Senaste aktiviteten
-
JMonterat undre hyllan till moderns sy-bord. Nu ska jag ännu göra avdelare, stödben och kanske en liten lådhurts på ena sidan, det får...
-
SSir Duke svarade i tråden Vad kan man göra för att förhindra byggfusk i Sverige?.Der findes jo flere typer av hjælp. Det kunne for eksempel være en enkel inspektion og vurdering. Nogen med kompetanse som tar et kik i...
-
Mmaria01 svarade i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.då finns det mängder med hus för samma pris till salu redan i små orter
-
DDanielSt81 svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Hos Swedbank går det ju bara att handla fonder som dom har i sitt utbud. Det finns mer än Swedbank fonder såklart. Men totalt är det...
-
VTack till alla som försökte hjälpa mig. Problemet är löst genom att spänna på vajer.
-
lars_stefan_axelsson svarade i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Jaja, du behöver inte bli tyken när du blir upplyst (i all välmening) om säkerhetdetaljer du uppenbarligen inte visste något om. -
CProva med "Ventilationsfirma IM" i Boden. Vet att dom i alla fall har gjort FTX åt privatkunder under många år, men det var några är...
-
Ffribygg svarade i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Jag tror att många vill, men få får ihop ekonomin om det färdiga huset inte blir lika mycket värt som det kostar att uppföra.
-
SPlanterade en hästkastanj från nöt när jag var 5 år, idag 40 år senare är det rätt högt men först nu det börjar få lite tjocklek i...
-
STyvärr inte möjligt att låta det stå kvar. Dels är det redan större och äldre än det egentligen förväntas bli, så några 100 år har det...
-
NNGKLINT gillade VLJs inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Vårens projekt har varit ett serveringsskåp/skräpskåp. Skissade på otaliga alternativ under flera år innan jag tillslut bara beslutade...
-
SSir Duke svarade i tråden Vad kan man göra för att förhindra byggfusk i Sverige?.Danska är ju ett officiellt språk på Färöarna så kanske skriver TS på danska (eller färöiska) och översätter till svenska (eller...
-
DdaVinci svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Mer batterier kommer göra att mikroproducenterna lagrar, drar ned på utmatningen och slutar köpa dyraste kvartarna. Så det lär bli en...
-
ZZodde svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Från Nordeas hemsida ”PlusGiro är Nordeas eget betalningssystem i Sverige. Till skillnad från Bankgiro, som ägs gemensamt av flera...
-
kashieda gillade rolis inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Jag har varit med om att få in en våg som fyller sittbrunnen. Detta skedde ute på Skagerrack i en 62-fots segelbåt. Det blåste rejält... -
DdaVinci svarade i tråden Dagspris på över 2 kronor per kWh i morgon! - Är ni förberedda?.Privatpersoner med batterier sparar flera hackor på att inte köpa dyraste kvartarna. Och när dom inte köper så går efterfrågan och...
-
kashieda gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Det spelar mindre roll, eftersom de bara har två lägen. Öppna och stängda. Den delade luckan är som sagt så att du skall kunna ta dig in... -
kashieda gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Öh "onödan", nej... ;) Menar du lucka i två, som är delad horisontellt på mitten och skjuts ner i spår? Det är en säkerhetsdetalj där... -
SSnikholt svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Vad menar du? Jag förstår inte riktigt… Någon form av central lastbalansering, eller?
-
kashieda gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Å så något att hålla sig i när det blåser... Ett s k grabbräcke. Rören är packade med sand och pluggade i ändarna. Är det skarpare... -
kashieda gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Lite mera trä och metallbearbetning. Med korta klenare rörstumpar infogade går det fint att svetsa utan skyddsgas med pinne eller TIG... -
FFreddeman svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Jag har haft Swedbank som bank sedan jag föddes, likaså mina föräldrar och deras föräldrar. Men det är inget som betyder nåt för...
-
kashieda gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Och så behövdes vikbara ruffdörrar i stället för lösa luckor som skulle travas på varandra eller stuvas undan. Ett djädras meck varje... -
kashieda gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Fixar gärna med både tigsvetsning av bl a rostfritt och diverse träarbeten.. Här badbrygga till båten, med badstege. Trä av... -
kashieda gillade VLJs inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Vårens projekt har varit ett serveringsskåp/skräpskåp. Skissade på otaliga alternativ under flera år innan jag tillslut bara beslutade... -
SSnikholt svarade i tråden Dagspris på över 2 kronor per kWh i morgon! - Är ni förberedda?.Borde inte alla som kan leverera, vilja leverera vid dessa finfina priser inkl. vattenkraften? 🧐 Utom KKV då, de har den goda smaken...