B
bygges: [citat] Juuri niin, se on suoraan runkoa vasten, mutta ulkopuolella ei ole rimoja, vaan paneeli on suoraan tätä tuulensuojakangasta vasten. Jätetään se rakennetuksi niin kuin se on.
5 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
C
chali405: Päivitys: Palkkasin suunnittelijan ja sain kirjallisen lausunnon. 1500kr. Niin syvä kantava betoniseinä ei ole ongelma katkaista raudoitusta suunnittelijan mukaan niin kauan kuin aukko on perusteltu. Nyt hallituksen on tehtävä päätös, jonka olen jo saanut suullisesti, kunhan minulla on suunnittelijan lausunto. Ehkä voin aloittaa jo tänä vuonna.
5 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
R
rohah: Mietintö mahdollisista ongelmista lattian painon lisäämisessä. 1950-luvun talon huoneisto. Parantaaksemme äänieristystä asennamme 20mm Rockwool askeläänilevyn kahdella kerroksella lattiakipsiä. Sen päälle vinyylilattia. Huoli lisääntyneestä painosta. Suurin huone on 430 cm jänneväli ja 21 neliömetriä. Lattianiskat ovat 70x215mm cc noin 600. Katossa on ripustettu sisäkatto
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
S
sixten88: [citat] Näyttää siltä, että kuitusementtilevy on haljennut. Oletan, että sinulla on perustus, jonka uloin kerros koostuu solumuovista ja kuitusementistä. Tällaiset kantelementit voivat haljeta, jos ne on valmistettu tuoreesta solumuovista. Levyn voi vaihtaa, mutta se on vain esteettinen asia.
3 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
H
Herr Amadeus: [citat] Aion käyttää levyä + kipsiä koko matkan. Olen allerginen yksikerroskipsille, joten se olis muuten vain häirinnyt minua tulevaisuudessa!
6 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
M
mojjen: Olen teipannut sisäpuolen folioteipillä, joka menee karmiin. Osa on poistettava, mikä on saanut minut kokemaan kuinka brutaalin tahmeaa liimaa se on. Me hieromme ja leikkaamme ja saamme itse teipin pois, vaikkakin verellä, hiellä ja kyynelillä. mutta liima on brutaalia. Minulla on 8 ikkunaa, joista 4 melko suuria, joten alan kyllästyä.:sweat: Onko mitään ainetta, jota voisi käyttää
0 vastausta · 2,8k lukukertaa
T
ToRy: Voin olla sitä mieltä, että jos palkkaa kirvesmiehen rakentamaan terassikaiteen, pitäisi voida olettaa, että tämä tietää hieman enemmän kuin vain miten sahata ja kiinnittää osia. Kirvesmiehen pitäisi ehdottomasti olla perillä riskeistä - ja toimenpiteistä riskien minimoimiseksi - kun käytetään käsittelemätöntä puuta ulkona. Se, että kirvesmies lisäksi vastaa kysymykseen
17 vastausta · 3,8k lukukertaa
M
mojjen: Aika herättää vanha keskusteluni askeläänieristyksestä. Valmistuminen lähestyy nopeasti. Ajattelin tehdä viimeisen kierroksen saadakseni mielipiteitä. Kuten mainittu, haluan tehdä hieman askeläänieristystä ja luoda jonkinlaisen eristyksen kerrosten välille talossamme. Emme siis puhu asunnon erottamisesta. Vaikutusta alakerran kattoon ei myöskään tällä hetkellä oteta huomioon.
3 vastausta · 2,4k lukukertaa
W
wraaxz: [citat] Ehkä muotoilin itseäni hieman väärin, mutta ajattelen sellaista ristiasetusta harva, en oikein tiedä mitä sitä kutsutaan :rofl:
5 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
L
LeaDK: Hahaha kiitos
9 vastausta · 1,6k lukukertaa
L
9 vastausta · 1,6k lukukertaa
K
Kaffeböna: Hei, olen parhaillaan poistamassa vanhaa sisäänrakennettua roskakuilua talosta. Tiedättehän sellaisen rautaisen, joka avautuu ulospäin ja jonka roskakuskit tyhjensivät ja laittoivat uuden säkin vanhaan aikaan. Spontaani ajatukseni on muurata reikä umpeen putken kanssa. Mutta mitä teen putkelle? Kaadanko betonia sisään ja tasoitan vai otanko ensin eristeen pois putken ympäriltä ja
0 vastausta · 739 lukukertaa
·
B
Bajsraketen: Kiitos paljon kaikista vastauksista. Olemme päättäneet valita parkettigolv.
8 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
Dr Benz
Dr Benz: Omistan vanhan talon 1800-luvun puolivälistä. Mitkä koolauspuut minun pitäisi valita niille harvoille sisäseinille, joita tulee olemaan? (Suurin osa on kiveä) talo rakennetaan vanhalla tuntumalla, mutta modernisoidaan kuitenkin lattialämmityksellä jne. Riippumatta siitä, mitä vaihtoehtoa suosittelet, kommentoikaa kuitenkin miksi.
0 vastausta · 955 lukukertaa
T
topmount: K-rauta myy jotain vastaavaa. https://www.k-rauta.se/produkt/cello-combistar-bjork-20m/8033487107247
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
·
W
wraaxz: [citat] Hienoa! Kiitos vastauksesta :D
2 vastausta · 1,0k lukukertaa
G
Gabbe1: [citat] Tervetuloa foorumille! On vaikeaa piikata tasainen pinta, mutta toisaalta fix voi niellä paljon epätasaisuuksia. Mahdollisesti voit tasoittaa pinnan kohtuullisesti fixillä ennen kuin laitat klinkkerin. Tai jos haluat ostaa valumassaa, niin sekin toimii. Älä unohda pohjustaa pintaa piikkauksen jälkeen valitsemastasi menetelmästä riippumatta.
1 vastaus · 991 lukukertaa
Fuffinanna
Fuffinanna: Olen merkinnyt seinän punaisella. Piirustuksessa se on seinä, joka kulkee koko matkan. Mutta todellisuudessa se on puoliseinä.
5 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
F
Feskekörka: Hei! Minulla on kivinen portaat metallikaiteella toisella puolella. Haluaisin asentaa lastausrampin, mutta haluan sen taittuvan ylös kaidetta pitkin. Ajatuksena on saada se nopeasti ja helposti alas, kun pitää viedä ylös pyörät/kottikärryt jne. Ainoa asia, mitä voin ajatella, on kiinnittää se jonkinlaisella saranalla alhaalta. Ehdotuksia/vinkkejä sopivan saranan valinnasta tai muusta
0 vastausta · 613 lukukertaa
M
-MH-: Julkisivu liittyy "tasaiselle" betoniterassille, jossa on kumimatto päällä. Vanhemmassa talossa (oikealla kulmasta) on seinää vasten peltileikkaus, jonka päälle on liimattu kumia. [bild] Uuden osan, jonka olen tehnyt uudelleen, voiko siihen laittaa kuminauhan, joka nousee hieman sokkelia pitkin ja sitten liimataan lattiaan? Mikä tuote se voisi olla? Tämä?
0 vastausta · 678 lukukertaa
·
M
Mixmax: Kiitos selityksestä, halusin vain maallikkotermein ymmärtää vähän paremmin. Jätän laskelmat eteenpäin mutta haluan olla yleisesti perillä. Materiaali kantopalkille oli jo olemassa, siksi kyseisen mitan käyttö.
2 vastausta · 1,0k lukukertaa
Walle85
Walle85: Olemme juuri tehneet uuden seinän keittiöön, koko seinä peitetään noin 20 mm paksuilla lastulevyillä, sitten tulee rivi runkoja kaikille laatikoille ja kivestä oleva keittiötaso sekä koko seinä peitettynä kaapeilla, jotka ruuvataan seinään ylös, missä tukipuu on lastulevyn takana.
2 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
T
topmount: Eikö ole helpompaa asentaa palkki ennen kuin puret oven? Luulen, että joka tapauksessa sinun on varauduttava korjaamaan hyvä osa reiän ulkopuolelta, eli varaudu siihen, että ympäröivä pinta vaurioituu.
4 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
K
Klabbis 3000: Mikä tiiviste tarjoaa hyvää kiinnittyvyyttä ja kestävyyttä käytettäväksi sellaisessa muovikatossa, jotka yleensä ovat kuistien yläpuolella? Muistaakseni Tec7:lla on rajoitettu tarttuvuus tietyissä muoveissa. En tarkoita kanavaplastia, vaan tavallista eristämätöntä muovikattoa, joka on aaltomainen kuten kattopelti.
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
V
Villatore: Hei! Ajattelin rapata/slaamata pienen tiilitalon diffuusioavoimella laastilla. Pestäänkö talo vain vedellä? Laitetaanko jokin pohjarappaus? Olen ymmärtänyt, että ostetaan rappaus halutun värisenä. Otan mielelläni vastaan vinkkejä ja niksejä.
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
krse
krse: Aiomme rakentaa mm. pumpputaloa ja tehdä sisustusta mm. vierastaloon, esimerkiksi asentaa paneeleja, sisäkattoa, laittaa lattiaa (puulattiaa). Mihin työkaluihin kannattaa sijoittaa ja mitkä merkit ovat hyviä ja hintansa arvoisia?
0 vastausta · 928 lukukertaa
Höghus
Höghus: [citat] Katso uritettu / profiloitu vaneri. Se antaa hieman mukavamman tuntuman kuin täysin sileä vaneri. /Höghus
5 vastausta · 3,8k lukukertaa
F
fribygg: Totta kai, se ei tuskin ole este käyttää sitä avotakassa, jos se mahtuu sinne.
3 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
P
Anonymiserad 55101: Suuret kiitokset vastauksistanne! Huomaan nyt, että saatan tarkoittaa tolppakenkiä/palkkikenkiä. Jotka tulevat alas pilareihin. Tämmöisiä: [bild] Haluaisin kuitenkin samankaltaisia, mutta jotka valetaan alas - ajattelen, että sen tulisi olla kestävämpää - vai mitä? Sitten vielä yksi kysymys - tietääkö kukaan, mitä kovaa kumia/muovia tai mitä se on, jota ne survaavat alle?
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
V
Vinterblad: Hei Minulla on vuodelta 1965 oleva talo, jota parannan askel askeleelta. Se sijaitsee Sigtunan kunnassa. Nyt on vuorossa kylmäkäytävän eristäminen. Olen lukenut paljon vinkkejä ja neuvoja eristämisestä, mutta kokemattomuuteni vuoksi en näe, että mikään niistä oikein sopisi talooni. Talon vieressä on suuri kylmä autotalli, yhtä pitkä kuin talo, jonka katto loivasti kalteutuu
0 vastausta · 832 lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.