S Stefan1972 skrev:
förstår jag saken rätt så har ts fått tillbaks den felaktigt debiterade momsen och sen 90% av tullens avgift. Ts vill ha tillbaks 100% av avgiften.
Rätt så, men 80% .
Eftersom jag get ett dåligt omdömen på Trustpilot har ärendet hanmnat i Klarnas utredningsavdelning och de kommer att "knäppa leverantören på näsan".

Fast vad pratar vi i rena pengar? 20-30kr?

S Stefan1972 skrev:
Fast vad pratar vi i rena pengar? 20-30kr?
Precis, Klarna erbjöd sig betala tillbaka pengarna, men dett handalar om att leverantören inte betalade tillbaka hela beloppet och deras arroganta svar.

C
L Lars51 skrev:
Om säljaren säger att de gjort fel och betalar tillbaka momsen, men sedan bara betalar tillbaka expeditionsavgiften är det ganska klart, eller? Hade man sagt att de handlade om olika momssatser hade jag kunnat köpa det.
Oavsett vad de sagt, handlade det om olika momssatser då eller inte?
I #1 skriver du att de betalat tillbaka momsen + 80% av expeditionsavgiften
I #11 skriver du att de betalat tillbaka 90%
I #42 antyder du att de bara betalat tillbaka expeditionsavgiften och inte momsen
I #1 är budskapet att Klarna inte erbjudit dig någon meningsfull hjälp, men i #48 skriver du att Klarna erbjudit sig att betala tillbaka pengarna

Att Postnord debiterat dig 25% svensk moms är underförstått, men ingenstans annars framgår det vilken momssats (svensk/brittisk) du initialt betalat resp. fått återbetalt.
Så nä, det är inte alls ganska klart. Tvärtom faktiskt.

Sen inses att kommunikationen uppenbarligen brustit på så sätt att inget samförstånd uppnåtts. Och det är ju så klart i sig alltid tråkigt.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Oavsett vad de sagt, handlade det om olika momssatser då eller inte?
I #1 skriver du att de betalat tillbaka momsen + 80% av expeditionsavgiften
I #11 skriver du att de betalat tillbaka 90%
I #42 antyder du att de bara betalat tillbaka expeditionsavgiften och inte momsen
I #1 är budskapet att Klarna inte erbjudit dig någon meningsfull hjälp, men i #48 skriver du att Klarna erbjudit sig att betala tillbaka pengarna

Att Postnord debiterat dig 25% svensk moms är underförstått, men ingenstans annars framgår det vilken momssats (svensk/brittisk) du initialt betalat resp. fått återbetalt.
Så nä, det är inte alls ganska klart. Tvärtom faktiskt.

Sen inses att kommunikationen uppenbarligen brustit på så sätt att inget samförstånd uppnåtts. Och det är ju så klart i sig alltid tråkigt.
Allt du skriver stämmer och hänger ihop om du lägger dem utmed en tidsaxel. Det som hänt sedan jag lade ut tråden är att Klarna, efter att jag lagt ut det på trustpilot, tagit tag i frågan. (Det var inte speciellt tydligt skrivet av mig) De ger mig helt rätt, märka leverantören i sitt system och kommer att kontakta leverantören,

Redigerat:
L Lars51 skrev:
Precis, Klarna erbjöd sig betala tillbaka pengarna, men dett handalar om att leverantören inte betalade tillbaka hela beloppet och deras arroganta svar.
Fast om förlusten inte är större så skulle jag ju inte riva upp himmel och jord direkt.........Hade det varit en tysk leverantör så hade du kanske inte fått nå svar alls.......de har alltid rätt och gör aldrig fel.....
Ibland blir det en kostnad hur man än gör. Hade du köpt en reservdel till en bil från nå ställe utomlands och fått den monterad och sen av någon anledning vill ha den reklamerad. Då lär man inte få nå utlägg ersatta direkt......

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Fast om förlusten inte är större så skulle jag ju inte riva upp himmel och jord direkt.........Hade det varit en tysk leverantör så hade du kanske inte fått nå svar alls.......de har alltid rätt och gör aldrig fel.....
Ibland blir det en kostnad hur man än gör. Hade du köpt en reservdel till en bil från nå ställe utomlands och fått den monterad och sen av någon anledning vill ha den reklamerad. Då lär man inte få nå utlägg ersatta direkt......
Jaghar inte förstått din avsikt med delta i den här diskussionen?

Eftersom du la ut det på ett allmänt forum så kan man ju diskutera vad du hade tänkt dig för resultat av det hela?

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Eftersom du la ut det på ett allmänt forum så kan man ju diskutera vad du hade tänkt dig för resultat av det hela?
Och var ville du komma med den diskussionen?

Så det enda du ville berätta var att Klarna inte kommer att hjälpa dig så att vi andra vet? Du ville inte ha ut någonting annat än att få beklaga dig lite..........men då vet vi. Då behöver vi inte dra ut på det här nå mycket mer.

S Stefan1972 skrev:
Så det enda du ville berätta var att Klarna inte kommer att hjälpa dig så att vi andra vet? Du ville inte ha ut någonting annat än att få beklaga dig lite..........men då vet vi. Då behöver vi inte dra ut på det här nå mycket mer.
Du har fortfarande inte svarat på min fråga var du ville komma?

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
P
L Lars51 skrev:
Jag handlade från ett företag i England som gjorde en felaktig tull/momsdeklaration vilket gjorde att efter att säljaren debiterat mig Moms debiterade PostNord mig Moms + expeditionsavgift. Leverantören accepterat att de gjort fel och återbetalade Momsen + 80 % av expeditionsavgiften trots att den var helt ett resultat av den felaktiga tull/momsdeklarationen. Trots att jag vid 2 tillfällen bett Klarna om hjälp svarar klarna med ett automatiserat meddelande att den kreditering jag fått är korrekt. Egentligen skriver man ett mail till leverantören och när denne svarar att man gjort en korrekt kreditering blir detta också Klarnas svar alltså ingen extra köptrygghet.
Jag handlar ALDRIG på siter som använder Klarna.

P Peter787 skrev:
Jag handlar ALDRIG på siter som använder Klarna.
Har svårt att se hur företag som Qliro & dylikt är bättre. Min erfarenhet är att Klarna är bäst i gruppen ”betalningshanterare” men när resten av gruppen är totalt värdelös kanske inte det säger så mycket.

• Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
P
F Festlund skrev:
Har svårt att se hur företag som Qliro & dylikt är bättre. Min erfarenhet är att Klarna är bäst i gruppen ”betalningshanterare” men när resten av gruppen är totalt värdelös kanske inte det säger så mycket.
Jag använder bara Mastercard eller PayPal, så även om det säljande företaget använder ett skitföretag, likt Klarna, är min 'motpart' vid en felaktig transaktion Mastercard eller PayPal, inte skitföretaget.
Har råkat ut för incidenter 3 gånger totalt på säg 30 år, varav Klarna fuckade upp det 2 gånger och det säljande företaget en gång så det är inte ofta...

Krilleman
Dom gångerna jag har haft problem via klarna har dom alltid pausat betalningen och inväntat MITT svar innan dom agerat.

Så på den pucken har alltid klarna levererat.
Bara positiva recensioner där!

Sist var den en takbox som jag vägrade hämta ut på mitt loka XXL.
Det syntes tydligt att gafflar tryckt till hela takboxen ovanifrån.
Inte ens personalen på lastkajen bestred min tes...

Jag betalade inte en krona innan en ny oskadad takbox var på plats.

• Gilla
Per Sandberg1 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.