Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Keexet: Kiinnostava näkökulma. Kustannusta en ole edes pohtinut, koska ostin nämä lasitiilet erittäin edullisesti "second hand" ja jos ne riittävät kahteen kerrokseen, johtuu se siitä, että minulla on niitä ylimääräisiä toisesta projektista. Minulla ei ole tarkkaa käsitystä siitä, kuinka leveä ilmarako voisi olla näiden kahden suunnitellun kerroksen välillä, mutta voisiko ajatella,
Sara Wendt: [citat] Hei, mietin vähän samaa kuin tosan siitä, minkä vaihtoehdon te valitsitte, mihin summaan päädyitte ja miten tulos tietenkin oli. Meillä on samat suunnitelmat, joten yritämme saada niin paljon tietoa suurista kattolyhdyistä kuin mahdollista, mutta harva on tehnyt täysin kuten te.
Hexapoda: [citat] Tuohon yksinkertaiseen mökkiin on käytetty 45x220 C24 kantavina palkkeina ja lattiaiskuja 45x170 C24. (Katsoin Svenskt Trä:n Lathundenista enkä saanut sitä oikein täsmäämään. Hehän ovat sekä Lathundenin, byggbeskrivningar.se:n että traguiden.se:n takana. Lathundenissa suositellaan 45x245 C24 kuudelle metrin leveydelle, ellei kyseessä ole ruuviliimattu lattialastulevy.
scorp1on: [citat] Upotetaan puusäännöt kantavaan palkkiin, jolloin maksimikorkeutesi on vastaava kantavan palkin korkeus.
Rubb: Vastasin hieman myöhään, liitän kuvat, jotka minulla on. Se on huone, jossa on 4 seinää. 3 "normaalia" seinää ja siellä tretex on poistettu ja korvattu OSB:llä + 13 mm kipsillä. Toinen seinä, joka rajoittuu toiseen makuuhuoneeseen, koostuu vain vaatekaapeista. Yhteensä 7 vaatekaappia, 2 avautuu huoneeseen, jota remontoimme, 4 avautuu toiseen makuuhuoneeseen ja 1 avautuu eteiseen.
Tia78: Ostin sen gärdinilta och perssonilta östersundissa mutta sitä myydään myös useissa muissa yrityksissä ja sekoitin sen ämpärissä puukepillä. Olen polttanut uunissa muutaman vuoden uusilla valetuilla osilla, joten se näyttää toimivan hyvin.
fribygg: [citat] Toivottavasti saavutat kohtuullisen kannattavuuden ja pääoman ja ajan tuoton.
Idus: [citat] Nja, joskus ne voivat "seistä" vedessä ja jäätyä. :-/ Katsotaan, jos teen yhdistelmän betonipalikoita (tai vanhoja betonilaattoja) sille osalle, joka altistuu vedelle, ja ehkä lakeblock päälle.
surris: [citat] Jos eristystä on liikaa, niin se voi ehdottomasti pullistua. Mutta 15 mm ei pitäisi olla ongelma.
JSten: Kiitos vastauksista. Argh, vaikuttaa siltä, että ISO 225:2010 on tässä avainasemassa, nämä typerät standardit, joista täytyy maksaa, rasittavaa... [citat] Pääasiassa se on siksi, että haluan selvittää, mitä eri tunnukset tarkoittavat. Mutta myös, kuten sanoin, käyn läpi kaikkea sälää, mitä minulla on, ja olisi mukavaa voida lajitella ja merkitä hieman tyylikkäämmin kuin
ChrisCornell: [citat] Ah, ajattelet niin. Hitto, tuo ei ollut hullumpi. Kiitos(y)
Anders.W: Hei, Harkitsen rakentaa taloni thermo-seinällä tai Isoler-elementillä, esimerkiksi Jackonilta tai Bewilta. Onko joku, joka tietää, voiko näitä eristys elementtejä ostaa Baltiasta tai Puolasta halvemmalla kuin Ruotsista. Valmistajalla ei ole oikeastaan merkitystä, vaan ennen kaikkea toiminnallisuus ja laatu ovat tärkeimpiä. Kiitollinen kaikesta tiedosta ja avusta, jonka voin saada.
surris: [citat] Ei, kipsi on tarkoitettu kauniin pinnan saamiseksi tapetointia/maalausta varten tai palonsuojaksi. Siinä ei kai ole haittaa, mutta se on turhaa.
mrsnhp: Maalaamisen jälkeen näkyy vain suurin halkeama eikä mikään kuulosta ontoholta (vielä). Nyt toivomme, että se kestää vähintään yhtä kauan kuin muu vanha rappaus :) (Pinta on tarkoituksella karkea ja epätasainen yrittäen matkia ympäröivää vanhaa pintaa) [bild]
SaKn: Hei! Muutimme juuri syksyllä omakotitaloon. Talo on rakennettu vuonna 2016 ja vuonna 2020 talon päätyyn on liitetty autotalli. Autotallissa on eristetyt seinät ja olemme eristäneet sisäkaton. Nyt aiomme asentaa ilmalämpöpumpun. Edelliset omistajat eivät oikein saaneet autotallia valmiiksi. Näin se näyttää siltä, missä autotalli on taloa vasten. Tarkastaja huomautti, että lämpö
doubleH: [citat] Tuote, johon linkkaat, ei ole epoksitasoite, vaan polyesterituote. Polyester tarttuu melko huonosti betoniin, epoksi on parempi vaihtoehto.
henkeh91: [citat] Hei taas, Anteeksi myöhäinen vastaus. Päätimme olla jatkamatta talon kanssa. Kiitos avusta! Ystävällisin terveisin Henrik
Realisten: Hei, olen hitsaamassa yhteen kuumasinkittyjä neliöputkien alustoja. Olen tottunut hitsaukseen, mutta mietin kovasti, miten voisin suojata sen ruosteelta mahdollisimman hyvin, jotta se kestäisi mahdollisimman pitkään. Purkkien mukaan kylmäsinkitys kestää 12-24 kuukautta. Hitsaus tehdään MMA:lla, miten suojelen hitsaussaumaa mahdollisimman hyvin ilman että kuumasinkitän sitä uudelleen?
Plupp 507596: [citat] mahtavaa, nyt tiedän. nyt on vaan katsottava, kestävätkö kiinnikkeet kipsiseinällä. Muussa tapauksessa minun on vain laitettava tulppa.
Biggi89: Okei kiitos. Ei todella kummallista. Juuri ostin talon ja huomasin nyt, että näkee suoraan ulkohuoneeseen, joka ei ole lämmitetty.
para: Tulee jäykempi lattia, jossa on vähemmän narinaa, jos liimaat lastulevyn oikein palkkeihin. Nyt et saa lainkaan yhteisvaikutusta. Kylpyhuoneessa ei tarvita levyjä. Kiinnitä putki raudoitukseen ja tee vain tasoitetta.
Fel av Åke: Leikkaisin sen sijaan kaistaleita plywoodista. Mutta ehkä jollakin muulla on jokin idea ja voi vastata alkuperäiseen kysymykseesi.
JanneJanne123: [citat] Riippuu täysin siitä, millaista rappaus on. Kokeile kipsilevyruuvia ja katso, meneekö se rappauksen läpi melko helposti, muuten käytä PL600.
robinjoensuu: Se olikin sitä mitä ajattelin. Kiitos!
Tååmten: [citat] Ei, se on puhdasta puumateriaalia, mitä olen ymmärtänyt. Hyvät eristysarvot. Oli varmaan kätevää rakentaa sillä. [bild]
sarsag: Olemme harkinneet vapaa-ajan asunnon rakentamista ja katsomme erilaisia vaihtoehtoja. Olen nähnyt monia taloja, joissa on vaneriseinät, tietääkö joku, miten seinät yleensä rakennetaan? Ei ensisijaisesti kylpyhuone, vaan muut sisäseinät. Ajattelen runkoja ja kerroksia. Olisi myös mielenkiintoista kuulla ulkoseinistä ja märkätiloista, jos joku tykkää puhua seinistä.