Hei

Minulle on annettu ihana tehtävä kiinnittää kattolistat enkä oikein tiedä miten minun pitäisi sahata ne niin, että ne näyttävät hyvältä.

Ensinnäkin kattolistalla on monimutkainen geometria, kuten näette kuvassa.

Toiseksi lista tulee asentaa kulmaan, jossa on kulma kahdessa ulottuvuudessa (katso kuva nro 2). Se menee siis kulmassa sekä 90 astetta sivulle että ehkä 40 astetta z-suunnassa.

Onko olemassa mitään niksejä tämän ratkaisemiseksi, kuten jotakin saumatiivistettä tai vastaavaa, jota voi muotoilla, vai voiko tämän jotenkin mitata ja sahata oikeaan kulmaan?

• Puinen kattolista, Moelven Furu, koko 15x33x2400 mm, esiteltynä verkkokaupassa Bauhaus.
  • Kattolistan ja seinän monimutkainen kulma, jossa lista pitäisi asentaa kahdessa kulmassa.
Kattolista tulee siis kulkea helmenpontin mukaan alas vinottain, kunnes se kohtaa seuraavan listan nurkassa, ja tämä menee sitten suoraan oikealle.

S
  • Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
Oletko harmaahiuksinen? Jos et, niin tulet olemaan ennen kuin olet valmis.
Minun vinkkini on käyttää kulmapalaa. Se tekee siitä ainakin vähän helpompaa.

https://www.byggmax.se/innertakhörn-vit-p08695555

Googlasin ongelmaasi vähän eikä löytynyt ratkaisua, koska monilla on ollut sama ongelma. Monet tekivät sen ok ja sitten kittausta, saumausta ja maalia päälle. Sinun täytyy päättää, mutta minun vinkkini on yllä mainittu, kulmapala.

• Tykkään
Screew ja 2 muuta
  • Laddar…
Aseta hålkärl-lista kattoon. Muille osille käytä sijaan smyglist.

• Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
Tein näin kesämökillä ja se kelpasi minulle.

Halkasin pyöristyslistan saadakseni vinokaton kulman, mutta silti sopimaan melko hyvin täyskokoiseen listaan. Minulla oli kuitenkin hieman suurempi pala lähtökohtana, joten halkaisin senkin saadakseni pyöristyslistan tyyppisen.

Sitten kaikki ylijäämäpalat menivät tyyliin
No ei, täysin väärä suunta
No ei, täysin väärä toiseen suuntaan
No ei, liian pieni kulma
No ei, liian suuri kulma

Jne

• Haha
WbEmil ja 1 muu
  • Laddar…
Samaa mieltä aiempien kirjoittajien kanssa, aseta kulmapala, jonka voit tehdä hauskasti päällä täydessä sovituksessa kattoon. Sitten sovitat listasi 90 asteen kulmaan ja asetat smyygin toiseen kulmaan.

Onnea matkaan
/W

Listan, joka menee viistokaton myötäisesti, täytyy sahata takareunasta riippumatta siitä, käytätkö klossia tai et, sitten katkaiset listan kuin tavallisessa kulmassa pienellä välikappaleella.
Kulmaliitos viistossa katossa, puulista leikattu kulman malliin, pieni välikappale käytetty.

• Tykkään
_KirderF_
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.