3 760 lukukertaa ·
5 vastausta
4k lukukertaa
5 vastausta
Kuivausaika 35 mm betonikakun ennen vedeneristettä?
Aion valaa lattialämmitysputket kylpyhuoneeseen yläkerrassa. Punnitsen vaihtoehtona kaataa kaikki kerralla tai tehdä sen kahdessa vaiheessa betonilla ja tasoitteella. Kaiken kerralla kaatamisen etuna on lyhyt kuivumisaika. Betoni- ja tasoitusvaihtoehdon etuihin kuuluu hinta, ja että voin valaa betonin itse nyt ja jatkaa muita töitä kylpyhuoneessa, ja myöhemmin palkata jonkun tekemään kaadon.
Minulla on 16 mm putki ja aion asentaa 12 mm kalkkikivilattian. LK:n mukaan putkella tulisi olla vähintään 30 mm betonikerros yllään oikean lämmönjakautuman saavuttamiseksi. Lasken kuitenkin kalkkikivilaatat mukaan tähän, joten ajattelen, että voisin valaa 35 mm betonia + tasoittaa kaadon.
Onko kenelläkään tietoa, kuinka kauan tarvitsee kuivua ennen kuin voi tasoittaa kaadon ja asentaa vedeneristyksen, jos valaa 35 mm:n betonikerroksen olemassa olevalle betonilaatalle?
Minulla on 16 mm putki ja aion asentaa 12 mm kalkkikivilattian. LK:n mukaan putkella tulisi olla vähintään 30 mm betonikerros yllään oikean lämmönjakautuman saavuttamiseksi. Lasken kuitenkin kalkkikivilaatat mukaan tähän, joten ajattelen, että voisin valaa 35 mm betonia + tasoittaa kaadon.
Onko kenelläkään tietoa, kuinka kauan tarvitsee kuivua ennen kuin voi tasoittaa kaadon ja asentaa vedeneristyksen, jos valaa 35 mm:n betonikerroksen olemassa olevalle betonilaatalle?
Ostaessasi laastisäkin, sinun ei tarvitse spekuloida kuivumista ja mahdollisia kutistumisia, koska tällaisissa tilanteissa pussissa kerrotaan kuinka kauan (tyypillisesti joitain päiviä) sinun on odotettava.
Normaalissa huonelämpötilassa ovi auki odottaisin vähintään 14 päivää GV:n valamisen jälkeen, tietty kosteus/märkyys menee alempaan betoniin ja voi kestää jonkin aikaa nousta takaisin taivaalle. Kun kyseessä on vedeneristys, sen on oltava todella kuiva, jotta kerros tarttuu, ja ettei kosteus/märkyys jää jumiin, mikä voi aiheuttaa vedeneristyksen irtoamisen alustasta.
En todennäköisesti ehdi aloittaa mitään työtä tasoitteella ja vesieristeellä aikaisintaan kahden kuukauden kuluttua valusta, joten silloin tuntuu, että minulla on hieman marginaalia.J jonaserik sanoi:Normaalissa huonelämpötilassa, kun ovi on auki, odottaisin vähintään 14 päivää GV:n valun jälkeen, sillä tietty kosteus/vesi menee alempaan betoniin, ja sen voi kestää jonkin aikaa nousta taivaisiin. Sitten vesieristeen kanssa pitää olla todella kuivaa, jotta kerros tarttuu, eikä saa sulkea sisään kosteutta/vettä, joka voi irrottaa vesieristeen alustasta.
Minulla on kulmalattiakaivo ja ajattelin tehdä 10 mm/m kaadon suoraan koko kylpyhuoneeseen, joten korkeimmassa kohdassa tasoituksen jälkeen on 30 mm lattiakaivon tason yläpuolella. Vai ymmärsinkö kysymyksesi nyt väärin?A atomlab sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi