1 228 lukukertaa ·
4 vastausta
1k lukukertaa
4 vastausta
Muurata kaksinkertaisesti lasiharkoilla
Aion korvata autotallin ikkunan, joka on rikki, pieni ja ruma, lasitiileillä, jotka toivottavasti sopivat hyvin aukkoon. Seinä on muurattu kevytbetonilla/ontelobetonilla ja pohdin, voisinko muurata kaksi kerrosta lasitiiliä (edellyttäen, että materiaalia riittää), näin saisin sen linjautumaan nätisti seinän kanssa molemmilla puolilla, sekä mahdollisesti hieman paremman eristyksen.
Onko haittoja toteuttaa suunnitelmani mukaisesti?
Onko haittoja toteuttaa suunnitelmani mukaisesti?
Osa Lasitiilet eivät kuitenkaan kestä kylmiä talviamme. Kaikki valmistajat, jotka olen nähnyt, kirjoittavat pientä tekstiä, että niitä ei tule käyttää ulkoikkunoina pohjoismaisessa ilmastossamme. Sitten voi olla niin, että he tällä varoituksella vain haluavat vapautua vastuusta, jos ne halkeavat, ja että ne ehkä kestävät enemmän kuin he lupaavat.
Mutta olisin ehdottomasti kokeillut ideaasi.
Mutta olisin ehdottomasti kokeillut ideaasi.
Nämä lasitiilet pitäisi olla "pakkasenkestävät" ja olen käyttänyt niitä muualla talossa ilman ongelmia.
Enimmäkseen oli kysymys siitä, voiko kaksinkertainen kerros aiheuttaa ongelmia. Luin jostain, että on kondenssin riski, mutta minun on vähän vaikea ymmärtää, miten kosteus löytää sisään, mutta ei ulos.
Enimmäkseen oli kysymys siitä, voiko kaksinkertainen kerros aiheuttaa ongelmia. Luin jostain, että on kondenssin riski, mutta minun on vähän vaikea ymmärtää, miten kosteus löytää sisään, mutta ei ulos.
PVC-ikkuna maksaa luultavasti vähemmän kuin lasit, ja sillä on parempi energiatehokkuus. Puolivälissä seinää tulee olemaan kylmempää. Voi kuvitella, että on olemassa riski kondenssivedestä lasien välissä. Mutta sinun seinärakenteellasi sen pitäisi olla vain esteettinen ongelma.
Kiinnostava näkökulma.
Kustannusta en ole edes pohtinut, koska ostin nämä lasitiilet erittäin edullisesti "second hand" ja jos ne riittävät kahteen kerrokseen, johtuu se siitä, että minulla on niitä ylimääräisiä toisesta projektista.
Minulla ei ole tarkkaa käsitystä siitä, kuinka leveä ilmarako voisi olla näiden kahden suunnitellun kerroksen välillä, mutta voisiko ajatella, että tiivistäminen "ulospäin" jollakin tiivistysaineella (akryylisauma/silikoni/maritiivistys) tekisi siitä "kosteuden kestävän" kerrosten välillä? Vai onko lasitiilien saumaus niin "permeabelia", että se itsessään läpäisee kosteutta saumoissa? Voihan lasitiilet myös liimata, mutta siitä minulla ei ole kokemusta ja saumaa on jäljellä, joten menisin mieluummin sitä reittiä.
Vai onko ongelma todennäköisesti niin vähäpätöinen, että siihen ei kannata uhrata paljon aikaa ja vaivaa?
Kustannusta en ole edes pohtinut, koska ostin nämä lasitiilet erittäin edullisesti "second hand" ja jos ne riittävät kahteen kerrokseen, johtuu se siitä, että minulla on niitä ylimääräisiä toisesta projektista.
Minulla ei ole tarkkaa käsitystä siitä, kuinka leveä ilmarako voisi olla näiden kahden suunnitellun kerroksen välillä, mutta voisiko ajatella, että tiivistäminen "ulospäin" jollakin tiivistysaineella (akryylisauma/silikoni/maritiivistys) tekisi siitä "kosteuden kestävän" kerrosten välillä? Vai onko lasitiilien saumaus niin "permeabelia", että se itsessään läpäisee kosteutta saumoissa? Voihan lasitiilet myös liimata, mutta siitä minulla ei ole kokemusta ja saumaa on jäljellä, joten menisin mieluummin sitä reittiä.
Vai onko ongelma todennäköisesti niin vähäpätöinen, että siihen ei kannata uhrata paljon aikaa ja vaivaa?
Klikkaa tästä vastataksesi