1 826 741 läst ·
3 516 svar
1827k läst
3,5k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
”Han hade seglat för om masten
som en man uti många år
Han hade seglat med förskjutning i lasten
från Frisco till Singapore
Han hade seglat med fransmän och britter
och med dem som betalt honom bäst
han hade slungats mot sydjyllands klitter
en gång i en storm från sydväst”……..
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 335 inlägg
Ja det är en bra idé. Får jag då be om att det läggs till en passus i ditt inlägg om att luckorna från början inte är som de är bara för att vara ivägen, och att det är en hanterbar, men ändå risk, att bygga om dem.H Hybro skrev:
Bara så att ingen senare läsare, i oförstånd, blir inspirerad av ditt fina hantverk utan att vara medveten om eventuella konsekvenser.
Pratade nyss med polaren, vars far jobbade just som uppsyningsman i skärgården där. Finns flera vrak.H Hybro skrev:
Den senaste är "Skutan", som ingen vill ta ansvaret för. För då har den varit bortforslad sen 10 år.
M
MathiasFr
Medlem
· Frankrike - Pantin
· 585 inlägg
MathiasFr
Medlem
- Frankrike - Pantin
- 585 inlägg
Jag vill inte bara skryta, utan ha lite hjälp. Vad är det jag byggt och vad ska jag ha det till?
Som jag skrev i någon annan tråd började det med att jag ville testa runda former. Så insåg jag att det gick att få den att snurra. Då behövde jag något på andra sidan. Så blev det dörrar in till ett väldigt grunt skåputrymme. Så nu är det några frågor att besvara, innan jag kan bli klar.
Vad gör jag med det grunda skåpet? Krokar att hänga nycklar på? Eller guldkedjor kanske. Det är nog vad som avgör vad bygget ska vara till.
Borde jag sätta ben på den? Då kanske den kan stå bredvid en soffa med en kopp. Eller i en hall som nyckelskåp och en låda var till mössa halsduk och handskar?
Som jag skrev i någon annan tråd började det med att jag ville testa runda former. Så insåg jag att det gick att få den att snurra. Då behövde jag något på andra sidan. Så blev det dörrar in till ett väldigt grunt skåputrymme. Så nu är det några frågor att besvara, innan jag kan bli klar.
Vad gör jag med det grunda skåpet? Krokar att hänga nycklar på? Eller guldkedjor kanske. Det är nog vad som avgör vad bygget ska vara till.
Borde jag sätta ben på den? Då kanske den kan stå bredvid en soffa med en kopp. Eller i en hall som nyckelskåp och en låda var till mössa halsduk och handskar?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 8 362 inlägg
Ett sjukt lyxigt tormek-underrede!Hep skrev:
Jag vill inte bara skryta, utan ha lite hjälp. Vad är det jag byggt och vad ska jag ha det till?
[bild]
[bild]
[bild]
[video]
Lr kränga för 20k i ngn lyxig sthlmsbutik..
Väldigt fint, otroligt bra jobbat!Hep skrev:
Och kul med ett "gömt fack" där bak.
Snurr-sockeln du har på bild, skulle man kunna göra den högre kanske? Då får den högre totalhöjd och ändå kan stå stadigt bredvid soffan/fåtöljen/sängbord. Annars så röstar jag på ben, det ger friheten att flytta runt om det skulle vara så, sängbord, soffbord, whiskey-bord.
Grunda skåpen = Plats för en fickplunta
Vad sägs om att sätta "navet/sviveln/snurrcentrum" ganska långt fram och åt ena sidan.
På så sätt kan man ställa den väldigt nära en bakvägg, och "öppna" för att komma åt skåpet på baksidan.
Det kräver ett stadigt jobb av underredet och är kanske inget för vanliga ben, men om den ska sitta på en vägg kanske det kan funka?
På så sätt kan man ställa den väldigt nära en bakvägg, och "öppna" för att komma åt skåpet på baksidan.
Det kräver ett stadigt jobb av underredet och är kanske inget för vanliga ben, men om den ska sitta på en vägg kanske det kan funka?