Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Hans G2: Totta kai on olemassa :) https://tinyurl.com/3ryj4h3u https://tinyurl.com/3x6afm6b
tergo: [citat] saisi toimia
Hamstraren: [citat] Vai onko se parempi näin? Onko CC-etäisyyttä pakko laskea palkkien 1200:sta 600:aan? [bild]
klaskarlsson: [citat] Itse asiassa sinun tulee vain eristää lämpimän ja kylmän välillä, ts. seinät lämpimän-lämpimän välillä eivät tarvitse sulkua, koska se pikemminkin lisää riskejä, jos se ei ole 100% tiivis ja sinne pääsee kosteutta (kun on sulkuja molemmilla puolilla). Olisin käyttänyt höyryjarrua, joka sallii kosteuden siirtymisen ulos, jos sitä pääsee sisään. Se on hyvä, jos
Mike_the_pip3: [citat] Olen keksinyt, että sopiva parven sijoituspaikka on luultavasti ovien yläpuolella, helpompi asentaa ne tasaiselle palkistolle. Ja jos haluan nostolaitteen perimmäiseen päähän, se mahdollisuus säilyy. Joten nyt mietin, pitäisikö sekoittaa 2 erilaista kattotuolia. Tyypillisesti alla olevan kuvan mukaisesti. Kehyksen ensimmäinen 5 metriä ovien kohdalla ja sitten ristikkäiset
Tompafix: [citat] Mutta liimaa se niin vältyt kaikesta hionta- ja tasoitustyöstä. Onhan olemassa valmiiksi maalattuja listoja ja kaarihuonekaluja.
Gorra_g: Suuret kiitokset nopeista vastauksista teille molemmille :-) Jäljelle jää selvittää, onko lattian/seinän metallilista vakiona asennuksessa, kun ei voi nähdä muuta kuin saumalaasti. Mutta se kuulostaa lupaavalta.
FMagnus: [citat] Tältä se näyttää nyt, aiomme vähitellen muuttaa toisen kerroksen pohjapiirroksen.
Einar.H: [citat] ehkä on vähän myöhäistä, mutta ainoa jonka löydän on Titebond ultimate III, joka on FDA:n hyväksymä epäsuoralle kosketukselle elintarvikkeiden kanssa ja käytetään esimerkiksi leikkuulaudoilla.
Karrock: 190 mm leca eristää suunnilleen yhtä hyvin kuin 45 mm mineraalivilla tai solumuovi. Se vastaa suunnilleen nykyaikaista ikkunaa (noin 1 U-arvossa). Asuinrakennusten seinien U-arvoa on yleensä haluttu laskea jonnekin 0,1-0,2. Noin 100 mm lisäeristys voisi olla sopiva. Jos pystyt eristämään ulkopuolelta, se on hyvä. Sisäinen eristys muuratuissa tiloissa voi aiheuttaa hankalia seuraamuksia
FredrikR: Kuitusementtilevy ehkä? 8mm, ruuviliimattiin lattialämmityksen päälle minun tapauksessani, LK:n (lattialämmitys) asennusohjeen mukaan. Olen asentanut yllä kuvatulla tavalla pienessä eteisessä ja wc:ssä.
El-Löken66: Tämä oli uskomattoman tylsää ja järkyttävää tehdä, kyllä, melko masentavaa. Justus on kirjoittanut upeita kirjoituksia, mutta en tiedä paljoa enempää. Ikä ja niin edelleen. Todella surullista, kiitos että jaatte tämän ja huomioitte asiaa.
Screed: [citat] Kyllä, kyseessä on vain levy. Bauhaus sanoi käyttää 6x60 puuruuvia suoraan sisään.
s97danl: Muotonsapitävyyden vuoksi en olisi valinnut mitään muuta. Kennolevyn kanssa on suuri vuotoriski, jos puussa on liian suuria liikkeitä. Oma sahattu puutavara ei ole mukana Ruotsin puun mitoitustaulukossa, joten vertailu on hieman vaikeaa. Mutta 5 metrin syvyys on aika paljon. Asun itse vyöhykkeellä 1 ja minulla on 56x180 ja 5 metrin syvyys, ja se on tarkalleen rajalla taulukossa. Mutta
Huddingebo: [citat] Valitsin sen, koska 45 reglarilla on huomattavasti pienempi taivutusvastus verrattuna 70 reglarien. Taivutusvastus kasvaa neliöön "syvyyden" mukaan, jos lasketaan geometrialla. Joten cc30 on samantyyppinen kuin 70 reglarien cc45. Mutta ruuviliimatuilla levyillä kerroksittain siitä tulee silti erittäin jäykkä. Lisäksi 45 reglarit ovat erittäin halpoja, joten niitä voi käyttää
Jonatan79: Pienimuotoinen ratkaisu valmistajalta. Jos haluat, voit asentaa kulmalistat sinne, missä on haljennut.
Ulf1: Kiitos vinkeistä. Aion porata isompia reikiä ja käyttää kemiallista sementtiä. Seuraava kysymys: Tiedättekö, kuka myy konsolit, joilla on hyvä ruostesuojaus (asutaan länsirannikolla 200m meren rannalta). Kellä on paras kuumasinkitys Bauhaus, Biltema, Hornbach, Biltema tai Byggmax? [bild]
ricebridge: Pane suojaa, laita eristeet ja asenna kaksi kerrosta kipsilevyjä siten, että kerrokset menevät limittäin niin, että ulompi kerros peittää sisemmän kerroksen saumat. Käytä mielellään teräsprofiileja.
TorpAnders: Hirsitalo varhaisia 1800-lukua. Haluamme hyödyntää aiemmin umpeen rakennettua oviaukkoa keittiön ja kammion välillä ruokakomeroksi, mikä vie vähän tilaa kammiossa piipun ja sisäseinän välissä. Jos ruokakomerosta tehdään suorakulmainen, syntyy pieni epäkäytännöllinen ja "ruma" syvennys piipun ja ruokakomeron väliin. Parempi olisi rakentaa syvennys pois, mutta kysymys kuuluu,
HasseArc7: Mm, olen miettinyt sellaisia ajatuksia, mutta olin toivonut, että olisi olemassa jokin standardikiinnike tai "standardimuoto" kiinnikkeille, jonka voi pyytää peltisepältä tekemään, joka ei ole liian ruma?
Fredrik75Karlshamn: Aion nähdä huomenna, onko mahdollista ottaa kuvaava kuva. Kuten sanottu, se on kutsuttu tänään.
mbrage: Aiomme remontoida keittiömme ja poistamme yläkaapit yhdeltä seinältä. Kun tarkistimme, miltä nykyisten yläkaappien takana näyttää, huomasimme, että helmiponttikatto ei ulotu koko matkaa seinään saakka; puuttuu 10-30cm. Miten olisitte tehneet? Ajattelimme täyttää koko matkan seinään saakka ja elää sen kanssa, että siihen tulee suora sauma seinän viereen. Toinen vaihtoehto on
Minnie Mesola: [citat] Miten sait porattua metallikehikon ja seinän läpi, kun kehikko näyttää U:lta? Minnie
tergo: [citat] kun olin töissä niin ei saanut käyttää ulkogipsi sisätiloissa, ja ulkogipsi oli normaalisti 9 mm ja kipsi sisäkäyttöön 13mm jos muistan oikein niin ulkogipsi tuli myöhään 70-luvulla tai aikaisin 80-luvulla
Greenoz: [citat] Okei, kiitos vastauksesta. Aion ryhtyä tähän projektiin mahdollisimman pian. Näytti todella hienolta kuvassa, jonka laitoit esille!
Drömmenomhus: [citat] Arvokasta tietoa mukaan otettavaksi, kiitos.
jockjämtens: Hei, tietääkö kukaan sisäseinien vinojen / kaarevien toleransseja? Tämä on moduulisaumassa, mielestäni se näyttää hirveältä erityisesti kun talo on uusi.