ÉlPon: Näyttää siltä, että laskelmassani oli virhe, joten voin silti käyttää 45 mm: n sääntöä... U-lohkot, jotka muodostavat viimeisen rivin, ovat vain 19 cm verrattuna Exakt-lohkoihin, jotka ovat 197 mm. Olin laskenut 20 cm korkeudelle. 45x220 olisi liian lyhyt, jotta siinä voisi ruuvata jotain, joten aion silti käyttää 2 kpl 45x145mm leveydeltään sokkelina, jossa sisin on se, joka
TowaTei: [citat] Kyllä, ja onpa kiva, että sillä on uteliaita ja kiinnostuneita omistajia!
BirgitS: Katso tästä: https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-riva-eternitkanaler-i-kaellaren.469244/#post-4928673
Tekniker: Pakkaa hio pakkaa hio... jne :p [bild]
Lity: [citat] Olen ajatellut kirjoittaa jotain alan sääntöjen pohjalta, jotta jos joku lukee tulevaisuudessa samanlaisilla ongelmilla, heillä olisi jotain konkreettista seurattavaa. Mutta ajattelen odottaa, kunnes kaikki on valmista ja kirjoittaa kaiken silloin.
morr: Tee kuten muut ovat ehdottaneet ja aseta smyg/karmi tai miksi sitä nyt kutsutaan "reiän sisäpuolelle". Anna sen työntyä muutama mm (esim. 5mm?) seinän ulkopuolelle. Kun se työntyy ulos, ei tarvitse nähdä mahdollisesti vinoon leikattua tapettia ja luukkujen avaaminen onnistuu silti. Voit varmaan laittaa jonkinlaista saumausainetta karmien ja seinän/tapetin väliin, jos tarpeen.
BirgitS: [citat] https://www.bolius.dk/er-der-asbest-i-gipsonitplader-23698
CarlJohansson1: Hei foorumi! Olen parhaillaan remontoimassa keittiötä sekä viereistä huonetta, jota ajattelimme käyttää ruokasalina. Olen suoristanut lattian ja purkanut kulmassa olleen kiinteän kaapin. Ongelma on nyt se, että kuvassa oleva seinä koostuu savupiipusta ja rappauksesta, joka on alkuperäinen siitä asti, kun talo rakennettiin vuonna 1916. Rappaus on todella heikko ja irtoaa heti, kun
Tobyk_75: Hei, olen tehnyt portaikon ulkona. Valettu betoni on vaaleampaa (vaaleanharmaa) kuin käyttämäni sementti (tummanharmaa) reikien täyttämiseen. Onko olemassa mitään keinoa värjätä nämä tummemmat pienet täplät jälkikäteen helposti, esimerkiksi kynällä (samankaltaisella kuin mitä käytetään kaakelisaumoihin), jotta ne saavat saman värin kuin betoni?
hejhejdajje: [citat] Kiitos BirgitS! Luulen, että konstruktör saa tulla tänne ja kouluttaa minua hieman kuitenkin.
DahlEricsson1000: [citat] Minulla oli sama ongelma ja ostin listan, jonka maalasin ulkomaalilla.
peter.linkan: [citat] Kiitos kuvauksestasi!
AndersS: Laita teipinpala ja kokeile ensin kuinka se pysyy ennen kuin teet muita asioita;)
OTGI: Onko mitään syytä, miksi tavallinen rappauslaasti b, rappaaminen rappausverkolle ei ole vaihtoehto? Luulen, että rappausverkko oli melko harvinainen vuonna 1937, joten jos poistat kaiken vanhan rappauksen, kiinnität verkon ja muuten rapaat kaikkien taiteen sääntöjen mukaan, sen pitäisi kestää muutamia vuosikymmeniä, ellei salaojitus/katojen vedenpoisto ole suuri ongelma, joka
fribygg: [citat] [citat] Jos laitat soraa muottiputken alaosan ympärille, voit täyttää ennen valua ja jättää palikan pois, sitä ei tarvitse tehdä turhan monimutkaiseksi.
EBF22: [citat] [citat] Hei! Miten ratkaisit sen? Voitko jakaa tarkat kerrokset sisältä ulos?
ByggareNic: Luulen, että olet väärässä. Valmistin itse betonia, joka oli kesällä haljennut pakkasessa, mutta käytin Husfixiä. Siitä tuli erittäin kovaa. Husfix on kuitenkin kallista. Mutta se toimii täyteaineena, joka kovettuu erittäin kovaksi. Paljon kovemmaksi kuin betoni. Pienissä halkeamissa täytyy vain ensin poistaa kaikki irtonainen materiaali ja täyttää se. Mutta minulla oli suuri
Processengine: Miten löytää tietoa siitä, kuinka monta levyä eri paksuiset eristepaketit sisältävät, esimerkiksi Parocin kivivillalevyt (95x565x1170)? Voihan sen laskea m2-määrän perusteella, 95 mm sisältää 8 levyä. Mutta olisi kätevää, jos sen voisi lukea suoraan. Onko olemassa joku toimittaja, joka jaksaa listata tämän?
elAnders66: Hei Minulla on olohuone, joka on rakennettu päätyyn 60-luvulla, nyt haluaisin avata oviaukon noin 4,5 metriin avoimen pohjasuunnitelman saamiseksi, kuinka mitoitan kuormituksen liimapuulla tai teräspalkilla. Talo on rakennettu 30-luvulla kaksoispystysuoraan 2"5 ponttilautaan. 1 o 1/2 kerroksinen talo tiilikatolla [bild]
Gson76: Olemme rakentamassa pesutupaa (3,6 x 3,5 m) ja teknistä huonetta (1,8 x 3,6 m) ladossa. Se on jaettu cc30 ja siinä on muottilastu sokkelina. Osastot pakkaamme muoviin ja täytämme Finja EPS-betonilla yläreunaan saakka. EPS:n valun jälkeen aiomme asettaa juuriverkon (5 mm), kiinnittää lattialämmitysputkia 12 tai 16 mm ja sitten tasoittaa könttemassalla Finja 360 Fiber. Kun katsotaan
pjk11: Mitä se maksaa hinnaltaan? Miten on asioiden ripustaminen seinälle sen kanssa? Onko se huokoista?
-MH-: Lähden mukaan! Tuntuuko vähän liioittelulta käyttää kulma, kun on noin 15 cm etäisyys harvapaneelin päästä ensimmäiseen kattotuoliin, johon sen voi kiinnittää? Jätetään väliin vai ruuvataan kiinni?
Eryl: [citat] Onhan maalatut pinnat ikkunan ympärillä, jotka pitää poistaa, niin kuin sanot, ehkä hyvä käyttää sellaista stenlim-skumia, tarkoitatko?
ulfbostrom: [citat] Todennäköisesti vanhempi pitkä huopanaula, joka nyt irtoaa.
tergo: [citat] jos ei löydy valmista peltiä joka sopii, voi ottaa mitat siitä miten peltin pitäisi näyttää ja käydä jossakin peltiseppäliikkeessä teettämässä yksi muuten voi soittaa peltisepälle, hän hoitaa sen [citat] vuorausten pitäisi päättyä hieman yläpuolelle, mahdollisesti voit täyttää välin tec 7:llä
halj: Löytyi aiemmin, mutta näyttää olevan loppu nyt. https://www.wsochcompany.se/for-betong/tillsatsmedel-till-betong/flytmedel-till-betong/
mcax: [citat] Käytin vain tuulensuojapaperia paneelin taakse kipsiä vasten, toivossa että se riittää. Apunani on ollut appiukko, kun olemme opiskelleet suurimman osan asioista itse. :) Meillä ei ole eristystä, sisäpuoli ei ole vielä valmis. Koska saimme lapsen rakennuskausien välillä. Emme ole vielä päättäneet, miten teemme eristyksen suhteen. Jos edes tarvitsemme sitä :)