Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
-Doozer-: Testaan nostamalla ketjua saadakseni selkeyttä siihen, mitä "800mm" tarkoittaa esimerkissä. Kiitos etukäteen!
WallinN: Kuten eräs viisas mies (ja alan kollega) ilmaisi, hyvän langattoman verkon rakentamiseen tarvitaan paljon johtoa, ja siinä asiassa on varmasti paljon perää..... Mutta jotta johtoa saisi vedettyä ilman kömmähdyksiä, on tärkeintä miettiä, mitä siellä voi olla... Kokeile säännönetsijällä ja pohdi lisää, mitä siellä voi olla ja miten se mahdollisesti on asetettu. Sitten poraat
Kristeribagis: Kiitos, se kuulostaa hyvältä. Valitettavasti sinne valuu aika paljon vettä sateella, mutta ehkä voin estää sen jotenkin. Ei kai pitäisi pysäyttää maankosteutta platonmatolla tai jollakin?
pacman42: Olisin myös valinnut portin tähän ongelmaan, jos sen pitäisi olla helposti saavutettavissa. Muutoin irrotettava nostettava elementti kaiteessa on myös vaihtoehto, varmista se vain ruuvilla kummaltakin puolelta.
Huddingebo: Vaikka se ei ole kantava, se varmasti tukee rakenteita. Se auttaa ottamaan vastaan tuulikuormia ja tekee niin, että kaikki talot kestävät tuulikuormia paremmin ilman että ne narisevat, kun tuulee kunnolla. Huomasin sen itse, kun minun piti siirtää samankaltainen seinä 60 cm. Kun se oli poissa, kuuli selvästi, että talo liikkui enemmän, kun ulkona "myrskysi". Kun se muutaman kuukauden
Trafikverket1: Olin käyttänyt tavallista puuliimaa, esstack tuntuu tarpeettomalta, ethän tarvitse sitä tarttumaan heti.
jamaica: Liitän mukaan kuvan kirvesmiehen muistiinpanoista. Punaisella merkityt ovat päivityksiä. Se on rakennusluvasta. Toisella puolella laajennusta tulee olemaan julkisivuelementti. Luulen, että se painaa yli 300 kg, jos sillä on merkitystä. 15m2 on laajennus ja peltikatto. Ei muuta. Aion valaa 400 mm korkeilla reunaelementeillä. Reunapalkin leveys on ymmärtääkseni 300mm. Kysymys kuuluu,
swe289: [citat] Hei! Tiedän, että minun on vaikea saavuttaa rakennusnormi. Ajatuksena on, että perheemme neljä henkilöä viettää aikaa parvekkeella muutaman kerran kesällä. Ajattelin, että lumikuorman laskenta korvaa perheemme kesällä. Aiemmin siellä oli parveke, jota käytettiin nykyisellä puutteellisella kattorakenteella. Joten tarkoituksena on löytää ratkaisu, joka voi toimia ja on
Leif i Skåne: Sinun kaidetanko on taipunut, joten kaide tulisi myös taivuttaa 90 cm jokaisesta portaasta kaiteeseen asti. Kun kävelee portaissa, kaiteeseen nojaavan käden pitäisi tuntua olevan samalla korkeudella riippumatta siitä, millä portaalla seisoo.
Leif i Skåne: [citat] Valitettavasti se ei kuivu pois. Minun myöhäisellä 50-luvulla rakennetussa LB-talossa, joka on rakennettu 1960, on näitä levyjä, mutta ne on päällystetty 11 mm aaltokuitusementtilevyillä, jotka on maalattu useita kertoja muovimaalilla, joten seinät ovat diffuusiotiiviitä. 2019 minulla oli pieni kaivinkone poistamassa kantoa seinän vierestä, lue alla olevassa viestissä #103
Tompafix: [citat] Mahdollisesti voi tapahtua, että katto alkaa roikkua hieman enemmän, jos poistatte joitakin seinistä, jotka ovat kohtisuorassa kattotuoleihin nähden. Jos haluatte laittaa lasista liukuovet vaatehuoneeseen, voitte laittaa pystysuoran tukipuun liukuovien ylle varmuuden vuoksi. Ei maksa montaa euroa. Sitten näette myös, miten seinä on rakennettu, kun poistatte kipsilevyn.
Qaniel: Lempi plugini on Fischer ux. Sitten, kuten yllä sanotaan, ei ole uppokantaista ruuvia. Jos se on kerrostalo, yritä pysyä alle 3cm niin todennäköisesti vältät sekä sähkö- että vesiputket myös :)
Stockholms: Hei, Tarvitsen vähän vinkkejä ja neuvoja... Pitkä tarina lyhyesti... Asuntoyhtiö. Betonirakenne. Olemme purkaneet kaikki lattiat, asentaneet uudet ja rakentaneet 2 uutta väliseinää. Eri syistä johtuen seinät asennettiin suoraan vanhan lattian päälle, ennen kuin purimme vanhan lattian ja laitoimme uuden. Nyt väliseinä on siis asennettu seuraavasti: Betonirakenne. Sillin ja betonin
DesertCruiser: [citat] Minulla on kulmalattiakaivo ja ajattelin tehdä 10 mm/m kaadon suoraan koko kylpyhuoneeseen, joten korkeimmassa kohdassa tasoituksen jälkeen on 30 mm lattiakaivon tason yläpuolella. Vai ymmärsinkö kysymyksesi nyt väärin?
Svanteman: Oletko erilaista kuin me muut (eli laitetohve ja työkaluhullu), niin muutamien sisäseinien kohdalla olisin vain ruuvannut 1 ruuvin kerrallaan ja ollut vähän varovainen, silloin seinät ovat valmiit ennen kuin olet ehtinyt kotiin uuden koneen kanssa. Muuten kai vakiovastaus on sama kuin sinulla on jo akkuja... Jos katsomme johtoa, minulla on jostain syystä pela, toimii ihan hyvin mutta ei
Grillen: [citat] Kiitos yksityiskohtaisesta selityksestä, niin tehdään. Olen vain vähän ylimääräisen huolestunut, kun en halua, että mitään tapahtuu, kun lattia on valettu ja klinkkeri on laitettu paikoilleen :giggle:
Johan_Berg: Aiomme asentaa Kährs 15mm parkettilattian 50-luvun kerrostaloon. Lattia on betonilaatta, jossa on hiekan/soran kerros ja ohut betonikerros päällä. On tärkeää, ettei alapuolisille naapureille aiheudu häiritseviä ääniä. Riittääkö Kährs Tuplex alusmateriaaliksi vai tarvitaanko jotain muuta? Suositeltiin Decibexiä, mutta siitä ei löydy kovin paljon tietoa. Mitä eroa on Tuplexilla
peroande: Nyt olen avannut enemmän ja todennut, ettei seinän yläpuolella ole mitään palkkia. Palkit ovat tasaisesti jakautuneet 60 cm välein ja seinä sijaitsee kahden sellaisen välissä ilman liitosta ylöspäin. Eli se on vain poistettava!
Philipgbg: Jos joku muu on samassa / samanlaisessa tilanteessa. Ratkaisin sen kitillä. Kitin useammassa erässä. Tuli hienoa.
Ludvig1987: Hei. Olen viimeistelemässä alakerran eteistä ja minulla on vaikeuksia valita peitelistaa tai mikä voisi parhaiten toimia tässä tilanteessa. Olen purkanut kaiken ja asentanut uudet kipsilevyt seiniin ja kattoon. Rappusten kohdalla tarvitsisin siistin ratkaisun kipsilevyyn ja myös kattoon, jossa aiemmin oli rakenne, johon kattolista kiinnittyi. Olen katsellut listoja, mutta minun on vaikea
Lifestyle: [citat] Hyvä, maksimissaan on siis vaihtoehtona (vaikka olosuhteet voivat vaihdella eri taloissa), laittaa se myöhemmin laittamalla se raakapontin ullakolle eristyksen alle. Höyrynsulku, huomioin tulevaa mahdollista ullakon eristystä varten. Kiitos palautteesta!
fribygg: [citat] Vasara ja taltta ovat nopeita, yksinkertaisia ja riittävän tarkkoja pergolaa varten.
hc77: Hei, Aion asentaa uuden sisäkaton remontoituun kylpyhuoneeseen. Nykyinen sisäkatto on puupaneelia, jonka yläpuolella on eristys ja kylmä ullakko. Paneelin ja eristyksen välissä on tänään jonkinlainen höyrypaperi. Talo on rakennettu vuonna 1974. Oletan, että kipsi voidaan asentaa suoraan paneeliin, vai pitäisikö uuden höyrysulun olla kipsin ja nykyisen paneelin välissä?
fribygg: 22x95 ei ole liian heikko trossipohjan tukemiseen, monissa vanhoissa taloissa on käytetty muottilautoja 1x4-5" tai luonnonreunalautoja sekä tukina että trossipohjalautoina, ja se on toiminut vuosikymmeniä.
Kvisthberg: [citat] Vaihda pidempään ruuviin.