P
Olen kiinnittänyt verhotangon kiinnikkeet, ja joissakin tapauksissa olen ruuvannut ne suoraan ilman tulppaa. Ne pysyvät paikallaan, mikään ei ole löysällä. Pitäisikö ruuvata alas ja lisätä tulppa vai pysyvätkö ne sellaisenaan? Pelkään, että ne saattavat pudota vuoden tai kahden päästä.

Vastaus riippuu aika paljon siitä, mihin materiaaliin olet ruuvannut :D

P
Vaikuttaa olevan kipsiä.

Se voi onnistua ruuvata suoraan kipsiin kevyesti kuormitetuissa asennuksissa. Se, mitä voi tapahtua, on että esimerkiksi jos vetää verhoa edestakaisin, se voi vähitellen löystyä ruuvin ympäriltä, kun se hankaa kipsiä vasten. Mutta ei ole niin, että kaikki romahtaisi yhtäkkiä. Ruuvailen itse mukavuuden vuoksi melko usein suoraan kipsiin ja jos se alkaa löystyä, voi silloin työntää sinne plugi.

P
Okei kiitos vastauksesta, yksi seinistä oli betonia johon käytin myös pelkkää ruuvia ilman tulppaa, se pitäisi kestää siinä tapauksessa? :D

• Tykkään
DrDim
  • Laddar…
Sebbe c sanoi:
Okei kiitos vastauksesta, yksi seinä oli betonia, siihen laitoin myös vain ruuvin ilman tulppia, sen pitäisi kestää sitten? :D
Vähän High Chapral mutta jos ruuvi istuu hyvin eikä sen tarvitse pitää vaikkapa turvaköyttä, olisin tyytyväinen.

P
Bernieberg Bernieberg sanoi:
Vähän High Chapral mutta jos ruuvi pysyy hyvin kiinni eikä pidä esimerkiksi putoamissuojan köyttä, niin olisin tyytyväinen.
mahtavaa, nyt tiedän. nyt on vaan katsottava, kestävätkö kiinnikkeet kipsiseinällä. Muussa tapauksessa minun on vain laitettava tulppa.

• Tykkään
Bernieberg
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.