Hei,

Olen parhaillaan remontoimassa kotona ja meillä on vaatekaappiseinä 60-luvun talossa, eli koko seinä on vain vaatekaappeja ja vaatekaappien sivut muodostavat seinät.
Siellä on käsittääkseni lastulevyjä (13 mm), jotka ovat itse vaatekaapit ja ne muodostavat kokonaisen seinän kahden huoneen välille.
Vaatekaapit on jaettu eteiseen ja kahteen makuuhuoneeseen.

Seinillä on useita kerroksia tapettia ja repimme alas kunnon "maton" tapettia + lasikuitukangasta. Jäljellä on muutama kerros tapettia, uloin kerros on erittäin mureneva, mutta sisin kerros näyttää olevan kiinni kunnolla. Olemme yrittäneet repiä niin paljon kuin pystymme, mutta nyt on hyvin epätasaista ja jotta voisimme välttää tasoittamasta vanhan tapetin päälle, ajattelimme käyttää remonttikipsiä, koska muut seinät saavat OSB:tä + kipsiä, joten ulommainen materiaali on sama.

Ruuvattiin yksi levy kiinni 30 mm kipsiruuvilla, mutta huomasin, että se oli vain 13 mm paksu, koska kaikki ruuvit menivät toiseen vaatekaappiin.

Yksi ajatus on laittaa koolaukset kunkin vaatekaapin sisälle, mutta esteettiset näkökohdat hieman estävät minua tässä.
Olisin mielelläni vain liimannut kipsilevyt vanhoihin tapetteihin, mutta mitä tarvitaan, jotta se pysyy kiinni vanhoissa tapeteissa?
Kun olen etsinyt täällä, ihmiset puhuvat PL600, PL400, Tec7, boardfix jne.
Mitä valita, miten tehdä ja mikä on kulutus?

Kyse on vain muutamasta levystä koko kerroksessa, joten yksinkertaisuus painaa hieman enemmän kuin hinta tässä tapauksessa, vaikka kustannukset eivät tietenkään ole merkityksettömiä.

Ehkä se voisi toimia standardikipsilevyllä (13mm) ja 25mm kipsiruuveilla?

surris
25 mm on liian pitkä, viisteessä se menee läpi.

15mm kipsi löytyy. 25 mm skruv och 15mm kips on se, mitä olisin käyttänyt.

Se on hyvä ehdotus, haittapuoli on kuitenkin se, että se laajenee ja vaatekaapit sillä seinällä näyttävät sisäänvedetyiltä. Mutta toki voi vain laajentaa (sala?) vaatekaappia ja sen saranoita.

surris
Okei, en saa mielikuvaa siitä, miltä se näyttää. Luon kuvan niin, että se on kokonainen seinä neliömäisessä huoneessa, joka tarvitsee kipsilevyä, joten en ymmärrä miksi 15mm ei toimisi.

Voit mielellään päivittää kuvalla.

Vastasin hieman myöhään, liitän kuvat, jotka minulla on.

Se on huone, jossa on 4 seinää.
3 "normaalia" seinää ja siellä tretex on poistettu ja korvattu OSB:llä + 13 mm kipsillä.

Toinen seinä, joka rajoittuu toiseen makuuhuoneeseen, koostuu vain vaatekaapeista. Yhteensä 7 vaatekaappia, 2 avautuu huoneeseen, jota remontoimme, 4 avautuu toiseen makuuhuoneeseen ja 1 avautuu eteiseen. Toivottavasti kuva selventää hieman.

Kuva 1 näyttää seinän oikealla puolella vaatekaapeista huoneessa. (Mikä on 4 vaatekaapin takaosa toiseen makuuhuoneeseen päin.)
Kuva 2 näyttää vaatekaapit, pinta vaatekaapin vasemmalla puolella on vaatekaapin sivu, joka avautuu eteiseen. (Huomaa yläpuolella oleva tyhjä tila).

Ajatus 6 mm oli, että se voisi olla laajennus, jonka kanssa voi elää, jos se on paksumpi, ajattelimme spontaanisti, että se saattaa alkaa näyttää hieman oudolta.

Toivottavasti se selkeytti asiaa :)

• Työhuoneessa on keskeneräinen remontti. Kuvassa tikkaat, pölynimuri ja työkaluja. Oikealla ikkuna, josta tulee luonnonvaloa.
  • Kuva valkoinen kaappi seinällä, molemmat ovet kiinni. Vasemmalla kulunut seinä, alla puulattia. Oikeassa alakulmassa työkaluja.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.