Kallson Kallson sanoi:
Ymmärrykseni mukaan sahoilla on raaka-ainepula, koska ne eivät ole nostaneet puun hintoja metsänomistajille, vaan jakaneet koko voiton itse, kun kansainväliset hinnat nousivat. Nyt yhä useammat metsänomistajat lopettavat hakkuut, ja sahat kompensoivat nostamalla sahatavaran hintoja (sen sijaan että nostaisivat ostohintoja).
Metsänomistajana olen mieluummin myynyt vientiin viimeisen puolen vuoden/vuoden aikana. On ajateltavissa, että 'lahjoitan' tai myyn ensiluokkaista raaka-ainetta nykyisillä listahinnoilla.

F fribygg sanoi:
Metsänomistajana on viimeisen puolen vuoden/vuoden aikana mieluummin myynyt vientiin, 'lahjoittaminen' tai myynti ensiluokkaista raaka-ainetta nykyisillä listahinnoilla on ainakin minulle mahdoton ajatus.
tai sahaa itse, silloin varmasti ansaitset paljon

ByggPajken ByggPajken sanoi:
tai sahaa itse, sitten ansaitset paljon
Tuskin, mutta voi olla iloinen pienestä ja välttää teollisuuden ruokkimista.

F fribygg sanoi:
Tuskin, mutta saa olla iloinen pienestä ja välttää teollisuuden tukemista.
mitä? Nykyisillä rakennusmateriaalien hinnoilla tulet kyllä ansaitsemaan hyvin, Todella hyvin, sanotaan vaikka että saat aikaan 10 kpl 2tum4 tunnissa, no voit myydä ne 1000-1500kr.

va? Med dagens pris på byggmaterial kommer du visst tjäna bra, Mycket bra, säg att du får fram 10st 2tum4 på en timma, ja dom kan du sälja för 1000-1500kr.
Epäilen, että sinulla ei ole metsää tai sahaa

F fribygg sanoi:
Epäilen, että sinulla ei ole metsää tai sahaa
on metsä, aion sijoittaa sahaan

ClasseClas
useless useless sanoi:
Kyllä, on aika, että valtio ottaa käyttöön rakennusmateriaalien hintakompensaation.
Ne, jotka ovat maksaneet 200:- OSB-levystä joulukuussa, tammikuussa ja helmikuussa, saavat takaisin 100:-. Ne, jotka ovat maksaneet 300:-, saavat takaisin 200:-, ja siinä välillä on portaat.
Tuki maksetaan rakennusmaxin kautta noin puolen vuoden kuluttua.
Mutta ne, jotka ovat maksaneet tarkalleen 200:-, eivät saa mitään, koska juuri tämä summa ei kuulu portaisiin.

• Tykkään
useless
  • Laddar…
har skog, ska investera i såg
Toivottavasti saavutat kohtuullisen kannattavuuden ja pääoman ja ajan tuoton.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.