Tarvitsen vinkkejä siitä, kuinka piilottaa siirtymät kerrosten välillä rappukäytävässä. Olen remontoinut yläkerroksen. Kun portaiden alemmat seinät ovat hieman kaartuneet, en ole onnistunut kovin hyvin ylä- ja alapuolen yhteensovittamisessa. Ulkoreunoissa ne ovat linjassa, mutta keskellä on huomattava "sauma". Vielä pahempaa on, että toisella puolella se on yläosassa ja toisella alaosassa, eli "ylitys" ja ne eivät ole täysin linjassa toisiinsa nähden. Ylitys on hieman pienempi, jopa noin 8 mm. Toisella puolella, missä on porras ylös, on se jopa 12 mm.
Ylemmät seinät ovat tasaiset. Viat ovat alemmissa seinissä, jotka koostuvat vanhoista pystysuuntaisista laudoista, jotka ovat ajan mittaan kiertyneet hieman.
Kysymys on nyt, miten voi helpoiten saada jotain näyttämään hyvältä. Voiko tasoittaa pakkelilla? Luulen, että minulla on suurin mahdollisuus onnistua pakkeloinnilla, jossa minulla on ylitys.
Lista kuin porraslista?
En aio purkaa ja kipsata uudestaan mitään. Kyse on parhaalla mahdollisella tavalla tasoittamisesta ja piilottamisesta.
Kuva 1, porraslevy työntyy ulos alaosassa.
Kuva 2. Ylitys, ylempi seinä työntyy ulos alemman seinän yli.