N
Hei.
Aloitan tänään lattialevyjen asennuksen, mutta minulla on yksi pohdinta.
Olen asentanut 22x120 harvalaudat poikittain välipalkiston 45x220 päälle, lattialämmityslevy ja putki siinä.
Pohdinta:
Levyt ovat niin suuria, että harvalaudat tuskin näkyvät, ja sanotaanhan, että levyt pitäisi liimata palkkeihin tai harvalautoihin, mutta täydessä puun ja levyn välisessä kontaktissa voi liimata vain seinien kohdalla.

Pitäisikö minun laittaa jotain harvan ja levyn väliin? jokin paperi tai ohut kangas tyyppinen? Estämään kitinää ja narinaa?
Tietenkin liimaan saumoissa ja voin ruuvata periaatteessa mihin tahansa levyssä, ei vain palkkien kohdalla,
enkä halua myöskään vähentää lattialämmityksen tehoa...

Mitä aiot laittaa lattialle ylös sitten?
Miksi et tehnyt päinvastoin? Lattialastu ensin siis?

• Tykkään
Maxwells demon
  • Laddar…
N
P para sanoi:
Mitä lattiaa aiot laittaa päälle myöhemmin?
Miksi et tehnyt päinvastoin? Lattialastulevy ensin siis?
Kylpyhuoneeseen tulee varmaan valu ja klinkkeri, muualla jonkinlainen napsautuslattia, laminaatti.
Päinvastoin? miksi?
Lattialämmityslevyni oli tarkoitus laittaa 45x220 väliin ja kiinnittää näihin ja eristykseen tai poikkipuihin alakannakkeena. SITTEN lattialastulevy päälle, mutta näin on paljon helpompaa (työskentelen yksin), se maksaa hieman enemmän, mutta saan myös lattian korkeuden paremmaksi. Lattialastulevy tulee kyllä olemaan samassa suunnassa kuin sen pitäisi, mutta se on harvemmin sijoitettu.

Tulee jäykempi lattia, jossa on vähemmän narinaa, jos liimaat lastulevyn oikein palkkeihin. Nyt et saa lainkaan yhteisvaikutusta.
Kylpyhuoneessa ei tarvita levyjä. Kiinnitä putki raudoitukseen ja tee vain tasoitetta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.