuivua.

Saumojen erottuminen kivistä viittaa siihen, että maa on liikkunut.

Mutta kokonaisuutena minun mielestäni muuri ei näytä liian huonolta, ottaen huomioon olosuhteet ja kuinka avoimena se on.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.