Hei!

Olen rakentamassa äänieristettyä väliseinää sisäpihallemme. Seinä koostuu 70x70 mm tolpista, joiden välissä on 70 mm lasivillaeristys, sekä 25 mm puubetonia kummallakin puolella äänen minimoimiseksi mahdollisimman paljon. Haluamme lopulta käyttää vaakatasossa olevia 21x45 listoja 5 mm välein joko männystä tai setristä molemmin puolin (katso kuva).

Olen nyt hieman epävarma, miten jatkaa rakenteen kanssa. Kuten näen sen, on kolme vaihtoehtoa,
  • Ruuvata paneeli suoraan puubetoniin
  • Nidota tuulensuojus suojaamaan rakennetta kosteudelta. Sitten ruuvata paneeli
  • Nidota tuulensuojus, laittaa koolaus estääkseen tuuletusaukko ja sitten ruuvata paneeli
Mitä te olisitte tehneet? Kiitos paljon etukäteen!

Ääntä eristävä väliseinä sisäpihalla, koostuu puubetonilevyistä, jotka on kiinnitetty toisiinsa tiiviisti, paljastaen kuidun kaltaisen pinnan.
Tällä hetkellä
Lähikuva ääntä eristävästä väliseinästä, jossa on 70x70 mm tolpat, lasivillaeristys ja 25 mm puubetonia molemmin puolin.
70x70mm painekyllästetyt tolpat, 70 mm lasivillaeristys sekä 25 mm puubetoni.
Privacy-Slim-Site-Photo-1sq1.png
Tavoitekuva
 
Onko sopivaa, että lasikuitu altistuu kosteudelle?

Jos teillä ei ole enempää ilmanläpäisevyyttä, miksi puukuitubetoni? Se painaa melko vähän tilavuusyksikköä kohden.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.