Nopein tapa on kiinnittää 17mm raakapontti 95mm säännön päälle, koska silloin saavutat halutun mitan ilman höyläämistä tai sahaamista.

F fribygg sanoi:
Nopein tapa on varmaan kiinnittää 17mm raakalauta 95mm sääntöön, kun saat halutun mitan ilman höyläystä tai sahausta.
Se on myös hyvä vaihtoehto... se saattaa olla jopa kätevämpää... täytyy vain mitata tarkasti, ettei ole vaarana, että se työntyy ulos 1-2mm liikaa ja kipsi murtuu sitten...

Voit ajaa 120x45:llä ja sitten vain lisätä 8mm paksuja strips limipalkin toiselle puolelle "jatkaaksesi" sääntöä kattoon asti? Silloin saat paksumpaa eristystä. Muista, että paino eristää ääntä hyvin ja että ilmaraot päästävät läpi paljon enemmän ääntä kuin luulet...

Se voi myös toimia..
Kysymys on kuitenkin, mitä voi löytää, joka on 8mm paksu..:thinking:

Jem&fixistä löytyy 8 mm vanerilevyä

Bauhausilla onko 8 mm paksuista vaneria ja mdf:ää? Pelkästään koko palkin peittäminen vähentää äänen kulkeutumisen riskiä.

VidarH VidarH sanoi:
Bauhausilla on 8 mm vaneria ja mdf-levyä? Vain pukemalla koko palkin, niin äänen kulkeutumisen riski pienenee.
se ehkä on parempi vaihtoehto kuin höylätä alas..
Ja sitten vain vetää kipsi kaiken päälle.
Ei kuitenkaan tule vaneria tai osb:tä varsinaisen kipsin taakse seinälle..
Ellei käytä kaksinkertaista kerrosta vaneria..
Ehkä se on parempi, jos haluaa ripustaa jotain?
Ja riski halkeamiselle pienenee :p:D

Pidä liimapuupalkki ehjänä, jotta te tai tulevat omistajat voitte aina palauttaa sen tulevaisuudessa.
Sinun on varmaan liimattava kerros microlit-kangasta tai minun lasikuitukangastani palkin päälle ja alas seinän yli ennen kuin tapetoit tai maalaat, jotta vähennät halkeamien riskiä. Puu liikkuu.

Tai siirtyä 145mm sääntöön ja loveta 112mm liimapalkille? Kunnon overkill, jos ovet eivät ole äänieristetyt...

VidarH VidarH sanoi:
Tai nosta 145mm sääntö ja veistä pois 112mm liimapuupalkille? Tosi suuri overkill, jos ovet eivät ole äänieristettyjä...
siitä tulee standardiovet..
Joten etsin enimmäkseen sitä kaikkein yksinkertaisinta vaihtoehtoa!

Helpoin seinä jonka olen purkanut on ollut 45x45 jossa 3mm lastulevy kummallakin puolella... Ei kovin paljon seinää. Kirjahylly oli tietysti molemmilla puolilla siitä seinästä.

Huddingebo Huddingebo sanoi:
Säilytä liimapuupalkki ehjänä niin te tai tulevat omistajat voitte aina palauttaa tulevaisuudessa.
Sinun täytyy varmaan liimata kerros microlit-kangasta tai minun lasikuitukangasta palkin päälle ja alas seinälle ennen kuin tapiseerata tai maalata, jotta vähennetään halkeamien riskiä. Puu liikkuu.
ajatus on siellä myös..
Mutta niin kuin talo on suunniteltu, se on enemmän perhevilla, jossa minun mielestäni makuuhuoneita tarvitaan alakerrassa.
Tällä hetkellä on vain yksi makuuhuone.
Ja jos sitten on lapsia, niiden täytyy olla myös siellä alhaalla..

mutta ymmärrän ajatuksesi.. mutta vain vaikea keksiä, miten tehdä se kauniiksi ilman, että palkki näkyy..

VidarH VidarH sanoi:
Helpoin seinä, jonka olen purkanut, oli 45x45, jossa oli 3 mm lastulevy molemmin puolin... Ei paljon seinäksi. Molemmilla puolilla seinää oli tietenkin kirjahylly.
joo okei!
Täytyy katsoa miten teen.. tuntuu että vaihtoehtoja tuli paljon..:crysmile::thinking:

Tässä on kuva pohjapiirroksesta. Se on seinä, jossa tulitikku sijaitsee. Lähimpänä sisäänkäyntiä oleva ovi on levennetty kaareksi. Ja toiseen makuuhuoneeseen johtava ovi on suljettu.

Ajatus on kuten sanottu nyt seinä ja olla ovi uudessa seinässä.

joten se huone, joka tulee avoimeksi, on tarkoitettu leikkihuoneeksi/oleskelutilaksi.

on meidän ensimmäinen talo ja ensimmäinen lapsi tulossa :D

sitten on yläkerta, jossa on vain yksi makuuhuone. Ja iso oleskelutila.

• Suunnitelmapiirros, jossa korostettuna alue seinän kohdalta, jossa tulitikku osoittaa. Laajennettu ovi ja suljettu makuuhuoneen ovi näkyvät.
Nyt noin vuotta myöhemmin se on aloitettu..
Ovi asennetaan alkuperäiselle paikalleen kylpyhuoneen viereen.
Joten seinä on 120 sekä osb ja kipsi.
O palkki saa jäädä tulevaisuuden varalle..

Mutta nyt pohdin.
Olen ostanut eristeen..
Mutta alan epäillä, onko sen eristäminen sen arvoista, koska muut sisäseinät ovat eristämättömiä?

Onhan se tosin vain noin 500kr..
Mutta se on vähän lisätyötä.. ja jos se ei tuo mitään hyötyä, tuntuu turhalta.

Miten te pohditte asiaa?

Tuleeko siitä iso kaikulaatikko ilman eristettä?
Vai saavatko kipsi ja osb sen tuntumaan tukevilta silti?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.