Senaste aktiviteten
-
SågspånPappspikEternit gillade Bitterhetsakademins inlägg i tråden Är detta hantverksmässigt utfört?.Generellt sett bör man undvika offertsidor, det är sällan de bästa hantverkarna som raggar kunder den vägen 😥. -
Ppatrik Johäll gillade Unikt namns inlägg i tråden Rimlig eller saltad materialkostnad för elektriker?.Gött o salta fakturorna med dolda avgifter. Så arbetar en seriös bransch. 💪
-
TMen inte när det kommer till effekt - det är enklare att låtsas som att det problemet inte existerar. Blir så tråkiga diskussioner då...
-
FFestlund svarade i tråden Hur fixar man Husqvarna elspis (60-tal) som "läcker el"?.Du kommer tyvärr inte få särskilt mycket hjälp av H/E eller moderna vitvarureparatörer. Överstiger det 10-15 år får man skruva själv...
-
mexitegel gillade tommibs inlägg i tråden Vad är detta för eldosor på min vind som gör ett surrande ljud?.Varför ska det uppdateras? Ang reläerna blir jag ju nyfiken på vad syftet med dem är. Är det olika grupper till utebelysningen så att... -
FFestlund gillade hempularens inlägg i tråden Hur fixar man Husqvarna elspis (60-tal) som "läcker el"?.Jag säger nog också, kvalitet och kvalitet. Detta att jordfelsbrytaren löser ut nu beror ju på att plattan är trasig. Du har en...
-
FOch att "centralen slår av" beror på att kvaliteten inte riktigt räcker till när "systemet" kräver felfrihet. Ett fel som inte syntes...
-
FNamron verkar dåliga på att beskriva inkopplingen av drivdon som följer med ett paket med downlights. Men förutom att lita på X så...
-
FSiltberg borde väl ha livstid Premium med tanke på hur mycket han bidragit med.
-
FDet tar ju några sekunder att mäta.... Att märka en terminal med X om den egentligen är spänningsförande fas är väl på gränsen till...
-
FFestlund gillade hempularens inlägg i tråden Har någon testat jet mässingsmunstycke. Skruvas på trädgårdsslangen..Jag gillade filmsnutten där smutsen på garaguppfarten tvättades bort även där strålen inte träffade ytan. Lite "magiskt".
-
FFestlund gillade Greger_08s inlägg i tråden Har någon testat jet mässingsmunstycke. Skruvas på trädgårdsslangen..Kör väl med google ads eller liknade då får man sån skit per automatik får vara glad att reklamen är "safe for work" iallafall.
-
FFestlund gillade zwennebanans inlägg i tråden Har någon testat jet mässingsmunstycke. Skruvas på trädgårdsslangen..Det enda den gör är att koncentrerar strålen, slangens tryck ut går ju inte att öka
-
FJa eller ett par dagar. finns givetvis en risk att elektroniken har skadats, men det kan mycket väl räcka att det får torka.
-
FDra ur kontakten eller slå av säkringen och låt den torka ett par timmar
-
FDu inte avtala bort ditt ansvar för rätt information. Bara om priset är uppenbart fel och kunden förstått detta, kan man häva avtalet...
-
FDet är väl snarare Bygghemma som är snikna. Ett företag som antagligen omsätter massor med miljoner kan inte stå för sitt eget misstag...
-
FJo men har man ingått avtal så skall avtalet följas. Det bygghemma har försökt hävda här, är regeln i avtalslagen (tror jag det är), att...
-
FSå vissa varor är det helt normalt att Bygghemma säljer med 63% rabatt medan man är ett sniko och man borde förstå att det är felaktigt...
-
FNu har kunden fått en orderbekräftelse, alltså ett avtal är ingånget, då ska säljaren (och köparen) stå för ingånget avtal om inte...
-
FTänkte samma sak. Frågan är om det är Byggahus egen formulering eller om Bygghemma verkligen skrev just så i sin motivering. Gjorde...
-
FMin erfarenhet är att man fundera både en och två gånger innan man väljer att handla av ByggHemma.
-
FHelstatliga Vattenfall har alltså höjt med närmare 200 % under perioden 2005-2024. Värst av alla. Något vi som är kunder hos Vattenfall...
-
Xxxargs svarade i tråden Hjälp! Varför vill inte pumpen pumpa upp vatten ur brunnen?.har du fyll på även i sugledningen ned (den stängda kranen rätt upp i vänster) - och att pumpen är fylld ända upp? har du någon...
-
Rroli svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Vart skall jag ta vägen då eftersom jag gjort alla tre sakerna den sista veckan???
-
GGreger_08 svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Ja så kan man ju också tycka själv tycker jag att man behöver en mer rättvis och kontrollerad väg in EU.
-
SSnikholt svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Men inte när det kommer till effekt - det är enklare att låtsas som att det problemet inte existerar. Blir så tråkiga diskussioner då...
-
Rroli gillade hempularens inlägg i tråden Har någon testat jet mässingsmunstycke. Skruvas på trädgårdsslangen..Jag gillade filmsnutten där smutsen på garaguppfarten tvättades bort även där strålen inte träffade ytan. Lite "magiskt".