S
Snck: [citat] kiitos, tarkistan sen!
2 vastausta · 1,1k lukukertaa
S
2 vastausta · 1,1k lukukertaa
F
FrippeFlyer: Hei. Minua mietityttää, kuinka eristää ryömintätilan alapohjaa vasten. Nyt kun olen purkanut vanhan sisälattian ja eristeen, oli siellä vain ohut paperi, joka oli ryömintätilan tilaa vasten. Alhaalta ylöspäin: Rima hajanaisesti paikattu, paperi, eriste, pontattu lattia. Miten minun pitäisi nyt toimia saadakseni tästä hyvän? Asfaltlevy riman päälle + eriste + lattialastulevy? Tai
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
L
Leif Malmborg: Löydän huonosti tietoa avotakan muuraamisesta tulenkestävällä tiilellä ja tulenkestävällä laastilla. Tietääkö joku?
B
bygges: Talon pääty on noin 4 metriä leveä x 2,5 metriä korkea. Vaihdamme paneelin, ja yksi vaihtoehto on lisäeristää tämä alue, koska siinä ei ole ikkunoita ja se on pääty, eli suhteellisen helppoa työtä, mutta vähän askartelua, koska talosta puuttuu naulausrimoitus ja tuuletusrako. Toinen vaihtoehto on rakentaa kylmävarasto noin 1,5 m syvä x 4 m leveä x 2,5 m korkea päädyn
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
M
-MH-: Joo, niin minäkin ajattelen. Mutta sitten näen, että jotkut myyjät tarjoavat vain 1,5m leveyttä, ja mietin, onko siihen jokin hyvä syy? Ehkä itävaltalainen standardi?
3 vastausta · 1,0k lukukertaa
M
-MH-: Ei, sillä silloin minä en näe sitä keskustelua!
5 vastausta · 2,0k lukukertaa
M
-MH-: Olen leikitellyt ajatuksella liimata jonkinlainen kaistale saumaan terassin ja seinän välillä. Mutta pelti tuntuu hieman kestävämmältä, ellei muuta, niin kaistaleen päälle. Nykyinen vedeneristys jatkuu tällä hetkellä lattian alla, se oli niin siinä rakenteessa, jota nyt teen uudelleen. Rikkaassa tulevaisuudessa ajattelen vaihtaa puukannen kiveen, ja silloin täytyy joka tapauksessa
4 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
K
Korvmedbröd: Hei, haluaisin kunnostaa vanhan muurini uudelleen rappaamalla sen. Kuinka minun kannattaa tehdä se saadakseni hyvän lopputuloksen? Onko se edes kestävää?
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
WzOn
WzOn: [citat] Se meni loistavasti! Kaikki on vakaasti paikallaan ja yläpuolella oleva kivi istuu tukevasti uusien kivien ansiosta. Uusi tulenkestävä tiili on ohuempaa kuin aiemmin, joten käytin kaksinkertaista tiilikerrosta ja siitä tuli täydellinen. Olen lämmittänyt ehkä 20-30 kertaa korjauksen jälkeen ja se toimii moitteettomasti.
9 vastausta · 5,9k lukukertaa
·
Singenjören89
Singenjören89: Luonnostelen vetoaisan tätä varten pienentääkseni palkkien mittoja. Tietääkö kukaan, mistä sitä voi ostaa? Google ei ole ystäväni tässä asiassa. Ketju on vedenpoistoa varten alapuolisesta räystäskourusta alastuloputken sijaan.
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
·
Lengan
Lengan: Foorumi, asiantuntijat! Haluamme tehdä kaksi makuuhuonetta nykyiseen suureen yläkerran huoneeseemme. Huvila on rakennettu -29 puuverhouksella. Vaihtoehto 1 on tietenkin hakea rakennuslupaa kahdelle ikkunalle, mikä itsessään kestää ikuisuuden Tukholman kaupungissa, ja sen jälkeen työskennellä paljon julkisivun kanssa ja tehdä aukot kahdelle uudelle ikkunalle ja sulkea vanhan. Vaihtoehto
0 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
M
-MH-: Tämä on vanha keskustelu, mutta halusin kiittää vinkeistä käyttää pistosahaa! Boarden on ostettu Byggmaxilta, otin tavallisen terän ja hioin melkein kaikki hampaat pois. Tuloksesta tuli todella hyvä! Leikkauspinta on se, jonka näette. Sahasin ilman tukea takana. [bild]
14 vastausta · 17,1k lukukertaa
·
Matti_75
Matti_75: Betsil ei tee mitään halkeamille. Se on vain pölynsidonta-aine.
11 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
L
LarEri: [citat] Kiitos inputista! Haha, kyllä, teknisesti ottaen oikein. Kopioin viestin foorumin oikeammalle osalle.
3 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
raveper
raveper: Onko se siis vanha ulkoseinä, josta on tullut sisäseinä? Siinä tapauksessa ei tarvita höyrynsulkua.
1 vastaus · 815 lukukertaa
·
Höghus
Höghus: Olin viilannut ruuvin pään matalammaksi. Muuten betoniruuveilla on hieman pienempi pää. https://www.hornbach.se/shop/Betongskruv-GRABBER-vit-4-5x40mm-100-pack/10079731/artikel-detaljer.html /Höghus
4 vastausta · 1,3k lukukertaa
F
fribygg: [citat] Luulen, että hirsien epätasaisuudet ovat parempia kuin lastulevyn sileä pinta, jos miettii akustiikkaa.
6 vastausta · 990 lukukertaa
H
henkeson: Kuulostaa lupaavalta. Onko sinulla kuva siitä? Aion rakentaa pesutuvan kellariin, mutta en halua, että siitä tulee liikaa "teollisuus" -tunnelma.
28 vastausta · 9,3k lukukertaa
P
petteressen: Hei! Meillä on vastarakennettu talo, johon olemme erittäin tyytyväisiä, mutta muutaman kuukauden jälkeen olemme alkaneet huomata pieniä virheitä siellä täällä, jotkut vakavampia kuin toiset. Meillä on klassinen kaksikerroksinen talo, johon pyysimme jälkikäteen tekemään katon kanssa varustetun "entre":n. Olen nyt, kun on satanut kovasti ja tuuli puhaltanut suoraan taloa kohti,
·
O
ottoangel: [citat] Ei, nämä ovat kaksi erilaista kuperalistaa. Yksi tavallinen ja toinen räätälöity vinokattoon.
10 vastausta · 11,6k lukukertaa
·
V
VetarN: Eristin ja se toimii hyvin, mutta pitää muistaa, että ovet eivät ole eristettyjä, joten ei pidä kuvitella, että se toimii aivan niin kuin ajatteli kuitenkaan :)
3 vastausta · 2,6k lukukertaa
BirgitS
BirgitS: Kattotuolit tämän tyyppisiä tulee olla itsestään kantavia, mutta se edellyttää esim. että ullakkoa ei käytetä varastona. Joitakin vuosikymmeniä sitten muutettiin lumivyöhykkeitä, kun useita kattoja oli romahtanut talvella, jolloin oli paljon raskasta lunta, mikä tekee joistakin ristikkokattotuoleista hieman heikkoja. Jos kyseessä on jonkinlainen moduuli- tai elementtitalo, tilanne
1 vastaus · 2,3k lukukertaa
A
Albireo: Miten expanderbrukkia käytetään? Näyttäisi olevan karkea tai hieno. Vesimäärä näyttää myös olevan kriittinen... (Ei tarvitse monta litraa betonia...)
4 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
F
fribygg: Ne talot, jotka rakennettiin ennen kuin akkukäyttöisestä ruuvinvääntimestä tuli yleinen (ehkä -95), on yleensä ruoteilla kiinnitetyt kattotuolit, harvoin tarvitaan enempää.
3 vastausta · 2,2k lukukertaa
björnuf
björnuf: Ovatko puutavaran hinnat laskeneet, katsonut 22 g 145, lankku 150-* - 200 per lankku, kauhean korkea hinta, laskeeko se
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
S
Snickarkirre: Se ei ole kevytkipsiä? Eli kipsiä, joka painaa vähemmän. Se on myös vihreä väriltään.
3 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
E
Elkillen90: Ei vastauksia.. Siitä tuli kuitenkin palikka. Näyttää varmaan ihan hyvältä kun kaikki on maalattu.
1 vastaus · 3,3k lukukertaa
·
nino
nino: Valitettavasti se ei toimi, sinun täytyy lisätä useita cm, jotta se pysyy. Ardex A46 on tehty ulkokäyttöön ja kahdella tasoituksella se on "vedenkestävä". Mitä se tarkoittaa, en osaa sanoa, mutta niin siinä lukee. Jos sinun täytyy tasoittaa esim. 10mm, katso Ardex K301, joka on itsetasoittuva massa. Tietysti vastaavia tuotteita löytyy muilta valmistajilta, mutta sinun pitäisi
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
E
Elias Nilsson: Hei, Ajattelin kysyä, tiedättekö onko tavallinen muurauslaasti B sopiva takkasydämen muuraamiseen? Ystävällisin terveisin, Elias
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
E
egge80: Ristikko-orret eivät ole kantavia seiniä, mutta ne ovat vakauttavia. Aseta palkki orren päälle välttääksesi mahdolliset alasakset! Huomioi, että nämä ovat arvauksiani, ota yhteyttä rakennesuunnittelijaan, jos aiot toteuttaa sen.
2 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.