Voiko joku selittää, mitä tarkoitetaan jäykistyksellä tällä kattoristikko piirustuksella? Tarvitaanko koko välin 1-11 lattiaa vakauden saavuttamiseksi? (Ajattelin odottaa vähän ennen lattian asentamista...)
Vielä vaikeampaa ymmärtää on, mitä 800 mm tarkoittaa? Jos käytämme raakaponttia, onko se riittävä jäykistys?
Jäykistäminen tarkoittaa yleensä, että kattoon pitäisi asentaa lautoja pituussuunnassa, mikä estää kattotuolien pystypalkkien taipumisen. Arvelen, että 800 on cc-mitta. Ulkokatolla raakapontti riittää. Alaohjauspalkit jäykistetään harvalla paneelilla. Voi olla hyvä idea kiinnittää muutama kulkusilta, jotta siellä on helppo liikkua ennen kuin sisustat.