mojjen: Tarvitsen vinkkejä siitä, kuinka piilottaa siirtymät kerrosten välillä rappukäytävässä. Olen remontoinut yläkerroksen. Kun portaiden alemmat seinät ovat hieman kaartuneet, en ole onnistunut kovin hyvin ylä- ja alapuolen yhteensovittamisessa. Ulkoreunoissa ne ovat linjassa, mutta keskellä on huomattava "sauma". Vielä pahempaa on, että toisella puolella se on yläosassa ja toisella
johan_bygger: Tämä on aika vanha ketju, joten olisi mielenkiintoista kuulla mihin päädyit. Olen itse samanlaisessa tilanteessa eristämättömän maanvaraisen perustuksen kanssa. Budjetin vuoksi aion todennäköisesti valita samanlaisen ratkaisun kuin sinä. Olen pohtinut tätä paljon ja tullut siihen tulokseen, että vastaus ei ole aivan yksiselitteinen. Kuten kirjoitit, kosteutta voi tulla maasta, mutta
Installation: [citat] Riippuu siitä, millaiset lasit on päässä kun lukee turvallista vettä. Vesijohtovettä tulisi aina asentaa ilman piilotettuja saumoja. Jotkut katsovat, että VS voidaan asentaa piilotettuilla saumoilla. Haluan väittää, että piilotettuja saumoja tulisi välttää. Vuonna 2004 minulla ei ole aavistustakaan, mitä säännöt tarkalleen sanoivat.
z_bumbi: Onko sopivaa, että lasikuitu altistuu kosteudelle? Jos teillä ei ole enempää ilmanläpäisevyyttä, miksi puukuitubetoni? Se painaa melko vähän tilavuusyksikköä kohden.
Leif i Skåne: Rakensin koko verantamme piilokiinnitteisellä ET-T-tyyppisellä ruuvilla Essveltä. Liimapalkit 115x420, joissa liimapalkit 57x270 ruuvattiin ET-T-ruuvilla. https://www.mynewsdesk.com/se/essve/videos/essve-konstruktionsskruv-et-t-12015 Todella tyylikäs, ei näkyviä kiinnityksiä! Katso ESSVE-verkkosivusto.
Nära nog: Omituista, kuinka selkeitä pyöreitä kuvioita on. Milloin tahrat ilmestyivät? Riippuen siitä, missä päin maata asut (lämpötila) ja ilmenevätkö ne esimerkiksi suihkun, ruoanlaiton yhteydessä tai jos yhtäkkiä sisätiloissa on paljon ihmisiä, veikkaisin, että kyseessä on ikkunoiden/karmien sisältä tuleva kondenssivesi. Mutta samalla sen pitäisi näkyä talossa jo alusta alkaen.
Sanazin: Tietää, että tulee kaksinkertaisia vastauksia peräkkäin, mutta en voinut muokata yllä olevaa viestiä. Nyt tiedämme, miten meidän pitää tehdä joka tapauksessa, kiitos teille ajattelemisen aiheesta! Passepartout! Näyttää todella kauniilta "kehyksen" ympäri eikä häiritse merkittävästi, koska ne ovat niin ohuita, todella hyvä!
it-snubben: Valitettavasti en löydä kuvia sen rakentamisesta, siitä on jo niin monta vuotta, joten ainoa, mitä voin tarjota, ovat kuvia siitä, miltä se näyttää tänään. Mutta se ei ole vaikea rakentaa, vain tavallinen kehikko mutta vain puoleen korkeuteen. OSB-levy molemmille puolille ja kipsi sen päälle. [bild] [bild] [bild] [bild]
JF.: [citat] aion laittaa parkettia, joten silloin se ei ehkä haittaa niin paljon :)
Carl Johansson: Ehdottomasti se voi olla vanha kalkkikalkki. Olen aikeissa saumata julkisivun osia uudelleen ja aion käyttää hydraulista kalkkikalkkia, eli se toimii samalla tavalla kuin sementtipohjainen kalkki, mutta on joustavampaa.
carlekvist: Tyhmä kysymys ehkä mutta onko mitään ongelmaa pituussahata esim. 4” 4” tolppaa, minulla on useita ylimääräisiä ja tarvitsen 2” 2”. Minulla on käytössäni vannesaha ja ajattelin, että voin saada neljä kappaletta jokaisesta tolppasta…. Tulevatko ne yhtä kestäviksi kuin tavalliset vai jääkö minulta jotain huomaamatta?
Düsseldorff: [citat] Ehdottomasti, tiedän mitä jigi on ja mihin sitä käytetään. Nyt ajattelin erityisesti TS:n tilannetta.
Kbygg: Niin kävi. Suurin korkeusero koko huoneessa: 2 mm (kumpare, jota emme jaksaneet korjata, kun jotkut lastulevyt oli jo liimattu). Mutta ennen jokaisen lattialastulevyn asentamista oli paljon höyläystä ja laser-mittauksia.
Düsseldorff: Tuohan ei näytä niin pahalta. Hio, tasoita, maalaa. Mutta haluatko todella maalatun seinän keittiöön? Se on täysin hyödytöntä.
Lukas Levin: Hei! Kiitollinen vastauksista, jos jollakulla on mahdollisuus. Remontoin ystäväni puolesta. Ystäväni haluaa säilyttää mahdollisimman paljon ja pitää remontin mahdollisimman pienenä. Tällä hetkellä seinissä ja katossa on kipsilevyt. Ne ovat arviolta yli 50 vuotta vanhat, eikä niissä ole ollut tukilämmitystä. Siitä tulee keittiö ja pieni suihkuhuone. Suihkuhuoneessa ajattelen
Kalmarkille: [citat] - Rullaan auki kattohuovan, säädän sen suoraksi ja kiinnitän pari naulaa yläreunassa ehkä metrin välein. Sitten vedän/ojennan sen yhdestä päästä ja kiinnitän naulan lähimpänä räystästä. Sitten samalla tavalla toisella puolella. Suoraan ja yksinkertaista naulata loput. En ole koskaan nähnyt kattohuovan asentamista pystysuoraan.
Rickard.: Ripustaa aluskate kattotuolin ja tuulilaudan väliin toimii hyvin, kun käytät esimerkiksi 45x70-koolauspuuta.
Herrman5: [citat] Asunnot kerroksissa 1 ja 2 ovat samassa toteutuksessa kuin minun kerroksessa 3. Joten jos kysyn itseltäni, ajattelen, että mitoitus tehdään alakerran kuormille ja sitten käytetään samoja mittoja koko matkan ylös yksinkertaisuuden vuoksi. Uusien mittojen käyttö ja siten muiden mittojen muuttaminen asunnoissa vaikuttaa tarpeettoman monimutkaiselta. Mutta voin olla väärässä.
Mr Phil: Kyllä, se on totta. Äänieristys oli yksi hypoteeseistani. Nimittäin täysin hiljaista kerroksien välillä. Syy miksi ihmettelen on se, että vesivahinkoni on myös katon yläpuolella naapurin asunnossa. Vedenjohto, jossa on reikä, on seinässä makuuhuoneeni ja kylpyhuoneeni välillä. Reikä on tullut naulasta jalkalistassa, joka on ollut kiinni 18 vuotta ja kun poistin jalkalistan muutama
Stabbsson: Miten työ sujui, jos saa kysyä?
Isakare: Parhaan kiinnityksen saavuttamiseksi esiporaa poralla, joka on 0,5 mm pienempi kuin ruuvin ydin. Kun ruuvataan suoraan OSB:hen, se halkeilee helposti takapuolelta, ja ruuvi kiristyy huonommin kuin voisi.
Joak: Listan, joka menee viistokaton myötäisesti, täytyy sahata takareunasta riippumatta siitä, käytätkö klossia tai et, sitten katkaiset listan kuin tavallisessa kulmassa pienellä välikappaleella. [bild]
Robert-san01: [citat] Varmista, että saat sen kirjallisena! Muista, että myös sisäovien ja karmien on täytettävä IE-luokka.
Jonatan79: Ei, katsastus on vapaaehtoista sinun tapauksessasi. sinun KA hoitaa paperityöt, tee hänet tyytyväiseksi niin kunta on tyytyväinen loppukokouksessa.
Jonatan79: 3 cm on todella vähän. Mikä on teillä seinän tolppien paksuus? Minä poistaisin kipsilevyn ja eristäisin lasivillalla tolpan paksuuden mukaisesti. Laitetaan sitten vaneri ja kipsi.
Ellinor Hellquist80: https://www.byggahus.se/forum/threads/isolering-kamin.468468/
Ludvig1987: Hei. Katso kuvat alla. Minulla on 2 erilaista tretex-levyä seinässä listalla erotettuna. Ajattelin laittaa yläosaan saneerauskipsiä ja tavallista kipsiä alaosaan, jotta se hieman ulottuisi. Sitten tasoitan epätasaisuuden, joka muodostuu liitoskohtaan, ja vedän sen sileäksi. Listan poistan. Onko tämä huono idea?
LaT: Lasikuitueristys on p**kaa ja pitäisi poistaa, se on hygroskooppista, eli vetää itseensä kosteutta eikä kuivu. Mätäriski on suuri. Kosteussulkua ei tarvitse olla, sitä ei ole muualla torpassa eikä sitä käytetty ennen. Luulisi, että voisit "vaatia" lautalattiaa? Tiesikö yritys, joka korjasi ongelman, mitään vanhoista taloista?
VillaWestern: Hei. Olen ostanut cembritin sokkelilevyjä, jotka ovat sementtilevyjä, joissa on pieniä kiviä. Kun nyt luemme käyttöohjeita tarkasti ennen asennusta, huomaamme, että jokaisen levyn väliin pitäisi jättää 8 mm. Se kuulostaa minun mielestäni todella isoilta raoilta. Onko täällä rakennusfoorumilla ketään, jolla on kokemusta näiden levyjen asentamisesta, ja näyttääkö se oudolta 8