Claes Sörmland Claes Sörmland sanoi:
Todellakin!

Tämä toimenpide on todellakin riskialtis, ei ole varaa lepsuilla luvan kanssa tässä.
Viktor.J Viktor.J sanoi:
Kaiken kunnioituksen kera, että yleensä valitetaan Brf:ssa.

Mutta tuohon seinään tarvitaan asiantuntija-apua. 18 cm kiinteä betoni kantaa valtavia kuormia. Jos asuisin talossa, en suoraan sanottuna haluaisi, että joku amatööri tai satunnainen kirvesmies tekisi työn.
H hempularen sanoi:
Minusta "sopimus" on varsin lempeä. Yhteisö luottaa tässä siihen, että kunta määrittää rakennesuunnitelmien ja tarkistusten tason. Yhtiöllä on kiinteistönomistajana oma intressi varmistaa tämä. Kunta sallii usein puutteellisia asiakirjoja, eikä muuta kuin tekijän omavalvontaohjelmaa. Tähän ei kiinteistönomistajan pitäisi tyytyä näin riskialttiissa projektissa.
Asun ylimmässä kerroksessa kerros 3/3, eikä kuormia ylhäältä paitsi mahdollisesti lumikerääntyminen, yläpohja on suoraan päällä. Onko se todella niin riskialtista? Suuri seinä on 260 leveä ja pieni 160.

Ymmärrän, ettei se ole kenelle tahansa tunarille, tietenkin.

Toivoin, että koko työ saataisiin tehtyä alle 100.000kr:lla, rakennusinsinööri vaatii noin 10.000kr piirustuksista, voin kuvitella, että lopputarkastus maksaa 5.000 - 10.000kr mutta lisäksi sopimuksen mukaan tarvitsen KA:n, joka googlailun perusteella tavallisesti vaatii noin 20.000kr. Kuulostaa hullun paljon suhteellisen pienelle toimenpiteelle kokonaisuutena. Mutta mutta, olen myös kokematon.

Hajun ja äänen siirtymistä, kuka valvoo tätä?

H Herrman5 sanoi:
Asun ylimmässä kerroksessa 3/3, eikä yläpuolelta tule kuormia paitsi mahdollinen lumen kerääntyminen, koska katon yläpuolella on suoraan ulkokatto.
Onko se tosiaan niin riskialtista? Iso seinä on 260 leveä ja pieni 160.

Ymmärrän tietysti, ettei tämä ole jokaisen amatöörin hommaa.

Olin toivonut, että koko työ voitaisiin tehdä alle 100 000 kruunun hintaan, rakennusinsinööri vie piirustuksesta noin 10 000 kruunua, ja lopputarkastus olisi ehkä 5 000 - 10 000 kruunua, mutta sopimuksen mukaan tarvitsen KA:n, joka ei ole epätavallista vaatia noin 20 000 kruunua. Mielestäni se kuulostaa hullulta paljon suhteellisen pienestä toimenpiteestä kokonaisuutena. Mutta mutta, olenhan minäkin kokematon.

Haju- ja ääniyhteys, kuka tämän valvoo?
Sanot olevasi kokematon ja "onko se tosiaan niin riskialtista". Voit kysyä itseltäsi, miksi he rakensivat niin kuin rakensivat, jos se ei aiheuta niin paljon kuormia? On harvinaista, että monen asunnon taloja ylimitoitetaan vain huvin vuoksi.

Ensimmäinen askel on ottaa yhteyttä rakennesuunnittelijaan, joka voi tarkastaa työn ja laatia piirustusaineiston. Sen jälkeen jatka hakemuksilla, etsi urakoitsijoita jne.

Se, että se maksaa rahaa, on vain todettava. Sama pätee kaikille.

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J sanoi:
Sanot, että olet kokematon ja "onko se todella niin riskialtista". Voit kysyä itseltäsi, miksi ne on rakennettu niinkuin ne on rakennettu, jollei kuormia olisi kovin paljon? harvoin ylitetään kerrostalojen mitoitus huvin vuoksi.

Ensimmäinen askel on kai ottaa yhteyttä rakennesuunnittelijaan, joka voi tarkastella työtä ja laatia piirustusaineiston. Sen jälkeen jatkaisin mahdollisilla hakemuksilla, löytääkseni urakoitsijat jne.

Se, että se maksaa rahaa, on vain todettava. Sama kaikille.
Asunnot kerroksissa 1 ja 2 ovat samassa toteutuksessa kuin minun kerroksessa 3.
Joten jos kysyn itseltäni, ajattelen, että mitoitus tehdään alakerran kuormille ja sitten käytetään samoja mittoja koko matkan ylös yksinkertaisuuden vuoksi. Uusien mittojen käyttö ja siten muiden mittojen muuttaminen asunnoissa vaikuttaa tarpeettoman monimutkaiselta. Mutta voin olla väärässä. Tämä on luonnollisesti jotain, josta rakennusinsinööri saa päättää. Ajattelin vain, että "äärimmäisen riskialtis työ" kuulosti liioitellulta, mutta kuten sanoin, olen varmasti väärässä.

Vaihe 1. Olen samaa mieltä, mutta olen odottanut tekemästä piirustustilausta siihen asti kunnes sain OK:n asuntoyhtiöltä, se tuntui turhalta heittää 10.000 euroa hukkaan, jos minulla ei ensin ole asuntoyhtiön hyväksyntää takanani.

Tietenkin ymmärrän, että se maksaa saman kaikille.:rolleyes:
Täytyyhän voida kyseenalaistaa hintakuvaa vai mitä?

• Kuva valkoinen neliö.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.