Senaste aktiviteten
-
RHur går man tillväga för att få dessa flöden som är speccade (har vent ritning där det är totalt 117l/s) Jag ställde acjb på 100% och...
-
RSkulle TS kunna lägga upp en bild på en situationsplan? Så man förstår bättre. Du kan maskera fastighetsbeteckningarna.
-
RSom sagt, om detta hade varit problemet hade han ju bara kunnat lyfta det med oss? Vi har aldrig sett eller pratat med honom innan. Hört...
-
RVI har aldrig träffats innan. Han bor inte här, utan äger ett par hyresfastigheter runt området. Något han gjort sedan 2015. Är han sur...
-
RJa alltså, det är ju lite skillnad på att köra igenom någons trädgård eller en asfalterad basketplan? (ursprungligen var denna yta som...
-
RRoger Fundin gillade Alfredos inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Visst, men vad har det att göra med det @fribygg skrev om den omvända situationen? Att trafik från grannens parkeringsplatsen skulle...
-
kisumisu gillade Problemlösarns inlägg i tråden Sålt bil privat, mycket strul, nu vill jag ha hjälp av er.Bilen är såld privat, han har redan prutat och är således initiativtagaren. Ägarbytet är gjort. Kort och gott, -affären är avslutad... -
RRoger Fundin gillade Alfredos inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Det är väl ändå inte speciellt relevant?
-
RRoger Fundin gillade Alfredos inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Är det inte just med den typen av grannar som man måste gå den krångliga vägen?
-
RRoger Fundin gillade uselesss inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.I akten för vår sommarstuga står det att vi har rätt till tillfartsväg över den fastighet våran styckades av ifrån. Inget separat...
-
RRoger Fundin gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Ah! Det är en avsöndring. Då är chanserna mycket stora att det finns ett utfartsservitut. Det var en sak som "alltid" löstes vid...
-
alm82 svarade i tråden Köpa billig värmepump enbart för AC, ingen installation.Jag har köpt och installerat 2st av dessa, leveretat hem till dörren på ca 1 vecka för ca 320 euro. Fungerar perfekt... -
RRoger Fundin blev ledsen av Englais inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Hej, Vi hade förra veckan besök av personen som äger grannfastigheten som gränsar mot vår. Det är en stor asfalterad parkering till...
-
RRoger Fundin gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Frågan är ju om det finns servitut i alla fall. Muntliga servitut kunde ges fram till 1972, så en möjlighet är ju att ni har...
-
Nilstyko gillade VLJs inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Vårens projekt har varit ett serveringsskåp/skräpskåp. Skissade på otaliga alternativ under flera år innan jag tillslut bara beslutade... -
raveper svarade i tråden Den stora öltråden!.Öl tårta och champagne glas.. fest eller -
pacman42 svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Nja, spektrumet kostar inte per överförd bit. Skulle du fråga en radioingenjör så skulle de protestera kraftigt. Det är en markant... -
RJag tycker du ska göra en lönndörr, jag kan använda den för att hitta ut själv.
-
RRoger Fundin gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Helt ok😉
-
RRoger Fundin gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Ja det är en bra idé. Får jag då be om att det läggs till en passus i ditt inlägg om att luckorna från början inte är som de är bara för...
-
RRoger Fundin gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Moderator kanske bör lägga upp våra mellanhavanden om bl a båtsäkerhet och båtsnickeri i egen tråd. / Toni
-
RRoger Fundin gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Japp, en s.k. Squall Line. Vi har inget bra vedertaget ord på Svenska (även om "stormbyar" ibland används i väderleksrapporten), men vi...
-
RRoger Fundin gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Over and out... Tack för att Du öppnade mina ögon. Här min tråd om min båt och båtliv på ett annat forum...
-
RRoger Fundin gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Du tog orden ur min mun! Blivit medveten om att jag kan skalka luckorna vid hårt väder med de prylar jag redan har, för...
-
RRoger Fundin gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Jag har en anfader som gick bort i en storm på Vänern som skutskeppare. Han återfanns dagen efter, död. Han hade surrat sig vid...
-
RRoger Fundin gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.OT Rent kuriosa. Råkat ut för en tromb, lokal kraftig vind, ute på sjön, tre gånger. En gång ryckte det av linan till jollen, fann den...