Olen rakentamassa äänieristettyä väliseinää sisäpihallemme. Seinä koostuu 70x70 mm tolpista, joiden välissä on 70 mm lasivillaeristys, sekä 25 mm puubetonia kummallakin puolella äänen minimoimiseksi mahdollisimman paljon. Haluamme lopulta käyttää vaakatasossa olevia 21x45 listoja 5 mm välein joko männystä tai setristä molemmin puolin (katso kuva).
Olen nyt hieman epävarma, miten jatkaa rakenteen kanssa. Kuten näen sen, on kolme vaihtoehtoa,
Ruuvata paneeli suoraan puubetoniin
Nidota tuulensuojus suojaamaan rakennetta kosteudelta. Sitten ruuvata paneeli
Nidota tuulensuojus, laittaa koolaus estääkseen tuuletusaukko ja sitten ruuvata paneeli
Mitä te olisitte tehneet? Kiitos paljon etukäteen!
Tällä hetkellä 70x70mm painekyllästetyt tolpat, 70 mm lasivillaeristys sekä 25 mm puubetoni. Tavoitekuva