Senaste aktiviteten
-
RRoger Fundin gillade VLJs inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Vårens projekt har varit ett serveringsskåp/skräpskåp. Skissade på otaliga alternativ under flera år innan jag tillslut bara beslutade...
-
Fairlane gillade pmds inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.I vilket inlägg avslöjades det? Var det en god man som skänkte bort fastigheten? Du menar väl inte att staten ska stifta tvingande lag... -
Fairlane gillade pmds inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Vilket man än väljer så chansar man. Såvida man inte är duktig på försäljningsstatistik baserad på ett litet underlag. -
RRoger Fundin gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Hur få igenom tillbyggnad i kulturmiljöområde utanför planlagt område.En annan vinkel på det är ju att TS har möjlighet och kan rätta tidigare svartbyggande enligt bygglagstiftningen. Jag har inte helt...
-
Fairlane svarade i tråden Folkbokföring kopplat till uppskovsregler.Det är riktigt att det i många fall är just för att främja bostadsförsörjningen, vilket åtminstone inte jag likställer med ideel verksamhet. -
RRoger Fundin gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Hur få igenom tillbyggnad i kulturmiljöområde utanför planlagt område.Jag vill inte ge råd, jag är ju bara en anonym persona på internet och jag måste erkänna att jag ännu inte har förstått exakt ditt...
-
RRoger Fundin gillade hempularens inlägg i tråden Hur få igenom tillbyggnad i kulturmiljöområde utanför planlagt område.Det handlar nog snarare om att dte inte finns någon paragraf som säger att en åtgärd skulle vara förbjuden. När du behöver söka...
-
PNär den funkade "okej" (alltså före mjukvaruuppdateringen) så fick jag ganska ofta bära klipparen till laddning. Det tog kanske 5-10...
-
EUtanpåliggande el? Lätt att göra om när användningen förändras.
-
RKnappast om det är en gjutjärnsbrunn.😎
-
RRenspluggen är bara ett av dina problem där.
-
RRoger Fundin gillade yrkesverksams inlägg i tråden Varför blåser luft upp ur golvbrunnen - hemsk lukt.Saknas rensplugg i vattenlåset, det finns koniska gummipluggar i olika dimensioner att trycka det. Då försvinner lukten
-
RDu måste täppa till det cirkulära hålet till höger på bilden i mitten. Någon har tagit bort pluggen som satt där.
-
RRoger Fundin gillade fredrik.johanssons inlägg i tråden Varför blåser luft upp ur golvbrunnen - hemsk lukt.Det är ju ett gammalt gjutjärnsavlopp. Det ska sitta en plugg i det runda hålet. Har du inte kvar skruven har jag för mig det finns...
-
MMagnetic gillade Bästerortarns inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Skaffa lite ryggrad och fråga? Så läskigt kan det inte vara att ställa en fråga. EDIT: insåg att det var lite väl kategoriskt och kort...
-
RHade en kollega som hade lovat sin dotter att lägga golv i hennes kök. Jobbet körde ihop sig så vi jobbade 16h/ dag ett tag. Han blev...
-
ROfferta är ökända här på forumet. Det verkar vara packat med oseriösa företag. Brukar heta här att "bra hantverkare behöver inte leta...
-
RJa, jag tror att jag har lärt mig det den hårda vägen nu. Det är sjukt smidigt, men det är som du säger - de bästa behöver inte jaga...
-
RGenerellt sett bör man undvika offertsidor, det är sällan de bästa hantverkarna som raggar kunder den vägen 😥.
-
RDen påstås vara OK med lutning ned till 3 grader. I databladet. Blir lite förvånad. Men på den punkten verkar det vara OK.
-
TGlad midsommar!
-
TNästa blev denna (en alkoholfri mellan iofs) Jag tyckte inte att den var något speciell denna gången, nästan så att det möjligen var...
-
RFyfan i helvete vad trist resultat....
-
RDet är sannolikt den pappen du har fått då, eller en motsvarande. Här kan du läsa montageanvisningarna hur man ska göra. Papptak ska...
-
RJag har anlitat en hantverkare som lagt asfaltspapp på vårt sommarstugetak då det gamla var väldigt dåligt. Jag hade inte möjlighet att...
-
FJag kan helt klart tänka mig ett köp, förutsatt att det är i norrförort, helst så långt norrut i länet som möjligt. Jag orkar verkligen...
-
FJag vill påstå att det är det gamla företaget Bulten Kanthal som har etablerat ordet bult för en sexkant skruv. Oavsett så vet vi vad...
-
FDet är ingen bult, det är en skruv 😉
-
WSkule säga 99-101% trären. Akrylaten är svår.