Senaste aktiviteten
-
FEftersom du la ut det på ett allmänt forum så kan man ju diskutera vad du hade tänkt dig för resultat av det hela?
-
FFast om förlusten inte är större så skulle jag ju inte riva upp himmel och jord direkt.........Hade det varit en tysk leverantör så hade...
-
FFilbert gillade Ossian K Olssons inlägg i tråden Högsta instans ska pröva strid om bygge i strandnära läge.Liknande fall har utretts i grannkommunen. Då överklagade man till Borås- och miljödomstolen!
-
FOavsett vad de sagt, handlade det om olika momssatser då eller inte? I #1 skriver du att de betalat tillbaka momsen + 80% av...
-
FNä, det är ju uppenbart att du bestämt dig för att du blivit felaktigt behandlad och inte vill prata om detaljerna. Dock lite svårt att...
-
Fnej det fungerar inte så.........export är alltid momsfritt om inte säljaren har ett iossnummer.......då kan vederbörande debitera...
-
FSäkert brittisk moms. 120 kr inklusive 20% brittisk moms = 125 kr inklusive 25% svensk moms, dvs. du får i slutänden betala lite mer än...
-
Ffast det finns som sagt inget "skall"......antingen har säljaren ett ioss nummer och kan då debitera svensk moms direkt vid köpet eller...
-
Aajn82 svarade i tråden Solceller ger bara ström vid låga elpriser.Jag har aldrig någonsin tidigare hört någon påstå att saker blir billigare av att skicka upp dem i omloppsbana.. det är något man gör...
-
FFast det saknas lite information egentligen......Har avsändaren debiterat svensk eller engelsk moms vid köpet? Det vanligaste scenariot...
-
FJag kanske har missuppfattat allt, men rent krasst har de väl rätt att ta betalt för moms- och tulldeklaration oavsett om det gör någon...
-
MKlipp ett litet hål någon cm från ena hörnet och häng den på en vanlig krok (el sugproppskrok) ovan diskbänken så torkar den fort. (Jag...
-
FMen låt oss säga att säljaren missat regelverket och debiterat UK-moms (20%). Du får sedan betala svensk moms + tullavgift till...
-
Fnja det är ingen regel..........det är ett alternativ för att förenkla. Långt ifrån alla vill använda sig av det då det är en del extra...
-
FLåter som att säljaren debiterat svensk moms men sedan dabbat sig med deklarationen så att TS fått betala in moms + tullavgift igen, och...
-
FFast att säljaren debiterar moms vid köpet är ju inte riktigt Klarnas bord egentligen. Varför de gjorde på det viset beror ju lite på...
-
FDet är väl som med alla fantastiska löften som ges i reklam för allt möjligt. De räknar kallt med att inga läser det finstilta, för gör...
-
MYes! Yippi!!! Äntligen slipper jag koka eländet som jag hittills försökt göra varje dag! Testar direkt om det funkar! Tack 8-)
-
HDet skall börjas i tid…….. Knäjobb har aldrig varit någon favorit och numera fungera det inte alls. Så den yngre generationen får rycka...
-
B40mm
-
Frustrator svarade i tråden Hur ska jag planera detta bygge?.Jag läste dåligt :) -
Mikael_L svarade i tråden Solceller ger bara ström vid låga elpriser.Någon har räknat ut att det bästa för att skapa en raket på börskursen är att blanda in lite AI samt lova någon slags fantastiskt... -
Matti_75 svarade i tråden Utstick fönsterbleck.40mm -
FAtt hänga ut firman här är ju ett annat tänkbart påtryckningsmedel..
-
Ggunnar.malmstrom gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Stämde grannen: servitut för rörledningar fanns.Trådens sensmoral. Inte bråka och lägga dina pengarna på jurister. Lägg pengarna på grävning och ledningar istället.