E
etompau: Näyttää punaiselta Thorsmanspluggilta. Käytä 3-5 mm ruuvia. Liian suuri ruuvi ei mene plugiin. Liian pieni ei kiinnity pluggen reunoihin.
1 vastaus · 556 lukukertaa
·
R
Rick.: Hei, Minulla on lattia, joka pitää tasoittaa itsetasoittuvalla tasoitteella. Se on vanha maalattu lauta lattia. 30 mm paksu, jonka cc1100 on lattiapalkkien päällä. Olen saanut erilaisia ohjeita siitä, miten minun pitäisi tehdä. Aion asentaa lattialämmityksen vedellä laatoituksen alle. Se on pesutuvassa ja kylpyhuoneessa. 1 Aseta remonttilattialastulevy. Vahvistusverkolla. 2 Aseta
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
E
Evo.st: Kiitos vinkeistä
4 vastausta · 1,3k lukukertaa
E
4 vastausta · 1,3k lukukertaa
Satsuki
Satsuki: Voidaan myös maalata rakenteeseen ja murtopintoihin sitomaan pölyä purkamisen yhteydessä.
5 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
Dr Benz
Dr Benz: Luulen, että se on parasta näin. Täytyy vain tarkistaa, kuinka pitkä se on. Olisi hyvä, jos se olisi alle 2,4m. Mutta muuten täytyy varmaankin laittaa palkki keskelle. Kiitos tiedoista.
4 vastausta · 2,4k lukukertaa
Janus82
Janus82: Käytä klassista 13 mm kipsiä! 6 mm kipsi toimii, mutta se on paljon hankalampi tasoittaa ja saada hyväksi. Esimerkiksi ruuvien ympärille muodostuu helposti renkaita, joissa paperi nousee pystyyn. Vain jos jostain syystä on kriittistä saada viimeiset 6-7 millimetriä, harkitsisin remonttikipsiä. Masoniitti on aika huono pintakerros. Ainoa syy, miksi sitä käytettiin ennen, on se, että ei
3 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
S
salkin85: Se vie aikaa. Kauan aikaa betonin kuivua. Joka samalla kastuu toiselta puolelta seinää. Jatka pari viikkoa lisää, anna sen sitten kuivua itsestään pari viikkoa lisää.
14 vastausta · 5,0k lukukertaa
·
J
Johan456: Et tule onnistumaan ottamalla valokuva ja ostamalla sitten saman värin, ero tulee näkymään. On parempi maalata koko seinä uudelleen. Pienet reiät paikataan kittillä ja suuremmat reiät esimerkiksi kipsilaastilla. Minulla ei ole kokemusta siitä kittistä, johon linkität, mutta yleensä tällaisissa lukee Max 1mm paksuus. Se toimii, mutta saadaksesi hyvän lopputuloksen suositellaan
1 vastaus · 1,9k lukukertaa
V
Va-koom: Hei! Ostimme 70-luvun talon viime syksynä ja suunnittelemme nyt sokkelipuiden vaihtoa. Laatta maassa, jossa on painekyllästettyjä sokkelipuita, jotka haisevat. Olemme olleet yhteydessä erilaisiin yrityksiin ja alkaneet ottaa vastaan tarjouksia, ja vaikka hinta on tietysti korkea, kaikki ylimääräiset asiat ovat ne, joita emme oikein tiedä, miten käsitellä. Tämä on meidän ensimmäinen
0 vastausta · 1,7k lukukertaa
Bernieberg
Bernieberg: Kiitos! Käytin Kiilto Masaa, joten vähän tukevampi kuin yksinkertaisin maalisauma. Tähän asti pysyy hyvin, mutta ei mitään suuria kuormia. Siellä on yleensä muutama pyyhe, pulloja ja kaiutin. Sahasin hyllytason noin 1 mm pelivaralla seinää vasten ja pidin sen sitten paikoillaan, kiinnitin sen tilapäisesti muovikiiloilla rakoon. Maskasin teipillä, jotta siitä tuli ohut sauma. Ensin
5 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
S
Snickarkirre: Etkö voi ruuvata niitä alapuolelta? Se antaa piilotetun ruuvauksen. Silloin voit sekä ruuvata että liimata! Jos aiot liimata, käytä puuliimaa, niin siitä tulee vahvin.
2 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
Kalle91
Kalle91: [citat] Kiitos linkistä
4 vastausta · 2,4k lukukertaa
K
Kurtivan: Tässä on linkki kattolistojen ja jiirauksen tarkasteluun, on olemassa osio, joka käsittelee vinokattoa: http://hvilaro.blogspot.com/2008/07/gering-taklist.html
3 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
S
snoddas2: Se on melko yleinen toimenpide Älvsbyhusissa, esimerkki täällä: http://bohlins-bmm.se/2017/02/isolerad-overvaning-i-skogas/#jp-carousel-1203 (Jos saan arvata, kyseessä on 90x315-palkki) Suosittelen liittymään Facebook-ryhmään Vi som byggt/äger ett Älvsbyhus ja kysymään siellä, varmasti joku on tehnyt tuon.
4 vastausta · 4,7k lukukertaa
·
VidarH
VidarH: Miltä tuntuisi, jos laittaisit tarkoitukseen sahatun laudan levyn ja seinän väliin, luonnollisesti kummallekin puolelle ikkunaa? Tyylikkäällä syykuviolla ja kontrastoivalla värillä uskon, että siitä voisi tulla jännittävä ja koristeellinen käsityötaiteen yksityiskohta...
26 vastausta · 4,6k lukukertaa
·
Okarlsson
Okarlsson: Tarvitsetko valaa? Etkö voi vain laittaa oven aukkoon, tiivistää ulkoa jollain tavalla varmuuden vuoksi ja täyttää runsaasti?
3 vastausta · 2,7k lukukertaa
useless
useless: Aivan liian karkeaa ollakseen asbesti. Vaikea nähdä kuvassa, mutta se näyttää jonkinlaiselta luonnonmateriaalilta?
3 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
M
Mutther: Hei, Ajattelin tarkistaa, onko kenelläkään hyviä vinkkejä nykyaikaisten standardien mukaisesti. Itse en ole erityisen perehtynyt mihinkään standardiin, joten olkaa armollisia. Olen poistanut kaiken eristyksen ja ottanut alas kipsilevyt (jostain syystä tuplana). Runko ja alajuoksu on myös poistettava. Sen jälkeen rakennan uudelleen. Teen tämän kloranisolerna:n vuoksi. Se kaasu, joka
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
Raskus
Raskus: [citat] Se ei myöskään pidä paikkaansa, hinnat eivät ole päivitettyjä, sinun on soitettava ja kysyttävä.
16 vastausta · 11,1k lukukertaa
·
T
Taxture: Vaikuttaa siltä, että niiden levyjen asentaminen on enemmän työtä kuin suoraan seinän puhdistaminen….. Elokuvassa hänhän ”täystasoittaa” sen jälkeen ”savella”?
8 vastausta · 2,9k lukukertaa
P
peter.linkan: Hei! Aiomme maalata kellarin työpajan uudelleen, koska maali oli irronnut seinistä. Olemme raaputtaneet maalia pois, ja paljon irtosi. Seinän rappaus on hyvin löysästi kiinni - riittää, että koskettaa tai harjaa hieman, niin se murenee kuin pöly tai hiekka. Nyt aion rapata seinän ennen maalaamista. Kysymys kuuluu - voinko rapata suoraan seinään, vai pitäisikö ensin slammata ja
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
N
nickie88: Hei! Sen jälkeen kun olin täyttänyt uretaanivaahdolla, lisäsin tiiliseinään käyttämääni kalkkilaastia ja annoin sen täyttää mahdollisimman paljon, minkä jälkeen tasoitin hienotasoitteella sen päälle. Tulos oli melko hyvä, mutta kesti hetken ennen kuin se kuivui riittävästi voidakseni tasoittaa uudelleen.
3 vastausta · 3,7k lukukertaa
·
M
mattoys: [citat] Jos rakennetaan alusta ja on erityisiä rakenteita, joissa pitää loveta jne., niin täytyy luonnollisesti näyttää se tarkassa näkymässä. Muuten runko asetetaan c-c 60.
9 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
torparavgrund
torparavgrund: [citat] Tavallinen muurarin vasara ja ehkä joku sorkkarauta riittävät hyvin. HUOM!!! Korkealaatuinen hengityssuojain P3-suodattimella on välttämätön, mikään pieni paperilappu naruilla ei kelpaa. Kivipöly on erittäin hienoa ja kulkee suoraan paperimaskien läpi ja jää keuhkoihin. Googlaa kivipölykeuhko niin tiedät, mitä tarkoitan. Ja kun olet työn touhussa, muista tarkistaa, että
17 vastausta · 11,6k lukukertaa
·
S
Slarvpellen: Hei, Olen aloittamassa harrasteautotallin rakentamista, johon suunnittelen asentavani upotetun saksi-nosturin (valitsin Jema JA601S:n). Olen saanut apua rakennusluvan ja rakennepiirustusten kanssa, ja nämä ovat olleet työn alla jonkin aikaa. Nyt olen saanut aloitusluvan ja olen valmiina aloittamaan. Kuitenkin olen alkanut miettiä hieman valitsemaani ratkaisua ja ajattelin vain pohtia asiaa
0 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
Bjarnen
Bjarnen: Hei, Sukulaisellani oli vuoto vanhasta patterista toisessa kerroksessa, missä vesi valui lattian läpi ja alas alla olevaan kattoon. Huoneessa, jossa vuoto tapahtui, on muovimatto, joten vesi jatkoi, kunnes se tuli vaatekaappiin, missä muovimatto loppuu ja puu alkaa, ja valui läpi. Olemme nyt avanneet osan kattoa ja tyhjentäneet sen osan eristepurusta, joka tuntui kostealta, ja annamme sen
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
Skoough
Skoough: Hei! Olen ostanut vuonna 1980 rakennetun omakotitalon, jonka avaimet saimme helmikuun alussa. Ensimmäinen projektimme oli olohuone, jonka seinät halusimme maalata nopeasti ja helposti. Pian se eskaloitui niin, että aloimme asentaa remonttikipsilevyä (6 mm) vanhojen lastulevyseinien päälle, kun huomasimme, että ne olivat melko epätasaisia ja niissä oli paljon halkeamia vanhoissa pinnoissa
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
S
Screew: Tarkista, että dyckert menee kaikkien kerrosten läpi, niiden pitäisi osua puuhun, joka todennäköisesti on piilossa. Mutta voi olla hyvä tarkistaa, että siellä on jotain mihin voi naulata. Muussa tapauksessa sinun täytyy ehkä tehdä vähän kehystystä, voi käyttää 22 mm lankkua, joka kiinnitetään rankoihin.
5 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
P
Pyka: Kysy talonmieheltä, hän on varmasti kiinnittänyt jotain niihin seiniin.
16 vastausta · 9,0k lukukertaa
·
A
AndersPH: Katselin taloja, jotka on varustettu sisäseinillä ja katolla vanerista, joka on vitaliserattu, osa pitää siitä, toiset eivät. Käytännön kysymys, miten ripustaa tauluja hyvin, siitähän tulee "reikiä", ei ole yhtä helppo korjata kuin esimerkiksi betonia tai kipsiseinää vai?
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.