Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
peter.linkan: Asbesti voi tosiaan esiintyä myös mattoliimassa. Taidan antaa tuon lattiamaton olla paikoillaan, kunnes olen tehnyt testin... Suuri kiitos avustanne ja huomioinne tästä!
Freniño: [citat] Vakiopositio. Tarvitaan suuri virhemarginaali ennen kuin se edes tulee merkitykselliseksi. Mitä tavoittelet? Aiemmassa viestissä seisoo, että kaltevuus on sama koko matkan.
Trafikverket1: [citat] Kyllä, se on cc 30. Mukavaa, että mielestäsi se on liioiteltua! Koska minulla ei kuitenkaan ole niin paljon kokemusta, aion seurata asennusohjeita ja joka tapauksessa lisätä lyhyet tukipuut uuden alustan ympärille :D
Patzie: mutta joka tapauksessa, jos puhumme talon perustuksesta, jossa betonin päällä ei ole eristystä (uppreglatgolv), niin voit vain jatkaa.
Snickarkirre: Okei, ei ole kattotuoleja käytettävissä? Kyllä, jos asetat yhden jokaiseen sääntöön alakattoon, niiden pitäisi kestää. Muuten voit siirtyä 45x70:een. Joo, onhan siitä hyötyä, että ei tule alas pohjakerrokseen eristäessä ;) mutta aiotko olla siellä ylhäällä vain eristämisen aikana vai aiotko käyttää tilaa johonkin muuhun? Valitettavasti en tiedä laskelmista tai muusta,
Dracula: [citat] joo ehkä. En aio kaakeloida, vaan saada jonkin pinnan ja sitten maalata. Haluan kuitenkin tämän sementoidun pinnan paremman kestävyyden vuoksi. Kitti ei kelpaa.
komakino: [citat] Kiitos vastauksesta! Epäilin, että se voisi olla näin. Katsotaan, jatkanko projektin kanssa, ajattelin pitää hevoset pihatossa ja tarvitsen vain sairausboksin, joten uskon, että on olemassa helpompia ja halvempia ratkaisuja kuin yrittää korjata tätä kattokorkeutta. Puolikas navetta koostuu yksinkertaisesta osasta, joka on jo auki katonharjaan asti, joten luultavasti rakennan
Utdelning: [citat] Mänty puumateriaalina on erittäin pehmeää. Sinun täytyy elää monien naarmujen ja kulumien kanssa koirien takia. Öljyvahattu pinta on hyvä, koska voit käsitellä lattiaa vain tietyistä kohdista, jos se näyttää huonolta juuri siinä paikassa. Jos haluat suojata pintaa paremmin, silloin lakkaus on ainoa vaihtoehto, mutta silloin et voi paikallisesti parantaa lattiaa, jos se
sunnis: Jos generalskarvi lyhyillä osilla on lyhyellä sivulla, se voi toimia. Tasoittele paperinauholla ja ole erittäin tarkka. Jos silti menee pieleen, voit vetää katon kankaalla/mikrolitillä suunnitelma B:nä. Vaikka kipsilevy asennettaisiin "oikein", voi silti tulla halkeamia. Ja jos tulee vain joku halkeama, sen voi korjata lisäämällä paperinauhoja ja tasoittelemalla. Mutta kuinka jaksaa
sunnis: [citat] Joo, silloin siitä tulee vähän vaikeampaa. Ei ole ongelma toteuttaa, voi olla järkevää tässä tapauksessa konsultoida rakennesuunnittelijaa, jotta se mitoitetaan oikein. Jos kyseessä on kylpyhuone, sitä ei voi vain korjata, jos tulee painaumaa...
NightRider: [citat] Kiitos! Ja hieno piirustus verrattuna minun töherrykseeni... :) Valitettavasti liian myöhään, olen jo ollut ostoksilla... Muuttelin rakennetta niin, että siitä tulee suunnilleen kuten sinä piirsit, mutta 8 kattopalkilla ja sitten "läkt" niiden päällä. Alkuperäinen ajatukseni oli, että pitkittäiset säädöt olisivat kattopalkkien välissä, mutta tajusin, että mittaaminen
tensiden: [citat] Alla olevassa kuvassa on mitta 43, jonka mukaan sinun tulee mitata. Moelven myy monille rakennustarvikeliikkeille, joten sinun on löydettävä lähelläsi oleva liike, joka ottaa Moelvenin valikoiman, niin varmasti on hyllyssä. Osta lista, joka on esimerkiksi tarvitsemiesi pituuksien mukaan. [bild]
jonaserik: On varmaan rauta aukon alareunassa, ja kysymys kuuluu, kuinka pitkälle se menee siipeen, 4 cm ei ole paljon, todennäköisesti rauta ulottuu yhtä pitkälle kuin siellä näkyvä kivi. Ei yleensä olla niin kitsaita. Aseta tuki keskelle sitä osaa, joka on kohti valokuvaa ja hakkaa yläreunasta. ulospäin, kapea ura ulospäin, silloin voit seurata rautaa ja se pysyy lopussa
scorp1on: Ehdottomasti, TS voi mielellään tarkentaa edellytykset, jos haluaa yksityiskohtaisemman vastauksen.
mojjen: Hei! Olen auttamassa isääni saattamaan päätökseen lisärakennuksen, joka aloitettiin monta vuotta sitten hänen kesämökillään. Tarkistuslistassa lukee, että mukaan on liitettävä kosteudenmittauspöytäkirja. Sellaista ei ole laadittu. Koska on kyseessä runko, joka on seissyt pian 10 vuotta (jatkettu rakennuslupa), ja mökki, jota aion myös itse hallinnoida, kun isä ei jaksa enää.
pokasd: [citat] Kiitos, nyt ymmärrän piirustusta hieman paremmin! Tiedätkö myös, mitä nämä palkit tukevat? Voiko todella olla, että ohut ontto sisäkatto on yläpuolella? Onko sinulla joku yksinkertainen arvio siitä, mitä tällainen korvaaminen voisi maksaa? Keneen pitäisi ottaa yhteyttä tämän asian tiimoilta?
pokasd: [citat] tarkoitatko kiinnittää yläpinnalta? Mahdollisesti jotain on kiinnitetty sisäkattokerroksen läpi, mutta en näe mitä se voisi tukea, jos välissä on ohut paperikatto.
Matti_75: Tyylikkäintä tulee, jos ostat esimerkiksi 12x56mm jalkalistan korkeammalle lattialle ja 12x70mm, jonka halkaiset 12x64:ään. Sitten vain viistämällä yhdistä nämä, ja yläreuna tulee olemaan tasainen huolimatta lattian paksuuserosta. Halkaise puolelta, joka on lattiaa vasten.
Sputnic: Palkki korvaa aikaisemman tukirakenteen, joka oli jo olemassa kantavan väliseinän muodossa, joten uusia tukia ei ole lisätty. Se, mitä tehdään, on, että välipohja jaetaan. Jokainen palkki lepää silloin kahdella tuella. Välipalkki tai palkki, jolla on kaksi tukea, taipuu enemmän kuin silloin, kun palkki on yhtenäinen ja lepää kolmella tuella. Sanotaan, että kolmen tuen palkki on
Johan Gunverth: https://psauction.se/auction/31817/avyttring-hoganas-kakel-del1 https://psauction.se/auction/31822/avyttring-hoganas-kakel-del2 Niille, jotka tarvitsevat täydentää.
Jocke Best: Tai asenna valokuvatapetti, jossa on vain massa doslock, joista yksi on aito:cool:
Mazen: Sahaa kiilaa esim. 45° kulmassa ja aseta se paikoilleen ...
Mattias Mattsson: Kiitos jälleen! Onko jotakin, josta pitäisi olla huolissaan? Jos kyseessä ovat vain halkeamat rappauksessa, ei sen pitäisi olla suurempi vaara rakenteelle.
Mats-S: Ota ohut pora ja "sondaa" kohdassa, johon aiot ripustaa säkin. Silloin saat tietää, mihin voit kiinnittää. Veikkaan, että siellä on puupalkkeja, joita on gyproceilla peitetty siistimmän katon saamiseksi.
gullegrizen: [citat] Jos olet niin varma, ettei se ole kantava, niin voithan vain purkaa sen ilman sen suurempia toimenpiteitä, mutta tästä antamastasi tiedosta en menisi takuuseen.
Angjo: [citat] haha! Kyllä, todella epäilyttävää :rolleyes: Kyllä, sain juuri vastauksen. he sanoivat, että se on ehdottomasti voimansiirtotaontaa, joka näyttää hyvin kotitekoiselta! He halusivat, että poistamme kaiken eristyksen ym. sieltä, missä muut seinät ovat, jotta he voivat nähdä, kuinka voimme kiinnittää tuet sinne sen sijaan. tuntuu uskomattoman liioitellulta seinältä, jos
calle.th: Hei. Minulla on ehkä vähän erilainen rakennusprojekti edessäni. Minulla on vanha navetta, joka oli aikoinaan sikala. Ajattelimme muuttaa tämän osan navetasta juhlatilaksi/harrastustilaksi. Tämä tila on niin iso, että tiedämme ettemme tule käyttämään koko navettaa juhlatilaksi, vaan haluamme rajata sen melko pitkällä seinällä, jotta voimme käyttää loppuosan
BirgitS: Aina on hyvä puhua sen kanssa, joka aikoo katsastaa ja kysyä, mitä voidaan ja pitäisi katsastaa.
ZeroKnowledge: [bild] Puhuin edellisen omistajan kanssa ja he olivat ainoastaan remontoineet ulkonäköä, eivät poistaneet mitään kantavaa mökistä. He ostivat paikan 2003 luulen, ja se on näyttänyt samalta katon kanssa siitä lähtien. Talo on 1800-luvulta, joten se on ehkä näyttänyt tältä hyvin pitkään. Toisin sanoen ehkä minun tarvitsee vain tarkistaa, että vesi menee yli räystäskourun tai